printlogo


کد خبر: 157441تاریخ: 1395/2/25 00:00
رویدادها

از تمجیدها نسبت به علی عسگری تا نامه تشکر سرافراز به رهبر انقلاب
 
گروه فرهنگ و هنر: روز چهارشنبه 22 اردیبهشت‌ماه با حکم صادره توسط مقام معظم رهبری دوره جدیدی از فعالیت سازمان صدا و سیما آغاز شد و دکتر عبدالعلی علی‌عسگری به عنوان جانشین محمد سرافراز راهی سخت و حساس را در مسؤولیت خطیر ریاست سازمان صدا و سیما آغاز کرد.  در این باره سید عزت‌الله ضرغامی، رئیس پیشین سازمان صداوسیما با توجه به سابقه همکاری‌های مشترک به تحسین رئیس جدید رسانه ملی پرداخت و عنوان کرد: آقای دکتر عبدالعلی علی‌عسگری را از سال 57، سال ورود به دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی‌تکنیک آن روز) می‌شناسم. رابطه ما از جنس دوستی و رفاقت است ولی در مقاطع مختلف در طول این سال‌ها همکاری نزدیک با هم داشته‌ایم. یا من معاون ایشان بوده‌ام یا ایشان معاون من بوده‌اند. بعضی وقت‌ها هم در سطحی مشابه همکار بوده‌ایم (در سپاه، وزارت ارشاد، صداوسیما و...). با این حال رابطه فردی، شخصیتی و دوستی ما نه‌تنها هیچ وقت تحت تأثیر این عناوین قرار نگرفت بلکه مرتباً مستحکم‌تر شد.  ضرغامی افزود: عسگری شخصیتی فکری و فرهنگی است و ذهن خلاق و روشنی در نظریه‌پردازی دارد. کسانی که از نزدیک با او کار کرده‌اند با نگاه‌های راهبردی و رو به آینده او آشنایی دارند و همواره منتظر ارائه ایده‌های جدید از او هستند. دکتر علی‌عسگری در مسؤولیت‌های مهمی مدیریت کرده و همواره از او به عنوان مدیری قوی و تأثیرگذار یاد می‌کنند. پروژه‌های تحقیقاتی بزرگی را در وزارت سپاه به نتیجه رسانده و تا تولید انبوه پیش برده است. رئیس پیشین سازمان صداوسیما در ادامه ویژگی‌های بارز دیگر علی‌عسگری را چنین برشمرد: انقلاب بزرگ دیجیتال در رسانه ملی بدون تردید مرهون فکر و اندیشه بلند و مدیریت شایسته ایشان است. امروز مردم عزیزمان بدون تهیه گیرنده جدید و با یک دستگاه ارزان مبدل سیگنال، از پیشرفته‌ترین سیستم دیجیتال استفاده کرده و از شبکه‌های فراوان و باکیفیت آن لذت می‌‌برند. عسگری با سازمان صداوسیما آشناست. او اهل کادرسازی و تربیت نیروی انسانی هم هست. مشورت‌پذیر و اهل تعامل و همکاری است. اگر این ویژگی‌هایش را حفظ کند حتماً کارنامه‌ای درخشان از خود باقی خواهد گذاشت.  همچنین محمد سرافراز، رئیس سابق سازمان صداوسیما طی نامه‌ای از استمرار اعتماد مقام معظم رهبری در سنگری دیگر قدردانی کرد.  در نامه سرافراز آمده است: «از عنایت ویژه حضرتعالی، به اقدامات انجام‌شده در این مدت، که با تعابیری زیبا از آن یاد فرموده‌اید و حاصل کوشش‌های خالصانه مدیران و کارکنان خدوم این سازمان است، تشکر می‌کنم و از پیشگاه حضرت باری‌تعالی، برای آن رهبر بزرگوار، طول عمر، سلامت و عزت روزافزون مسالت می‌نمایم».  گفتنی است رهبر معظم انقلاب اسلامی محمد سرافراز را به‌ عضویت در شورایعالی فضای مجازی منصوب کردند.
 
محرومیت ۶۴ ناشر از حضور در نمایشگاه کتاب سال آینده
 
همایون امیرزاده از محرومیت ۶۴ ناشر از حضور در نمایشگاه کتاب سال آینده و نمایشگاه‌های استانی کتاب خبر داد. به گزارش تسنیم، همایون امیرزاده، رئیس شورای نظارت و ارزیابی اعلام کرد: تا به امروز 500 گزارش ارائه شده که از این تعداد، 85 رأی صادر شد. در مجموع برای 64 مورد منجر به محرومیت از حضور در نمایشگاه کتاب سال آینده و نمایشگاه‌های کتاب استانی شد. بیشترین مصادیق مربوط به فروش آثار غیر، فروش محصولات غیر از کتاب، واگذاری غرفه و نقد کردن بن‌ها بود. در زمینه بن کارت نیز 6 ناشر محروم شده‌اند.
 
عوامل فیلم «شاهزاده روم» 
در پی ساخت «فیلشاه»
 
پروانه ساخت انیمیشن سینمایی «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان صادر شد. «فیلشاه» جدیدترین محصول گروه هنر پویا است که ساخت آن به تهیه‌کنندگی حامد جعفری، رئیس هیات‌مدیره این مجموعه، از اوایل دی‌ماه 94 رسما کلید خورده و در حال حاضر به پایان مراحل پیش‌تولید رسیده است و بزودی وارد فاز تولید خواهد شد. «فیلشاه» درباره داستانی در جنگلی در آفریقا است که رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می‌‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد اما برخلاف تصور همه «شادفیل» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می‌‌شود.

Page Generated in 0/0068 sec