printlogo


کد خبر: 157249تاریخ: 1395/2/21 00:00
سلامت

معاون وزیر بهداشت خبر داد
احداث هزار و 123 واحد اختصاصی زایمان
معاون درمان وزیر بهداشت برنامه‌های این وزارتخانه برای درمان زوج‌های نابارور و طرح زایمان طبیعی رایگان را طی سال95 تشریح کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، محمد آقاجانی، معاون درمان وزیر بهداشت از ساخت
 17 مرکز جدید ناباروری خبر داد و بیان داشت: ساخت این مراکز در سال 95، مد نظر قرار دارد و با اجرای طرح تحول 24 مرکز ناباروری تجهیز شده است. وی یادآورشد: بهسازی 366 بلوک زایمان طی سال گذشته صورت گرفت و امیدواریم امسال هزارو 123 واحد اختصاصی زایمان راه‌اندازی شود. معاون درمان وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم فرهنگ زایمان طبیعی را عوض کنیم، گفت: این موضوع باعث می‌شود تمایل برای زایمان طبیعی بیشتر شود که یکی از برنامه‌ها در جهت ترویج این فرهنگ راه‌اندازی و توسعه اتاق‌های تک نفره زایمان است.

ضعف بیمه‌ها در پوشش بیماران خاص
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه برخی داروهای بیماران صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه نیست، از تلاش وزارت بهداشت برای حمایت تخصصی از هزینه‌های درمان بیماران خاص خبر داد. سلیمان عباسی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر ضرورت حمایت از بیماران  صعب‌العلاج تاکید کرد و اظهارداشت: این بیماری‌ها که اغلب دارای منشأ ژنتیکی هستند دوره درمان طولانی داشته و به همین جهت اغلب هزینه‌های سنگینی را به بیماران تحمیل می‌کنند. نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس به خانه ملت گفت: اینکه از بیماری‌های خاص باید حمایت‌های جدی صورت گیرد برکسی پوشیده نیست اما به جهت هزینه‌های سنگین درمان، گاهی دولت را نیز با مشکل مواجه می‌کند که البته در طول 2 ، 3 سال گذشته تلاش جدی از سوی وزارت بهداشت شکل گرفت تا چتر حمایتی بر سر این بیماران گشوده شود.


پایتخت در معرض خطر سیلاب
معاون شهردار تهران از خطر وقوع سیلاب در تهران و ارائه برنامه‌های جامعی برای ساماندهی رودخانه‌های پایتخت خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، علیرضا جاوید، معاون شهردار تهران در اولین کنفرانس ملی احیا و ساماندهی رودخانه‌های شهری گفت: 8 رودخانه در تهران قرار دارد. از منتهی‌علیه غرب رودخانه وردآورد و در منتهی‌علیه شرق سرخه‌حصار وجود دارد. معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه تهران
10 میلیون نفر جمعیت دارد، افزود: میزان بارش‌ها کم است اما همین بارش‌ها نیز به صورت نامنظم است. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه خطر وقوع سیلاب در تهران وجود دارد، یادآور شد: از سیل تجریش 30 سال بیشتر نگذشته است که تعداد زیادی کشته و مجروح بر جای گذاشت و ممکن است دوباره در معرض خطر سیلاب باشیم.


  برگزاری نمایشگاه مسابقه عکاسی «من و موزه علوم و فناوری»، بازدید از انواع گالری‌ها و دستاوردهای کهن دانشمندان از جمله برنامه‌های موزه علوم در روز جهانی موزه- 29 اردیبهشت- است و علاقه‌مندان می‌توانند به صورت رایگان در این روز از بخش‌های متنوع موزه علوم و فناوری بازدید کنند.
  سعدالله عیسی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۶ از ارائه خدمات سلامت به همت اداره سلامت و مشارکت دانشگاه شهید بهشتی به بیش از 4هزار و500 نفر از مسافران مترو خبر داد.
  نهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در محل شهر آفتاب سالن  8a و 8b  در فضایی در حدود 2هزار مترمربع و با حضور 100موسسه در 86 غرفه تا 25 اردیبهشت‌ماه پذیرای علاقه‌مندان است.
  سیدجعفر تشکری‌هاشمی، رئیس سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران کلیدی‌ترین انتظار مردم از مدیریت شهری و سازمان پایانه‌ها را بهره‌برداری از پایانه جدید شرق خواند و گفت: در مرحله نخست، با بهره‌‌برداری از سالن انتظار، سکوهای پیاده و سوار کردن مسافر و پیگیری ادامه ساخت 2تا 3 کیلومتر خط ریلی و تسهیل مسیرهای دسترسی مردم، می‌توان امکان جابه‌جایی پایانه شرق را به محل جدید فراهم کرد.
 


Page Generated in 0/0063 sec