printlogo


کد خبر: 157241تاریخ: 1395/2/21 00:00
اخبار

قیمت دنا و تندر اتوماتیک آزاد شد
رئیس شورای رقابت از آزادسازی قیمت دنا و تندر اتوماتیک در جلسه دیروز شورای رقابت خبر داد. رضا شیوا در گفت‌وگو با تسنیم، درباره تعیین تکلیف قیمت برخی خودروها در سطح بازار اظهار داشت: شورای رقابت در سیر بررسی قیمت خودروها براساس گزارش کارشناسان تصمیم گرفت 2 خودروی دنا و تندر اتوماتیک که در بازار رقیب دارند، از سیستم قیمت‌گذاری شورا خارج شوند. وی ابزار امیدواری کرد با آزادشدن قیمت این 2 محصول قیمت‌ آنها در سطح بازار ارزان شود. وی اضافه کرد: هنوز شرکت‌های خودروساز افزایش قیمت‌ها را اجرا نکرده‌اند و ما باید این موضوع را با ارسال آمار و ارقام به آنها اعلام کنیم. شیوا تصریح کرد: امیدواریم از اول خرداد ماه قیمت‌های جدید از سوی شرکت‌های خودروساز اجرایی شود البته خودروسازان مختارند که افزایش قیمت‌ها را اعمال کنند یا نکنند، چرا که ما مجوز سقف افزایش قیمت‌ها را به آنها اعلام کرده‌ایم.


زمین‌خواری در شمال ادامه دارد
شفافیت اطلاعات می‌تواند در کاهش برخی تخلفات موثر باشد اما شاهدیم آنهایی که جعل می‌کنند کار را داخل سیستم ثبت نمی‌کنند. بدین‌معنا، تخلفاتی که در حوزه زمین وجود دارد، ثبت نمی‌شوند. به عنوان نمونه، در شمال کشور شاهد بودم از سوی 9 مرجع صدور پروانه داشته‌ایم. نماینده تام‌الاختیار وزیر راه‌وشهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع‌ طبیعی با انتقاد از صدور پروانه ساخت از سوی ۹ مرجع در شمال کشور گفت: پیشنهاد می‌کنم فراکسیونی در مجلس برای اصلاح قوانین مرتبط با زمین ایجاد شود. به گزارش تسنیم، حسن معصوم با اشاره به ادامه زمین‌خواری در شمال کشور ادامه داد: انجمن روستا، بخشدار، دهدار، سازمان همیاری شهرداری‌ها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پروانه ساختمانی صادر کرده‌اند که نیازمند بررسی ویژه است. وی با بیان اینکه با ساخت‌وسازها، تصرف اراضی و تخریب منابع طبیعی و زیست‌محیطی‌ روبه‌رو هستیم که انجام‌دهندگان چنین تخلفاتی از مسیر قانون عبور نمی‌کنند، تصریح کرد: در بحث زمین‌خواری باید مانعی را ایجاد کنیم تا کسانی که برای دریافت مجوز اقدام نمی‌کنند را مشخص کنیم. وی تاکید کرد: مجلس در کاهش تخلفاتی از جنس زمین‌خواری بسیار تاثیرگذار است و پیشنهاد می‌کنم فراکسیونی در مجلس دهم برای مسائل اراضی، منابع طبیعی و زیست‌محیطی با رویکرد قانون اساسی و عدالت نسلی و فرانسلی تشکیل شود و از تصویب قوانین مغایر با اصول جلوگیری شود.


صادرات کالای ایرانی  از عمان به آمریکا
عمان دروازه ارتباط ایران با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و شرق آفریقاست و با توجه به قرارداد تجارت آزاد با آمریکا می‌تواند کالاهای ایرانی را بدون هیچگونه عوارض گمرکی و مالیات به راحتی به این کشور صادر کند. به گزارش تسنیم، محسن ضرابی، رئیس اتاق مشترک ایران و عمان در این‌باره اظهار داشت: عمان می‌تواند دروازه‌ای برای ورود ایران به سایر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و شرق آفریقا باشد. وی ادامه داد: عمان با آمریکا نیز قرارداد تجارت آزاد دارد که بدون هیچگونه عوارض گمرکی و مالیات براحتی محصولات خود را به این کشور صادر می‌کند و امکان استفاده آن از این مسیر وجود دارد. ضرابی تصریح کرد: بندر صحار (عمان) به عنوان منطقه آزاد تجاری می‌تواند برای صنایع مختلفی مانند پتروشیمی، فولاد، مواد غذایی و نفت و گاز و دیگر صنایع شرایط مناسبی برای تجارت و حتی سرمایه‌گذاری مشترک ایجاد کند. وی افزود: باید با استفاده از ظرفیت موافقتنامه عشق‌آباد که در آن به ترانزیت کالا میان ایران، ازبکستان، ترکمنستان و عمان اشاره شده است، صادرات کالاهای خود را در این مسیر توسعه دهیم. احمد آزادمرد، عضو هیأت‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران و عمان هم با بیان اینکه عمان جایگزین امارات در روابط تجاری ایران با دیگر کشورها می‌شود، گفت: هزینه حمل‌ونقل و تجارت از طریق این کشور در مقایسه با امارات کمتر است و بنادر این کشور فاصله‌ کمتری با ایران دارند.


Page Generated in 0/0061 sec