printlogo


کد خبر: 157124تاریخ: 1395/2/19 00:00
اخبار

امروز؛ حضور سرلشکر سلیمانی
در نشست منتخبان مجلس دهم
نشست فرآیند قانونگذاری، چالش‌ها و راهکارها از صبح دیروز شنبه در محل مجلس دهم آغاز شد و امروز نیز ادامه می‌یابد. در جلسه صبح روز گذشته نمایندگان مجلس دهم با فرآیند قانونگذاری در مجلس آشنا شدند و اولویت‌های کشور در حوزه اقتصادی نیز برای آنها تشریح شد. به گزارش تسنیم، در دومین روز این نشست، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور تشریح ابعاد امنیتی کشور، منطقه و بین‌الملل نمایندگان مجلس دهم را در جریان امور قرار می‌دهند.

بشار اسد: از مقام معظم رهبری
و دولت ایران سپاسگزارم
علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز شنبه با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرد.  بشار اسد در این دیدار با بیان اینکه حضور شما همیشه در مقاطع حساس موجب ایجاد آرامش می‌شود، گفت: از مقام معظم رهبری، ملت و دولت ایران برای حمایت‌هایی که از ملت و دولت سوریه دارید، سپاسگزارم. وی یادآور شد: رهبری، ملت و دولت ایران از تمام امکان خود برای مبارزه و مقابله با تروریست‌ها، جریانات افراطی و تکفیری در بالاترین سطح بهره گرفته‌اند و بسیار به پیروزی در برابر این جنگ نابرابر امیدوار هستیم و سپاس فراوان خود را از رهبری، دولت و ملت ایران اعلام می‌داریم. ولایتی نیز ضمن ابراز خرسندی از ملاقات مجدد گفت: دفاع جانانه‌ای که ملت و دولت سوریه به‌ رهبری شما انجام می‌دهند، در تاریخ بی‌سابقه است و البته فراز و نشیب دارد اما صعودی است و به‌رهبری شما ان‌شاءالله توفیق و پیروزی نصیب خواهد شد و مقام معظم رهبری دائماً برای پیروزی شما دعا می‌کنند. وی در ادامه تصریح کرد: فراموش نمی‌کنیم که تروریست‌ها تا چند متری همین دفتر پیشروی کرده بودند و البته با مقاومت و پایمردی ملت و دولت سوریه بیرون رانده شدند.

عده‌ای دلشان خوش است آمریکا با آنها کنار می‌آید
استاد حسن رحیم‌پور‌ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با تسنیم، اختلاف ایران و آمریکا را ریشه‌دار دانست و با بیان فرمایشی از حضرت امام خمینی(ره) در این باره، یادآور شد: ایشان خطاب به آمریکایی‌ها فرمودند چگونه ما با شما وارد مذاکره شویم، وقتی نمی‌توانیم جواب زنان و مردانمان را بدهیم؛ شما جوانان‌‌مان را از ما گرفته‌اید؛ چگونه جواب ممالک و کشورهایی که شما به آنها ظلم کردید را می‌خواهید بدهید؟ ما اسلام را قبول کردیم و نمی‌توانیم با دشمن اسلام در ارتباط باشیم. ما از خدا می‌خواهیم در هر زمینه‌ای ارتباط با آمریکا قطع شود. وی تاکید کرد: امروز عده‌ای دلشان خوش است آمریکا با آنها کنار می‌آید و حرفشان را گوش می‌دهد. عضو شورای انقلاب فرهنگی در ادامه یادآور شد: شک نکنید آنهایی که ‌می‌گویند چرا نمی‌گذارید با آمریکا ارتباط داشته باشیم، دشمن نظام و انقلاب هستند و به دلیل منافع شخصی این حرف‌ها را مطرح می‌کنند. استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: کسی که دلسوز مردم بوده و دغدغه و فکرش پیشرفت کشور باشد، نمی‌گوید چرا مانع ارتباط ما با آمریکایی‌ها می‌شوید. رحیم‌پور‌ازغدی در خاتمه با تاکید بر اینکه تعامل با آمریکا شرافت ما را زیر سوال می‌برد، گفت: رابطه با آمریکا رابطه ارباب و نوکر است.

دولت اصلاحات پاسخگوی بلو‌که‌شدن ۲ میلیارد دلار باشد
رستم قاسمی، وزیر نفت دولت دهم در گفت‌وگو با تسنیم، درباره دست‌درازی آمریکا به دارایی‌های ایران و بلوکه‌شدن 2 میلیارد دلار از اموال کشورمان، گفت: همان‌طور که وزیر پیشین اقتصاد و رئیس کل سابق بانک مرکزی اشاره داشتند، این مبلغ در اواخر عمر دولت اصلاحات انتقال یافت و آنها باید پاسخگو باشند. وی افزود: در دولت اصلاحات برای خرید اوراق قرضه این کار صورت گرفت و این اقدام هیچ ربطی به دولت سابق ندارد. مشاور عالی وزیر دفاع در پاسخ به این سوال که چرا دولت برخورد جدی و قاطع با اقدامات اخیر آمریکایی‌ها نمی‌کند، تاکید کرد: دولت می‌گوید ما داریم در مقابل این گستاخی‌ها و دست‌درازی‌ها اقداماتی را انجام می‌دهیم که امیدواریم نتیجه بدهد البته معتقدم امیدی نیست.
 


Page Generated in 0/0055 sec