printlogo


کد خبر: 157248تاریخ: 1395/2/21 00:00
نبض جامعه

شعار اولین روز مسابقات بین‌المللی قرآن با محوریت حادثه منا
یک امت در سوگ یک فاجعه
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از آغاز سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شرکت قاریان و حافظان بیش از  75 کشور جهان از 22 اردیبهشت‌ماه در مصلای بزرگ تهران خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، حجت‌الاسلام علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام این خبر اظهار داشت: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم هر ساله با مشارکت دستگاه‌های گوناگون کشور با شکوه و جامعیت بیشتر نسبت به دوره‌های گذشته برگزار می‌شود و امسال سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شعار «یک کتاب یک امت» که برگرفته از آیات قرآن است برگزار می‌شود. حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، از 22 تا 28 اردیبهشت‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) با حضور نمایندگان بیش از 75 کشور جهان در 2 رشته حفظ کل و قرائت برگزار می‌شود، افزود: امسال 130 نفر از حافظان و قاریان جهان اسلام، شامل 57 حافظ کل، 57 قاری و 16 حافظ روشندل در این مسابقات به رقابت خواهند پرداخت. رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در مسابقات امسال از قاره آفریقا
 32 کشور، قاره آسیا 23 کشور، قاره اروپا20 کشور، قاره آمریکا 2 کشور و قاره اقیانوسیه یک کشور حضور دارند. وی با اشاره به عناوین روزهای مسابقات بیان داشت: روز اول با عنوان «یک امت در سوگ یک فاجعه»، روز دوم با عنوان «یک امت، یک کتاب»، روز سوم با عنوان «یک امت، یک رسول»، روز چهارم با عنوان «امت قرآنی، بیداری اسلامی»، روز پنجم با عنوان «بانوان امت، طلایه‌داران انس با قرآن»، روز ششم با عنوان «مقاومت اسلامی، حکومت قرآنی» و روز هفتم با عنوان «یک کتاب، یک امت» نامگذاری شده است.

ورود 5 زبان خارجی به مدارس در سال آینده
«چنانچه زیرساخت‌های لازم فراهم شود می‌توانیم امیدوار باشیم در سال تحصیلی آینده آموزش 5 زبان خارجی در مدارس رونق بیشتری داشته باشد». مهدی نویدادهم، دبیرکل شورایعالی آموزش‌وپرورش با بیان این مطلب و در پاسخ به این پرسش که آیا درباره آموزش 5 زبان خارجی در مدارس مصوبه‌ای وجود دارد؟ اظهار داشت:  چند سال قبل مصوبه‌ای درباره آموزش 5 زبان خارجی در مدارس داشتیم. وی به فارس عنوان کرد: براساس آن مصوبه، علاوه بر عربی و در صورت تمایل دانش‌آموزان می‌توانند به جای زبان خارجی انگلیسی، زبان‌های پنجگانه دیگری را انتخاب کنند. نویدادهم با اشاره به امکان آموزش زبان‌‌های فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، روسی و انگلیسی در مدارس، خاطرنشان کرد: برای این کار باید زیرساخت‌ها آماده و در بخش برنامه‌ریزی و تربیت معلم فعالیت‌هایی انجام شود که بخشی از آنها انجام شده است. دبیرکل شورایعالی آموزش‌وپرورش تصریح کرد: اگر زیرساخت‌های لازم این کار فراهم شود، می‌توانیم امیدوار باشیم در سال تحصیلی آینده آموزش دیگر زبان‌های خارجی در مدارس رونق بیشتری داشته باشد.

برگزاری دومین گردهمایی سراسری مدیریت جهادی
رئیس دبیرخانه دائمی مدیریت جهادی از برگزاری دومین گردهمایی سراسری مدیریت جهادی در 27 اردیبهشت ماه سال جاری با هدف هم‌افزایی و تجمیع قدرت جهادگران در عرصه‌های گوناگون خبر داد. به گزارش
«وطن امروز» مهدی شایسته، رئیس دبیرخانه دائمی مدیریت جهادی با اعلام این خبر بیان داشت:  هدف از برگزاری دومین گردهمایی سراسری مدیریت جهادی هم‌افزایی و تجمیع قدرت جهادگران در عرصه‌های گوناگون و همچنین نمایش قدرت جهادی، تشریک مساعی و ارائه راهکارهای اساسی برای برون‌رفت از مشکلات در حوزه‌های  گوناگون است. وی افزود: در دومین گردهمایی سراسری مدیریت جهادی تعداد 4 جلد کتاب جدید در این حوزه رونمایی خواهد شد. شایسته با اشاره به اینکه تمام تلاش و اهتمام ما بر این است که متناسب با نگاه جامع رهبر انقلاب به مفهوم مدیریت جهادی، آن را در عرصه‌های گوناگون علمی، اقتصادی، دانش‌بنیان و فرهنگی تعریف کنیم، یادآور شد: اهتمام دبیرخانه این است که این مفاهیم را در عرصه‌های گوناگون گسترده کند.


Page Generated in 0/0059 sec