printlogo


کد خبر: 157138تاریخ: 1395/2/19 00:00
اخبار

خاطرات فرماندهان لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله(ص) در نمایشگاه کتاب
نشر روایت ۲۷ بعثت با بیش از ۵۰ عنوان کتاب از خاطرات فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله تهران در نمایشگاه کتاب حضور دارد. کتاب‌های این ناشر به طور اختصاصی به لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله اختصاص دارد.  این کتاب‌ها، کارنامه عملیاتی گردان‌های این لشکر بوده و برخی  عناوین نیز خاطرات فرماندهان مختلف این لشکر از بدو تولد تا مقطع شهادت را شامل می‌شود. این ناشر که ۴ سال از شروع فعالیتش می‌گذرد، تعدادی از عناوین خود را به زبان عربی برگردانده و این کتاب‌ها را به کشورهای سوریه و لبنان فرستاده  است.  «خط فکه» و «نونی صفر» 2 عنوان کتابی است که مقام معظم رهبری برای آنها تقریظ نوشته‌اند و در نمایشگاه نیز عرضه شده‌است. از جمله کتاب «نونی صفر» کتابی است که سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان برای آن یادداشت تقدیر نوشته است.

کتابی به قلم فرمانده
نیروی دریایی ارتش
کتاب «ژئوپلیتیک کشورهای حاشیه اقیانوس هند» به قلم امیر دریادار سیاری در سال جاری منتشر می‌شود.  به گزارش فارس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران در هنگام بازدید از نمایشگاه کتاب ضمن اعلام این خبر، پیرامون حوزه کتاب و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار داشت: بازدید از نمایشگاه کتاب خیلی ارزشمند است ضمن اینکه ما خودمان در این نمایشگاه 2 غرفه داریم.  وی در توضیح فعالیت این 2 غرفه تصریح کرد:‌ یکی از غرفه‌ها به عرضه تاریخ جنگ، خاطرات، زندگینامه شهدا و... می‌پردازد و غرفه دیگر که مربوط به دانشگاه حضرت امام در نوشهر است کتاب‌های علمی ارزشمندی را عرضه می‌‌کند. دریادار سیاری با بیان اینکه تلاش می‌کنم هر سال در نمایشگاه حضور یابم، تصریح کرد: نفس حضور در نمایشگاه زمینه دید و بازدید از سایر غرفه‌ها را نیز فراهم می‌کند و برایم بسیار زیباست، چرا که کتاب‌های جدید را می‌بینیم.  وی ادامه داد: البته باید گفت تلاشی که در حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور انجام می‌شود کافی نیست البته ما غنی از منابع هستیم ولی می‌توانیم غنی‌تر هم باشیم.

بزرگداشت «شهدای جهان وطن» به همت جوانان «عمار»
امروز مراسم «بزرگداشت شهدای جهان وطن» با رونمایی از اولین فیلم داستانی درباره شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود.  جشنواره فیلم عمار «بزرگداشت شهدای جهان وطن» را با حضور خانواده‌های محترم شهدا برگزار می‌کند. در این برنامه از فیلم «هنگامه»، اولین فیلم داستانی درباره مدافعان حرم رونمایی می‌شود.  این مراسم امروز یکشنبه ساعت 18 در تالار اندیشه حوزه هنری برپاخواهد شد.

تخلف یک ناشر در ارائه کتابی جعلی از خلیج‌فارس!
علی فریدونی از تخلفات مشهود در بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بخش عربی خبر داد و گفت: آثاری که در آنها از نام مجعول برای خلیج‌فارس استفاده شده بود جمع‌آوری شد. سومین روز نمایشگاه کتاب در حالی برگزار شد که برخی کتاب‌هایی که به لحاظ محتوایی با معیارهای نمایشگاه همخوانی نداشتند از بین کتاب‌های قابل عرضه در نمایشگاه جمع‌آوری شدند.  علی فریدونی، یکی از مسؤولان مربوط به رسیدگی به تخلفات ناشران ضمن اشاره به اینکه این کتاب‌ها در حوزه‌های لاتین و عربی مشاهده شدند و بعضا در بخش عربی مروج افراطی‌گری،‌ تفرقه قومی و مذهبی بودند، بیان کرد: البته شاهد برخی تخلفات در بخش لاتین نیز بودیم.  فریدونی تاکید کرد: در بخش لاتین عرضه آثاری به دلیل تصاویر نامناسب و ‌تقابل با مباحث فرهنگی ایران تخلف شناخته شده و از سطح نمایشگاه جمع‌آوری شد. فریدونی ضمن بیان اینکه خلیج‌فارس تا ابد خلیج‌فارس خواهد بود هرگونه جعل نام آن را تخلف خواند که موجب تشویش اذهان خواهد شد.

رونمایی اثری از امیل زولا
در شهر آفتاب
کتاب «برای یک شب عشق» اثر نویسنده شهیر فرانسوی، امیل زولا با ترجمه‌ محمود گودرزی در بیست‌ونهمین نمایشگاه کتاب تهران منتشر و رونمایی شد.  امیل زولا، روزنامه‌نگار، نمایشنامه‌نویس و نویسنده شهیر فرانسوی بنیانگذار مکتب ناتورالیسم در ادبیات بوده که در داستان «برای یک شب عشق» شمه‌ای از نبوغ داستان‌نویسی و استعداد قصه‌پردازی خاص خود را به نمایش می‌گذارد.  ژولین قهرمان این داستان، جوان تنها و عزلت‌گزینی است که تمام عمر از نعمت محبت محروم بوده و تنها یک دلخوشی دارد و آن‌هم نواختن فلوت است.


Page Generated in 0/0060 sec