printlogo


کد خبر: 157113تاریخ: 1395/2/19 00:00
انتخاب رئیس جدید و پایان دوره 8 ساله ریاست علی کفاشیان بر فدراسیون
تاج بر سر فوتبال

گروه ورزشی: مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال برای مشخص شدن رئیس، نواب رئیس و اعضای هیات‌رئیسه این فدراسیون برگزار شد و در پایان شمارش آرا مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد تا در 4 سال آینده در صدر فدراسیون فوتبال ایران فعالیت کند. اما گزارشی کامل از این انتخابات و حواشی‌اش؛ پس از کش‌وقوس‌های فراوان در نهایت مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال شنبه هجدهم اردیبهشت ماه با حضور اعضای مجمع، نمایندگان نهادهای نظارتی، مسؤولان وزارت ورزش و مسؤولان فدراسیون فوتبال در سالن همایش‌های آکادمی ملی المپیک برگزار شد. رئیس فدراسیون فوتبال در ابتدای این مجمع نفراتی را که باید در شمارش آرا و نظارت بر آن حضور داشته باشند با رای حاضران انتخاب کرد. سپس گزارشی را از مجمع قبلی و ۹ موردی که به تصویب رسیده بود قرائت کرد که به تصویب مجدد اعضای مجمع رسید. در ادامه محمود گودرزی پس از سخنرانی
3 کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال گفت: دوستان عنایت کنند تا این مرحله از تکامل فدراسیون به نحو احسن رقم بخورد. ۱۳ فدراسیون در المپیک هستند که جای فدراسیون فوتبال خالی است. اگر این را نتیجه تلقی کنیم موفق نبوده‌ایم. این موضوع در جام‌جهانی هم رقم خورد ولی جای خشنودی دارد که 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس که همواره آویزان دولت بودند و همواره در مشکلات مالی قرار داشتند از این شرایط خارج شدند. وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۰ مجمع تشکیل شده است، گفت: این بار این مجمع به خاطر شرایط حساسیت بیشتری دارد. امیدوارم با تعامل و دقت نظر اعضا به تعیین سرنوشت انتخابات و ایجاد فضای سالم کمک کنیم. در پایان شمارش آرای اعضای مجمع فدراسیون فوتبال مهدی تاج با کسب ۵۰ رای به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد. در پایان رای‌گیری از مجموع ۷۳ رای، مهدی تاج ۵۰ رای، مصطفی آجورلو ۱۵ رای و عزیز محمدی ۶ رای را به خود اختصاص دادند. پس از آنکه نماینده سازمان بازرسی اعلام کرد
نایب رئیسی در فدراسیون فوتبال هم شغل محسوب می‌شود و این سازمان طی نامه‌ای به وزیر ورزش با متخلفان برخورد خواهد کرد، برخی اعضای مجمع به این موضوع اعتراض کردند و قصد ترک مجمع را داشتند که علیرضا اسدی و علی کفاشیان از آنها خواستند برای برگزاری مطلوب مجمع منصرف شوند و در جلسه بمانند.
کفاشیان نایب رئیس شد، اسلامیان رأی نیاورد
برای نواب رئیس فدراسیون فوتبال رای‌گیری شد که طی آن علی کفاشیان با 64 رای به عنوان نایب رئیس اول انتخاب شد. محمود اسلامیان که برای نایب رئیسی دوم پیشنهاد شده بود با 35 رای نتوانست به این عنوان برسد اما الهه عرب‌عامری با 46 رای به عنوان نایب رئیس بانوان انتخاب شد.
3 عضو هیأت رئیسه انتخاب شدند
 در ادامه برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال رای‌گیری برای انتخاب اعضای هیات‌رئیسه برگزار شد که کاظم طالقانی با ۴۵ رای و محمود شیعی با ۴۳ رای به‌عنوان اعضای جدید هیات رئیسه انتخاب شدند. همچنین فریدون اصفهانیان با ۳۸ رای به عنوان عضو هیات رئیسه انتخاب شد اما کار حیدر بهاروند، میرشاد ماجدی، هدایت ممبینی، شاه‌کرمی، حاج‌جعفری و کامرانی‌فر به دور دوم کشیده شد تا رقابت بین ۶ نفر باشد. پس از آنکه انتخاب 2 عضو دیگر هیات رئیسه به دور دوم کشیده شد، مجددا از اعضا رای‌گیری شد که در پایان بهاروند۴۴، ممبینی۳۳، ماجدی ۱۷، حاج‌جعفری ۱۲ و شاه‌کرمی۷ رای کسب کردند که بدین ترتیب بهاروند و ممبینی به همراه کاظم طالقانی، محمود شیعی و فریدون اصفهانیان به عضویت هیات‌رئیسه درآمدند.
تاج: انتظار 50 رأی را داشتم
رئیس جدید فدراسیون فوتبال می‌گوید انتظار داشت که مجمع چنین رایی به او بدهد. مهدی تاج پس از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال اظهار کرد: من شخصا 8 سال است که با این اعضای مجمع و مدیران باشگاه‌ها کار می‌کنم و انتظار داشتم با توجه به فعالیت 8 ساله‌ام چنین رایی در این مجمع به من بدهند. در مجمع امروز آقای اسلامیان که به نوعی در دولت بودند رای نیاوردند و این نشان می‌دهد مجمع شناخت خوبی نسبت به من و حساسیت‌هایی که من داشتم، دارد.
کفاشیان: نیامدم تا فوتبال لطمه نخورد
علی کفاشیان در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال درباره علت عدم حضورش در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گفت: برای اینکه به فوتبال لطمه‌ای وارد نشود، نامزد ریاست فدراسیون فوتبال نشدم. رئیس سابق فدراسیون فوتبال افزود: احساس کردم اگر برای این کار اقدام کنم درگیری‌ها، تنش‌ها و چالش‌ها در فوتبال بیشتر می‌شود به همین خاطر برای جلوگیری از وارد شدن لطمه به فوتبال در انتخابات شرکت نکردم. کفاشیان درباره اینکه چرا از نفوذش برای موفقیت اسلامیان در انتخابات استفاده نکرد؟ گفت: اسلامیان شخصیت موجهی است و من تشخیص دادم در این انتخابات از کسی حمایت نکنم. او درباره انتخاب سرپرست سازمان لیگ نیز گفت: باید در یکی - دو روز آینده نامزد سرپرستی سازمان لیگ اعلام شود که منصور قنبرزاده یکی از گزینه‌های ما برای تصدی این سمت است. نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال درباره ادامه همکاری کی‌روش با این فدراسیون نیز گفت: تاج قبلا گفته است که مایل به ادامه همکاری با کی‌روش است. کفاشیان همچنین درباره اینکه عملا از فدراسیون فوتبال نرفت و از سمتی به سمت دیگر منتقل شد، گفت: احساس کردم حضورم در رأس فدراسیون باعث فشارهای زیاد و بیش از حد روی این فدراسیون شده است. لازم نیست حتما رئیس باشم و در فدراسیون فعالیت کنم بلکه می‌توانم با سمت نایب رئیسی هم به فوتبال کمک کنم. کفاشیان درباره شائبه دخالت سیاسیون در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: نمی‌شود گفت که وزارت ورزش در انتخابات دخالت داشت. تمام اعضای مجمع از کاندیداها شناخت داشتند و تصمیم خود را برای رای دادن گرفته بودند. اینکه اعضای مجمع به تاج و من به عنوان نایب رئیس اول رای قاطع دادند، از رضایت آنها از عملکرد فدراسیون ما حکایت دارد بنابراین مجمع به فدراسیون قبلی رای داده است.
نایب رئیس جدید فدراسیون فوتبال درباره صحبت‌های برخی افراد علیه او و انتسابش به فساد در فوتبال گفت: اگر من فسادی داشته‌ام، قوه‌قضائیه آماده بررسی مدارک مدعیان است. هر کسی فاسد باشد، قانون با او برخورد می‌کند اما خوب نیست به فردی انگ فساد بزنیم ولی مدرکی ارائه نکنیم. این کار ضربه زدن به مسؤولان نظام است. اگر هم کسی خواست به من چنین انگی بزند، بهتر است به جای اسمم بگوید «ع –ک»! کفاشیان درباره علت قطع شدن صحبت‌های وزیر ورزش در مجمع گفت: من در این کار دخالتی نداشتم. اتفاقا دوست داشتم خبرنگاران به مجمع بیایند، چون می‌دانم آنها هم دنبال اخبار و حاشیه هستند. او درباره انتقادها از لباس جدید تیم ملی هم گفت: قرارداد لباس‌ها طوری تنظیم شده که اگر کیفیت جهانی نداشته باشند، به راحتی می‌توانیم آن را لغو کنیم. نباید در انتقادها به گمنام بودن این شرکت توجه کنیم. ضمن اینکه طرحی که ارائه شد، فقط یک نمونه بود و ما منتظر بهترین طرح‌ها هستیم که آن را برای تولید ارائه کنیم. کفاشیان در پایان با تاکید بر اینکه 2 هفته پایانی لیگ برتر فوتبال از طریق شبکه‌های صداوسیما پخش خواهد شد، گفت: درباره حق پخش به تفاهم‌هایی رسیده‌ایم. ما آدم‌های طماعی نیستیم و بیش از حق خود نمی‌خواهیم. اگر بنا به ممانعت از حضور دوربین‌های تلویزیونی باشد، شاید در فصل بعد چنین اتفاقی رخ دهد. او درباره انتخاب به عنوان نایب رئیس اول گفت: پیش‌بینی کرده بودم که اگر رای نیاوردم، وسایلم را از فدراسیون جمع کنم و بروم اما الان که به عنوان نایب رئیس نخست انتخاب شده‌ام، وسایلم را از اتاقی به اتاقی دیگر منتقل می‌کنم. کفاشیان درباره انتخابات نیز گفت: حضور وزیر ورزش در انتخابات تاییدی بر صحت و سلامت انتخابات بود. انتخابات امروز طبق اساسنامه برگزار شد.


Page Generated in 0/0061 sec