printlogo


کد خبر: 157236تاریخ: 1395/2/21 00:00
پارلمان

آمریکایی‌ها عقب بکشند  وضعیت منطقه قطعا بهتر می‌شود
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در بیست‌ویکمین همایش فرماندهان، رؤسا و مدیران ناجا، وضعیت کشور از حیث امنیت عمومی را خوب توصیف کرد و افزود: امنیت عمومی کشور در مقابل جریان‌های ضدانقلاب و شرور در منطقه دارای وضعیت استثنایی و خوب است. منطقه ما هیچ‌گاه از نظر اقدامات ضدامنیتی تا این حد شلوغ نبوده است. متاسفانه کل منطقه دچار یک به هم‌ریختگی امنیتی شده است. به گزارش تسنیم، رئیس قوه مقننه همچنین تصریح کرد: مسائلی از قبیل اشرار و تروریست‌ها که معلوم است منشا آن کجا است، مشکلاتی را در منطقه ایجاد کرده است. بیشتر کشورهای منطقه این مشکل امنیتی را پیدا کرده‌اند. خوشبختانه در این میان ایران از ثبات خوبی برخوردار است لذا نقش نیروی انتظامی در این زمینه بسیار پررنگ است. در حقیقت این وظیفه ذاتی نیروی انتظامی است. رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تحولات اخیر منطقه عنوان کرد: درباره جریان‌های تروریستی باید ارزیابی کنیم این پدیده شوم تا چه حد در منطقه وجود دارد. بعید می‌دانم در کوتاه‌مدت این موجودات موذی از منطقه رخت ببندند.  لاریجانی تصریح کرد: آمریکایی‌ها و برخی‌ کشورهای زورگو که علیه جریان‌های تروریستی سخن‌پراکنی می‌کنند اگر کمی سایه خود را از افغانستان، عراق و سوریه عقب بکشند و زور نگویند وضعیت منطقه قطعا بهتر خواهد شد. بعید می‌دانم مقوله جریان تروریستی در کوتاه‌مدت
حل شود.

تذکر ۱۰۲ نماینده مجلس به روحانی:
برجام را متوقف کنید
۱۰۲ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار توقف اجرای برجام شدند. به گزارش تسنیم، محمد دهقان، عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز دوشنبه تذکرات کتبی را قرائت و اعلام کرد 102 تن از نمایندگان مجلس در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار توقف اجرای برجام از سوی رئیس‌جمهور به‌دلیل بدعهدی‌های طرف مقابل، بویژه آمریکایی‌ها شدند.

آتش‌بس سوریه فرصتی برای بازسازی گروه‌های تروریستی بود
علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورایعالی امنیت ملی در همایش فرآیند قانونگذاری، الزامات و راهکارها در مجمع منتخبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تشریح شرایط سیاسی و امنیتی حوزه پیرامونی کشور و جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه عنوان کرد: تغییر ماهیت تهدیدات و ورود بازیگران جدید به این عرصه فضای بسیار پیچیده‌ای را بر محیط امنیتی جمهوری اسلامی حاکم کرده است. شمخانی تلاش کشورهای فرامنطقه‌‌ای و متحدان منطقه‌ای آنان برای بهره‌گیری از گروه‌های تروریستی و جریانات تکفیری به منظور تغییر اولویت‌های اصلی جهان اسلام به نفع امنیت رژیم صهیونیستی را ریشه تداوم بحران در منطقه عنوان و خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح مقتدر و دستگاه‌های امنیتی کارآزموده جمهوری اسلامی ایران با رصد مستمر تهدیدات امنیت ملی با هوشیاری کامل، شناسایی و مقابله سخت و نرم با تهدیدات را در دستور کار داشته و تاکنون هرگونه شیطنت دشمن را قبل از فعلیت یافتن سرکوب کرده‌اند. دبیر شورایعالی امنیت ملی با اشاره به سوءاستفاده گروه‌های تروریستی از شرایط آتش‌بس در سوریه و انجام تحرکات در جنوب حلب افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای مطرح شدن طرح آتش‌بس ضمن مخالفت نکردن با اصل آن، اشکالات ساختاری را متوجه این طرح می‌دانست. وی در پایان با اشاره به رخدادهای منطقه خان‌طومان گفت: رخداد خان‌طومان نشان داد نگرانی‌های مطرح شده از سوی ایران کاملاً درست و متناسب با واقعیت‌های صحنه بوده و آتش‌بس صرفاً فرصتی برای بازسازی گروه‌های تروریستی از سوی دولت‌های حامی آنان بود.


Page Generated in 0/0054 sec