printlogo


کد خبر: 157273تاریخ: 1395/2/21 00:00
چهارگوشه

مجالس استرالیا منحل شد
مقامات مجلس سنا و مجلس نمایندگان استرالیا، دوشنبه فرمان فرماندار کل را که منصوب ملکه انگلیس است برای انحلال مجالس دریافت کردند و به این ترتیب برنامه‌ریزی مالکوم ترنبول، نخست‌وزیر استرالیا برای برگزاری انتخابات زودهنگام در 12 تیرماه محقق شد. نخست‌وزیر استرالیا یکشنبه گفته بود با تایید انحلال مجالس این کشور که از سال 1987 تاکنون سابقه نداشته است، مردم در انتخاباتی برای تعیین نمایندگان خود و پس از آن شکل‌گیری دولت جدید به پای صندوق‌های رأی می‌روند.

اردوغان: ترکیه را تنها گذاشتند
رئیس‌جمهوری ترکیه که کشورش اخیرا شاهد حملات داعش شده است، می‌گوید ائتلاف تحت رهبری آمریکا ترکیه را در مبارزه با این گروه تروریستی تنها گذاشته است. رجب طیب‌اردوغان یکشنبه در استانبول گفت، هیچ‌کدام از کسانی که می‌گویند با داعش در سوریه می‌جنگند، نه به اندازه ما به این گروه خسارت وارد کرده‌اند و نه به اندازه ما بهای گزافی پرداخته‌اند. وی گفت: گروه‌های تروریستی که اکنون در منطقه حضور دارند فقط به مسلمانان زیان می‌زنند.

از سرگیری فعالیت پارلمان عراق
ریاست پارلمان عراق اعلام کرد پارلمان از سه‌شنبه(امروز) فعالیت خود را از سر می‌گیرد. همزمان نمایندگان کرد عراقی برای بازگشت به جلسات پارلمان شرط گذاشتند. ریاست پارلمان عراق در بیانیه‌ای  از کمیته‌ها خواست جلسات همیشگی خود را برای آماده‌سازی قوانین لازم و ضروری با هدف تدوین آن برگزار کنند. در این بیانیه آمده است موعد جلسه جامع پس از پایان مقدمات فنی تعیین خواهد شد.

پارلمان یونان بسته ریاضت اقتصادی را تصویب کرد
پارلمان یونان برنامه ریاضت اقتصادی و مالی را یکشنبه تصویب کرد. این اقدام راه را برای ادامه کمک‌های بین‌المللی هموار می‌کند. پس از 2 روز بحث‌های تنش‌آلود میان مخالفان و موافقان سرانجام ائتلاف دولتی به رهبری آلکسیس تسیپراس موفق شد این برنامه را به تصویب برساند. دولت این برنامه را ادامه اصلاحات اقتصادی در یونان می‌نامد اما مخالفان می‌گویند این برنامه افزایش مالیات‌ها و کاهش حقوق بازنشستگان را در پی دارد.

فلسطین در تدارک پیوستن به اینترپل
وب‌سایت خبری بروکسل2 که ارتباط نزدیکی با نهادهای اتحادیه اروپا دارد و معمولا اخبار مربوط به سیاست‌های اروپا را پوشش می‌دهد، گزارش داد فلسطین مقدمات فنی و قانونی لازم را برای پیوستن به اینترپل تا پایان سال جاری میلادی فراهم می‌کند. براساس گزارش این وب‌سایت که در بروکسل مستقر است، یوری فان‌نوفل که در پلیس بلژیک خدمت کرده و سابقا بازرس کل امنیت در فرودگاه زاونتم بروکسل بوده، به مقامات فلسطینی در فراهم کردن این مقدمات کمک می‌کند.

اخراج عدنی‌ها
توسط مزدوران سعودی
نیروهای مزدور سعودی موسوم به وفاداران عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن در اقدامی غیرانسانی صدها تن از ساکنان شهر بندری عدن در جنوب این کشور را اخراج و به استان‌های شمالی فرستادند. مقامات یمنی  اعلام کردند نیروهای طرفدار هادی با حمله به مغازه‌ها، رستوران‌ها و منازل بیش از 2 هزار نفر را با ادعای انجام فعالیت‌های خرابکارانه دستگیر و از عدن اخراج کردند. به گزارش پایگاه خبری المشهدالیمنی، عبدروس الزبیدی استاندار و شلال شائع مسؤول امنیتی عدن این افراد را که عمدتاً ساکن مناطق «المنصوره» و«حی ریمی» هستند تنها به خاطر وابستگی به مناطق شمالی دستگیر و به استان تعز که در کنترل نیروهای انصارالله قرار دارد، منتقل کردند. طبق این گزارش به افرادی که دارای کارت شناسایی هستند 3 روز مهلت داده شده است که از عدن خارج شوند. این در حالی است که جنبش حراک جنوبی یمن گفته است انصارالله هیچ‌وقت چنین اقدامی را در حق اهالی ساکن شمال یمن انجام نداده است. این جنبش همچنین اعلام کرده است که عبدروس الزبیدی به بهانه اقدامات امنیتی، یمنی‌های ساکن جنوب که اصالتاً اهل شمال هستند را تحت پیگرد قرار داده و اموال و دارایی‌های آنان را چپاول می‌کند.
 


Page Generated in 0/0050 sec