printlogo


کد خبر: 157143تاریخ: 1395/2/19 00:00
استقلال و تراکتورسازی؛ نبرد امیر و پرویز
پرسپولیس در رؤیای بازگشت به صدر

هفته بیست‌ونهم لیگ برتر امروز یکشنبه با 8 دیدار همزمان برگزار می‌شود و در حساس‌ترین بازی استقلال صدرنشین میزبان تراکتورسازی تبریز است و پرسپولیس به مصاف گسترش می‌رود. هفته ماقبل پایانی لیگ برتر روز یکشنبه با انجام 8 دیدار همزمان برگزار می‌شود.
در این هفته رقابت در صدر و قعر جدول بسیار حساس و هیجان‌انگیز است. 3-2 تیم در انتهای جدول برای فرار از سقوط و 3 تیم هم در صدر جدول برای کسب عنوان قهرمانی تلاش می‌کنند. نگاهی به 3  دیدار حساس امروز می‌اندازیم:
روز سخت استقلال مقابل تراکتور
این مسابقه حساس‌ترین و مهیج‌ترین بازی هفته است. جایی که تراکتورسازی تلاش می‌کند چهارمی خود را در لیگ تثبیت کند و استقلال هم به دنبال حفظ صدرنشینی و رسیدن به قهرمانی است. البته قلعه‌نویی این مرتبه دوست ندارد زمینه‌ساز قهرمانی استقلال شود زیرا او سرمربی تیم تراکتورسازی است و برای موفقیت این تیم تلاش می‌کند و نمی‌خواهد شانس کسب سهمیه آسیایی برای فصل آینده را از دست بدهد.  تراکتورسازان روی کاغذ شانس بسیار بسیار اندکی هم برای قهرمانی دارند و اگر در دو بازی آینده استقلال، استقلال خوزستان و پرسپولیس بازنده شوند و تراکتورسازی پیروز شود در آن صورت قرمزپوشان تبریزی می‌توانند قهرمان شوند اما این احتمال خیلی ضعیف است. استقلال هم برای رسیدن به قهرمانی باید هر دو بازی آینده‌اش را پیروز شود و البته تفاضل گل هم برایش اهمیت دارد. نبرد پرویز مظلومی و امیر قلعه‌نویی حساسیت خاص خود را دارد. زورآزمایی 2 مربی استقلالی در زمین فوتبال می‌تواند برای همه فوتبال‌دوستان جذاب باشد. مظلومی اگر بتواند 3 امتیاز را از تیم قلعه‌نویی بگیرد در آن صورت هم شانس قهرمانی تراکتورسازی را به صفر می‌رساند و هم احتمالا مانع حضور دوباره این تیم در آسیا خواهد شد.
شاگردان ویسی در مشهد
استقلال خوزستان هم در رده دوم جدول و کورس قهرمانی است. آبی‌پوشان اهوازی اگر بتوانند در این بازی با گل‌های زیاد پیروز شوند شانس خود را برای قهرمانی افزایش می‌دهند. بازیکنان پدیده انگیزه زیادی برای این مسابقه ندارند زیرا پدیده نه شانس کسب سهمیه دارد نه خطر سقوط تهدیدش می‌کند، بنابراین احتمال پیروزی شاگردان عبدالله ویسی در این بازی بسیار زیاد است. اگر استقلال و پرسپولیس در این هفته مساوی هم بکنند زمینه را برای صدرنشینی آبی‌پوشان اهوازی فراهم می‌کنند.
پرسپولیس در یادگار امام
گسترش در رده هشتم جدول است و این رتبه برای شاگردان فراز کمالوند راضی‌کننده به نظر می‌رسد و بازیکنان این تیم بعید است خودشان را مقابل پرسپولیس به آب و آتش بزنند. پرسپولیس اما با تمام توان و انگیزه به تبریز رفته است. شاگردان برانکو برای اینکه همچنان در کورس قهرمانی باقی بمانند باید در این بازی پیروز شوند. پرسپولیس دوست ندارد در یک هفته مانده به پایان رقابت‌ها از کورس قهرمانی عقب بماند. سرخپوشان اگر از تبریز 3 امتیاز سوغاتی برای هواداران‌شان بیاورند تنور لیگ تا هفته پایانی جذاب می‌ماند. اگر استقلال خوزستان و استقلال مقابل حریفانشان امتیاز از دست بدهند شاید شاگردان برانکو با پیروزی مقابل گسترش دوباره به صدر بازگردند.
 


Page Generated in 0/0056 sec