printlogo


کد خبر: 157245تاریخ: 1395/2/21 00:00
مدیرعامل بیمه سلامت اعلام کرد
بدهی 6هزار و 500میلیاردی بیمه سلامت

گروه اجتماعی: مبلغ بدهی‌های سازمان بیمه سلامت به رقم 6هزار و 500میلیارد تومان رسید. محمدجواد کبیر، مدیرعامل بیمه سلامت با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد، اظهار داشت: ۲ هزار میلیارد تومان از این بدهی مربوط به سال‌های ۹۲ و ۹۳ بوده که به بدهی‌های سازمان در سال ۹۴ اضافه شده است. وی با بیان اینکه هزینه کسری سازمان بیمه سلامت در سال ۹۴ حدود
۴۰۰ میلیارد تومان است، به مهر عنوان کرد: ۴۲ تا ۴۳ درصد منابع سازمان بیمه سلامت از طریق وزارت بهداشت تامین می‌شود و وزارت بهداشت هزار میلیارد تومان منابعی را که باید به بیمه سلامت پرداخت می‌کرد هنوز پرداخت نکرده است.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت ۹۰۰ میلیارد تومان حق بیمه‌ای که باید پرداخت می‌کردند را هنوز نداده‌اند، گفت: در این زمینه با دستور رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس‌جمهور کارگروهی با مشارکت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر بهداشت تشکیل شده و در حال بررسی ساختارهای تامین منابع هستند. کبیر با بیان اینکه امروز در شرایطی هستیم که باید با تامین منابع، تعهدات خود را به ۴۴ هزار موسسه طرف قرارداد با ۴۱ میلیون نفر بیمه‌شده پرداخت کنیم، تصریح کرد: ۸۵ درصد منابع سازمان بیمه سلامت از محل منابع عمومی است.


Page Generated in 0/0052 sec