printlogo


کد خبر: 157139تاریخ: 1395/2/19 00:00
رویدادها

«شهر آفتاب» به تجلیل از محدثی‌خراسانی پرداخت
سالن یاس بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در «شهر آفتاب» همراه با جمعی از شاعران به تجلیل از  مصطفی محدثی‌خراسانی و تازه‌ترین اثرش با عنوان «جشن یگانگی» پرداخت.  در این نشست عبدالرحیم سعیدی‌راد، شاعر و منتقد ادبی در سخنانی اظهار داشت: شعرهای آقای محدثی اگرچه به طور عمده کوتاه است اما آن و لحظاتی دارد که در آن شاعر به کشفیاتی رسیده است و سعی در پروراندنش داشته است. در ادامه مصطفی علیپور نیز در سخنانی عنوان کرد: تنوع موضوعی و محتوایی ویژگی شعر محدثی‌خراسانی است. این مساله به نوعی به شعر او اصالت داده است.  علیپور ادامه داد: محدثی صاحب شعری کثرت‌گراست و ذهنیتش نیز کلیشه‌ای نیست. به گفته این شاعر، شعر محدثی‌خراسانی در زمره سالم‌ترین اشعار از منظر زبانی است که در سال‌های پس از انقلاب اسلامی می‌توان از آن سراغ گرفت؛ شعری که نه هنجارگریز است و نه شتابزده و نه ایراد نحوی دارد.  

دستور وزیر ارشاد
برای ساخت فیلم امام رضا(ع)
طاهره چک: مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) از دستور علی جنتی، وزیر ارشاد برای نگارش فیلمنامه و ساخت فیلم امام رضا(ع) خبر داد. سیدجواد جعفری، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در سی‌وششمین جلسه هیأت مدیره بنیاد بین‌المللی فرهنگی- هنری امام رضا(ع) با اعلام خبر تشکیل کارگروه‌های تخصصی در آستانه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) افزود: کارگروه‌های عنوان‌شده زیرنظر معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل خواهد گرفت که باعث جهش قابل توجهی در روند کیفی آثار جشنواره می‌شود. سیدجواد جعفری در ادامه به تشریح برنامه‌های دوره چهاردهم جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) پرداخت و گفت: برای مراسم پایانی جشنواره که در مشهد مقدس برگزار می‌شود، مدعوان و میهمانان از میان افرادی انتخاب می‌شوند که در اشکال مختلف در طول سال با جشنواره همکاری داشته‌اند. سیدجواد جعفری از نظر مساعد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ساخت فیلم فاخر با محوریت کرامات رضوی خبر داد و افزود: دکتر علی جنتی دستور به سفارش فیلمنامه برای ساخت فیلم فاخر با محوریت کرامات رضوی داده است. علی‌اصغر کاراندیش‌مروستی، رئیس هیات‌مدیره بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) نیز در ادامه سخنان جعفری قول مساعد داد منبع مالی ساخت این فیلم تامین شود.

واکنش حدادعادل نسبت به سخنان مدیرعامل خانه کتاب
غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در حاشیه بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان کرد: کتابخوانی یک امر تربیتی است و تربیت هم یک کار تدریجی است، این کار از دوران مدرسه شروع می‌شود و ملتی که در دوران تحصیل و دانش‌آموزی به کتاب خواندن عادت نکنند و لذت نبرند در بزرگسالی به سختی به این کار عادت می‌کنند. وی درباره اظهارات مدیر خانه کتاب مبنی بر اینکه نویسندگان کشورمان حرف جدیدی برای گفتن ندارند، گفت: من چون کتاب همه نویسندگان ایرانی را نخوانده‌ام نمی‌توانم در این باره اظهارنظر کنم هر کسی می‌تواند در این باره اظهارنظر کند امکان دارد مدیر خانه کتاب آثار همه نویسندگان‌مان را خوانده باشد که چنین اظهارنظری کرده است! اما چطور ممکن است درهای رحمت الهی بسته شده باشد و فکر و حرف تازه‌ای به ذهن نویسندگان ما نرسد. شاید اگر بخواهیم حرف تازه‌ای پیدا کنیم باید به بیگانگان و فرنگی‌ها مراجعه کنیم. من معمولا حرف‌های ناامیدکننده نمی‌زنم و نمی‌دانم این حرف ایشان چه مبنایی دارد.

پای «دی‌کاپریو» هم
به دریاچه ارومیه باز شد
لئوناردو دی‌کاپریو در مطلبی کوتاه در اینستاگرام خود موضوع خشکسالی دریاچه ارومیه را مورد توجه قرار داده است.  دی‌کاپریو، ستاره مطرح سینمای هالیوود و بازیگر برنده اسکار 2016 با انتشار عکسی از دریاچه ارومیه نوشته است: «اسکله‌ای بلااستفاده در دریاچه ارومیه در شمال غرب ایران. زمانی این دریاچه وسیع‌ترین دریاچه نمکی خاورمیانه بوده است که به دلیل تغییرات اقلیمی، سدسازی و کاهش بارندگی امروز فقط ۵ درصد آب نسبت به 2 دهه پیش دارد». دی‌کاپریو از هشتگ «ایران»، «تغییرات جوی» و «آنجا شگفت‌انگیز است» بالای متن خود در اینستاگرام استفاده کرده است. گفتنی است لئوناردو دی‌کاپریو سفیر صلح سازمان ملل است و برای حفظ محیط زیست تلاش می‌کند.
 


Page Generated in 0/0051 sec