printlogo


کد خبر: 157111تاریخ: 1395/2/19 00:00
نبض جامعه

معاون وزیر بهداشت خبر داد
انجام ۹۰۰ هزار زایمان طبیعی رایگان
معاون درمان وزارت بهداشت از انجام ۹۰۰ هزار زایمان طبیعی رایگان در کشور در قالب طرح تحول سلامت خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت در این باره اظهارداشت: سهم زایمان سزارین در کشور تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت ۵۶ درصد بود و این به معنای دور شدن از سلامت مادر و نوزاد است. آقاجانی با تاکید بر اینکه مادر باردار نیاز به محیط ایمن و اختصاصی دارد، تصریح کرد: انجام ۹۰۰ هزار زایمان طبیعی رایگان در سطح بیمارستان‌های وزارت بهداشت، از جمله اقداماتی است که در قالب طرح تحول سلامت صورت گرفته است. وی با اعلام اینکه وزارت بهداشت دولت یازدهم برنامه‌های متعددی برای کاهش آمار سزارین و ارتقای سلامت مادر و نوزاد در دستور کار دارد، افزود: در مدت زمان اجرای طرح تحول سلامت، ۱۴۰ هزار مادر باردار در جلسات آموزشی رایگان شرکت کردند.

رایگان شدن هزینه جراحی اسیدپاشی
رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی از رایگان شدن هزینه جراحی عمل اسیدپاشی خبر داد. به گزارش تسنیم، سیدابوالحسن امامی، رئیس انجمن جراحان پلاستیک درباره تصمیم مهم این انجمن اظهار داشت: در جلسه‌ای که با همکاران فوق‌تخصص جراحی پلاستیک داشتیم به این توافق رسیدیم تا هزینه جراحی قربانیان اسیدپاشی گرفته نشود و آنها به صورت رایگان جراحی شوند. امامی با بیان اینکه متأسفانه غالب قربانیان اسیدپاشی دختران دم‌بخت هستند، خاطرنشان کرد: در انجمن جراحان پلاستیک که حدود 300 جراح فوق‌تخصص پلاستیک حضور دارند بر آن شدیم که هزینه جراحی این قربانیان گرفته نشود و فقط هزینه بیمارستان از آنها گرفته شود.

پیوست رسانه‌ای برای تمام طرح‌های نیروی انتظامی
 مهم‌ترین دغدغه‌های اجتماعی و امنیتی رسانه‌های کشور در نشست هم‌اندیشی تعدادی از مدیران رسانه‌ای با سردار منتظرالمهدی، معاون اجتماعی و سخنگوی نیروی انتظامی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به گزارش «وطن امروز»، در این نشست که در ستاد مرکزی ناجا برگزار شد، مدیران رسانه‌ها نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره موضوعات  گوناگونی همچون گشت نامحسوس، کارآمدتر شدن پلیس 110، معضلات ترافیکی و اقدامات پلیس راهور، استفاده بهتر از ظرفیت اجتماعی و راه‌های تقویت تعامل با افکار عمومی، حفظ و تقویت اقتدار پلیس و ارائه طرح‌ها و ابتکارات جدید در حوزه خدمات پلیس بیان کردند.  سعید منتظرالمهدی در این نشست تصریح کرد: طبق مصوبه‌ای که به همه واحدها ابلاغ شده است، تمام طرح‌هایی که در ناجا اجرا می‌شود الزاما باید دارای پیوست رسانه‌ای باشد. معاون اجتماعی ناجا اجرای گشت نامحسوس را امری رایج در همه کشورها و مطابق الگوی کنترل و نظارت پلیس دانست.

نگرانی مدیریت شهری  از برنامه ششم توسعه
معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران درباره دلایل نگرانی شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر تهران از تصویب برنامه ششم توسعه توضیحاتی ارائه داد. به گزارش «وطن امروز» ناصر امانی، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به بند 2 ماده یک لایحه افزود: براساس این بند مقرر شده عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به حساب درآمدهای عمومی واریز شود که در این صورت پرداخت سهم شهرداری‌ها فقط از طریق بودجه سنواتی کل کشور میسر خواهد شد. به گفته وی  موضوع جزء ج بند 2 ماده 2 درباره عوارض آلایندگی به عنوان درآمد مالیاتی دولت محسوب شده و به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز خواهد شد که هم نقض و سلب اختیارات و وظایف قانونی شوراهای اسلامی شهر است و هم مخالف با تبصره یک بند یک قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت است.


Page Generated in 0/0059 sec