printlogo


کد خبر: 157430تاریخ: 1395/2/25 00:00
نصرالله درباره 2 نکبت بزرگ در منطقه هشدار داد
مشکل آمریکا و غرب محور مقاومت است

گروه بین‌الملل: دبیرکل حزب‌الله لبنان پنجشنبه گذشته در سخنرانی خود به مناسبت روز جانباز در بیروت با هشدار درباره خطر توطئه آمریکا و همپیمانانش علیه مقاومت در منطقه؛ استفاده از تروریست‌ها جهت نابودی مقاومت را نکبت بزرگ نامید. سیدحسن نصرالله گفت: امروز باید روز «نکبت» (سالروز اشغال فلسطین) را که مانند همه مسائل مربوط به پرونده فلسطین رو به فراموشی است، یادآوری کنیم. وی افزود: از ده‌ها سال قبل اینگونه برنامه‌ریزی شده است که امت چنین روزهایی را به فراموشی بسپارد. در چنین روزهایی نکبت در فلسطین اتفاق افتاد و زمینه را برای سیطره بر مقدسات در سال 1967 فراهم کرد. صدها فلسطینی از خانه‌هایشان رانده و هزاران نفر کشته شدند و بسیاری از روستاها که بخش اعظم آن از اراضی فلسطینی بود به دست صهیونیست‌ها اشغال شد. سیدحسن نصرالله گفت: انگلیسی‌ها و در پس پرده آنها غرب، باندهای صهیونیستی و تروریسم را آوردند و رژیم اسرائیل را بنیان نهادند و کل منطقه را به لبه پرتگاه بردند، این کارها برای پروژه انگلیسی غربی جهت سیطره بر کل منطقه ما بود. آنان به سرعت اسرائیل را به رسمیت شناختند درحالی‌که ملت فلسطین همه تلاش خود را برای به رسمیت شناخته شدن به کار گرفته است.
نکبت جدید وارث انگلیس در منطقه
دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: در سال‌های اخیر، منطقه شاهد نکبتی از وارث انگلیس در منطقه یعنی آمریکاست. وی افزود: آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای آن امروز با سازمان‌های تروریستی تکفیری وحشی به منطقه ما آمده‌اند تا باقیمانده روح مقاومت و اراده مقاومت را در دولت‌ها، احزاب و جریان‌های ما نابود کنند ولی تفاوت بزرگی بین نکبت فلسطین و نکبتی که هدف آن ما هستیم، وجود دارد.
مشکل غرب با مقاومت است
سیدحسن نصرالله تأکید کرد: امروز مشکل آمریکا و اسرائیل و غرب در منطقه، محور مقاومت، جمهوری اسلامی ایران، سوریه و جنبش‌های مقاومت در لبنان و فلسطین و بیداری جدیدی است که طی سال‌های اخیر در امت روی داد و اکنون آنان (آمریکا، اسرائیل و غرب) به دنبال راه‌هایی برای مقابله با مقاومت هستند. وی با اشاره به مصاحبه یک ژنرال بازنشسته آمریکایی و از فرماندهان سابق ناتو به نام «کلارک» با شبکه سی‌ان‌ان، افزود: وی گفت واشنگتن و همپیمانانش، داعش را برای نبرد با حزب‌الله به وجود آوردند و هدف از ایجاد این گروه نابودی حزب‌الله است. وی گفت داعش با حمایت مالی آمریکا و همپیمانانش در منطقه ایجاد شد. این تصور که آمریکا ارتباطی به فعالیت گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه ندارد، ناشی از نداشتن بصیرت و ضعف در دشمن‌شناسی است.
دلیل فعالیت آزاد داعش در اینترنت و رسانه‌ها
سیدحسن نصرالله افزود: در حالی که از فعالیت و حضور حزب‌الله در سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های ماهواره‌ای جلوگیری می‌شود، برخلاف آن حضور داعش در شبکه‌ها و سایت‌ها از سوی آمریکایی‌ها تسهیل می‌شود و هدف از این کار ارائه چهره‌ای منفی از اسلام و ارعاب مردم و رها کردن منطقه به دست کسانی است که آمریکایی‌ها آنها را می‌خواهند. 
داعش فقط برای نابودی حزب‌الله نیست
سیدحسن نصرالله تأکید کرد: آنان از طریق داعش فقط به دنبال نابودی حزب‌الله نیستند، بلکه این گروه تروریستی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران و ایجاد تغییرات در عراق و نابودی نظام مقاومت در سوریه ایجاد شده است. سیدحسن نصرالله گفت: مشکل آمریکا با یمن آغاز می‌شود که به یک قدرت تبدیل شده است. ملت عراق با مقاومت نیروهای آمریکایی را اخراج کردند ولی آمریکا به بهانه داعش باز می‌گردد و در حال برنامه‌ریزی برای ورود به سوریه به همین بهانه حتی با تصمیم سیاسی است. بنابراین داعش ابزاری برای خدمت به اهداف آمریکا و بازگشت نظامی مستقیم و سلطه بر منطقه است. ژنرال آمریکایی (کلارک) گفت آنان داعش و النصره را برای تخریب حزب‌الله و محاصره آن جهت نابودی مقاومت ایجاد کردند.
نبردی بین شیعه و سنی نیست
سیدحسن نصرالله تأکید کرد: به مسلمانان شیعه و سنی می‌گویم نبردی بین اهل سنت و شیعیان نیست و این نبرد هیچگونه جنبه مذهبی ندارد و نبردی بین مسلمانان نیست. وی افزود: آنچه در منطقه روی می‌دهد، به هدف نابود کردن روح بیداری از طریق گروه‌هایی است که خودشان ایجاد کرده‌اند. سیدحسن نصرالله گفت: مجاهدان مقاومت در حال به شکست کشاندن پروژه آمریکایی هستند، پروژه‌ای که در یمن، سوریه، عراق و لبنان به اهداف خود نرسید؛ به دلیل آنکه عقل‌ها و دل‌های با بصیرت حضور داشتند و ما همگی مسؤولیت را پذیرفته‌ایم و باقی  خواهیم ماند.

Page Generated in 0/0046 sec