printlogo


کد خبر: 157266تاریخ: 1395/2/21 00:00
اخبار

پایان امیدهای اتلتی
جدال بارسا و رئال در روز آخر
در روز تولد 46 سالگی لوئیس انریکه بارسلونا به راحتی با 5 گل اسپانیول را از پیش رو برداشت تا در یک‌قدمی فتح لالیگا قرار بگیرد. هواداران اسپانیول در این بازی از هیچ فرصتی برای یادآوری گل رائول تامودو در هفته‌ آخر فصل 2007-2006 که باعث از دست رفتن قهرمانی برای بارسا شد، نمی‌گذشتند و مدام از «تاموزادو» می‌خواندند اما این‌بار اسپانیول مانعی در پیشرفت بارسا نبود. مسی در این بازی هفتمین گلش از روی ضربه‌ آزاد مستقیم را زد و لوئیس سوارز هم تعداد گل‌هایش در لیگ را به 37 رساند. بعد از افت وحشتناک بارسا در ماه پیش، شاگردان انریکه حالا در 4 بازی 12 امتیاز گرفته‌اند، با
21 گل زده و بدون گل خورده. نکته‌ مهم برای بازی آخر بارسا هم این است که گرانادا دیگر از بقایش در لالیگا مطمئن شده و نیازی به گرفتن امتیاز در هفته‌ آخر مقابل صدرنشین لیگ ندارد. در بازی همزمان اتلتی که هفته‎ پیش با یک نمایش خاص دیگر بایرن را از پیش رو برداشت و به فینال چمپیونز لیگ رسید، مقابل لوانته‌ قعرجدولی و سقوط کرده قرار گرفت. سیمئونه در این بازی به مهره‌هایی مثل آنتوان گریزمن و دیگو گودین استراحت داده بود و بعد از اینکه فرناندو تورس در همان ابتدای بازی گل زد به نظر نمی‌رسید مشکل خاصی در ادامه برای اتلتی پیش بیاید. لوانته انگیزه‌ای برای بازی کردن نداشت و اتلتی 450 دقیقه در لیگ گل نخورده بود اما بعد از نیم ساعت ویکتور کاسادسوس نتیجه را 1-1 کرد. تعویض‌های سیمئونه بین 2 نیمه هم نتیجه نداد و ورود گریزمن و کاراسکو نتوانست به اتلتی کمکی برای زدن گل دوم بکند و در نهایت اتلتی که کاملا خسته به نظر می‌رسید در لحظات پایانی دروازه‌اش یک بار دیگر، این بار توسط جوزپه روسی باز شد تا امیدهای دیگو سیمئونه و مردانش برای فتح دوگانه به پایان برسد. از سویی در دیگر بازی همزمان رئال با گل‌های بنزما و رونالدو (2) در دیداری نفسگیر والنسیا را در برنابئو با نتیجه‌ 3 بر 2 شکست داد، بازی‌ای که لحظات آخرش نزدیک بود قهرمانی بارسا را در همان شب قطعی کند اما در نهایت یازدهمین پیروزی رئال در لیگ بدین معناست که تکلیف قهرمانی لالیگا در هفته‌ آخر مشخص خواهد شد. رئال هم در این هفته باید مقابل دپورتیو لاکرونیایی بازی کند که مثل گرانادا نگرانی از بابت سقوط ندارد.


وداع پیگرینی و صندلی‌های خالی اتحاد
ریچارد جالی:  وقتی بعد از پایان بازی به سنت همیشگی آخر فصل مانوئل پیگرینی میکروفن را به دست گرفت و با تماشاگران حرف زد و این بار از آنها خداحافظی کرد، فقط یک‌چهارم استادیوم اتحاد پر بود. آخرین بازی خانگی پیگرینی به عنوان مربی منچسترسیتی با هو کردن‌های آخر بازی همراه بود اما تماشاگرانی که باقیمانده بودند با پرچم «این مرد نازنین» از پیگرینی و زحماتش برای تیم‌شان تقدیر کردند. تساوی 2-2 منچسترسیتی مقابل آرسنال بدین معناست که سیتی برای چهارم شدن باید امیدوار باشد وستهم یا بورنموس از منچستریونایتد در 2 بازی آخرش امتیاز بگیرند. پیگرینی بعد از پایان این بازی رو به هواداران کرد و گفت: «من هرگز فراموش‌تان نمی‌کنم و مطمئنم تیم‌تان در فصل آینده در تمام رقابت‌ها موفق خواهد بود». مساله اینجاست که این رقابت‌ها ممکن است شامل یورولیگ شود. تیمی که یک هفته‌ پیش در نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ مقابل رئال‌مادرید قرار گرفت، شاید فصل آینده اصلا در این تورنمنت حضور نداشته باشد و پپ گوآردیولا مجبور شود نخستین تجربه‌ اروپایی‌اش با سیتی را جدا از بزرگان اروپایی سر کند. این نتیجه البته برای سیتی اصلا عجیب نبود. سیتی این فصل از مجموع 42 امتیاز مقابل 8 تیم دیگر بالای جدول تنها 7 امتیاز گرفته است و تنها موفق به شکست دادن ساوتهمپتون در خانه شده است. سیتی در فصلی که 5 شکست خانگی داشت با مشکلات ساختاری و ریشه‌ای زیادی درگیر بود. مهم‌ترین مساله، وینسنت کمپانی است. سیتی با کمپانی این فصل در لیگ برتر 7 گل خورد و بدون او 33 گل. 2 مدافع میانی دیگر سیتی که گرانقیمت‌ترین مدافعان تاریخ لیگ برتر هستند، نیکولاس اوتامندی و الیاکیم مانگالا، روی هم 74 میلیون پوند، بدل به اشتباهات بزرگ نقل‌وانتقالات شده‌اند. برای همین است که انتظار می‌رود سیتی در تابستان 2 مدافع میانی بخرد. من‌سیتی بازی با آرسنال را خیلی خوب، با سرعت و انگیزه‌ بالا شروع کرد و تقریبا در تمام دقایق بازی بهتر از حریف بود اما در نهایت موفق به کسب 3 امتیاز نشد. این بازی قرار بود خداحافظی‌ای باشکوه برای مانوئل پیگرینی از اتحاد باشد، جایی که در 3 سال حضورش بایرن‌مونیخ و پاریس‌سن‌ژرمن را شکست داده بود و 6 گل به آرسنال و تاتنهام و 4 گل به منچستریونایتد زده بود.
 


Page Generated in 0/0051 sec