printlogo


کد خبر: 157237تاریخ: 1395/2/21 00:00
اخبار

کج‌فهمی برخی مسؤولان از مشاوره و تصمیم‌سازی غربگرایان است
حمیدرضا مقدم‌فر در آیین رونمایی از کتاب «خط مقدم مبارزه» با تأکید بر لزوم توجه به الگوی رفتاری و روحیه  شهید طهرانی‌مقدم در مقطع فعلی تصریح کرد: امروز یکی از مباحث مهم کشور، اقتصاد مقاومتی است که می‌توانیم با الگوگیری از زندگی و رفتار شهید طهرانی‌مقدم برای تحقق آن گام برداریم. به گزارش تسنیم، وی افزود: برخی اعتقاد دارند بدون غرب نمی‌توانیم به توسعه اقتصادی برسیم و بدون آمریکا نمی‌شود به رشد و پیشرفت دست یافت؛ لذا وقتی اقتصاد مقاومتی و تکیه بر ظرفیت داخلی برای ساماندهی وضعیت اقتصادی مطرح می‌شود، به آن باور ندارند. وی با توضیح علت و عوامل عدم باورپذیری در برخی مسؤولان افزود: شاکله فکری و ذهنی این افراد عموماً در علوم انسانی غربی شکل گرفته یا دانش‌آموخته محیط‌های آکادمیک غرب هستند و مطابق این تربیت غربی نسبت به توان داخلی باور ندارند و با همین رویکرد و نگرش گاهی به‌عنوان مسؤول اجرایی تصمیم‌گیر و گاهی در عرصه تصمیم‌سازی برای مسؤولان نقش‌آفرینی می‌کنند. مقدم‌فر ادامه داد: اینکه کسی مدعی شود  رشد هندوستان به‌خاطر زبان انگلیسی بوده، حرفی بی‌ربط است. توسعه هند از روحیه استقلال‌خواهی آنها نشأت گرفت و الا زبان انگلیسی به فرهنگ آنان آسیب وارد کرد و هنوز هم این آسیب ادامه دارد. وی کج‌فهمی برخی مسؤولان را ناشی از مشاوره غلط مشاوران غربگرا به آنها دانست.

در برجام ۲ و ۳ می‌گویند
از تجهیز ارتش دست بردارید
محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش «بعد از برجام» که روز دوشنبه در دانشکده مهندسی عمران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد با بیان اینکه این گزاره را مطرح می‌کنند که برجام خیلی خوب است اما کافی نیست، گفت: برجام1 از نظر آنها باید تبدیل به برجام‌ها شود؛ قبلا گفته می‌شد مشکلات زیر سر صنعت هسته‌ای است اما امروز متهم به تروریسم و نقض حقوق بشر هستیم. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در برجام‌های بعدی پیشنهاد می‌کنند دست از تلاش برای تجهیز ارتش برداریم، می‌گویند چرا از سیستم پدافندی موثر استفاده می‌کنید، آنها روی هر جایی که تردید داشته باشند حمله نظامی می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: در برجام 2 توقع دارند ایران خودش را خلع سلاح کند و در برجام 3 فرض بر این است که چون ایران دارای حق استراتژیک در کشورهای مجاور خودش است و سرشاخ شدن با چنین ایرانی هزینه بالایی دارد و لازم است این هزینه پایین بیاید، باید قدرت ایران را قطع کرد. مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در برجام 3 می‌گویند امنیت ملی کشور به شما ارتباطی ندارد، تجانس فرهنگی با کشورهای اطراف به ما ارتباطی ندارد، تعلقات ایدئولوژیک به ما ارتباطی ندارد و نتیجه این است که ضامن تحقق برجام1 عملی شدن برجام 2 و 3 است.

تلاش غرب برای هجوم و نفوذ فرهنگی از طریق استحاله فرهنگی
آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در جلسه مسؤولان عالی قضایی با تبریک روز پاسدار و روز جانباز با اشاره به اینکه «متاسفانه برخی‌ها امنیت کشور را منکر می‌شوند و کفران نعمت می‌کنند»، به نقش جانبازان در برقراری امنیت نیز اشاره کرد و گفت: از جانبازان گرانقدری که از بذل جان و مال خود برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران مایه گذاشتند تشکر می‌کنیم  و توفیق این عزیزان را از خداوند متعال مسألت داریم. رئیس قوه‌قضائیه به سخنان اخیر رهبر انقلاب درباره آموزش زبان انگلیسی درکشور اشاره کرد و با تاکید بر اینکه تلاش غربی‌ها برای هجوم و نفوذ فرهنگی از طریق استحاله فرهنگی و مظاهر آن و ابزارهای رسانه‌ای امروز بر همه روشن است، گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما با فراگیری زبان مخالفتی نداریم اما باید دقت کنیم که گاهی همین یادگیری زبان چهره نفوذ پیدا می‌کند و ممکن است برخی زبان را راهی برای استحاله فرهنگی قرار دهند. آیت‌الله آملی‌لاریجانی با تاکید بر اینکه «مسؤولان باید از سخنانی که بوی عدم وحدت از آن به مشام می‌رسد یا مقابله با فرمایش‌های مقام معظم رهبری تلقی شود اجتناب کنند» گفت: لازم است همه مسؤولان به فهم مشترک و اقدام مشترک در قبال تلاش‌های دشمن برای نفوذ برسند.


Page Generated in 0/0057 sec