printlogo


کد خبر: 157475تاریخ: 1395/2/25 00:00
سیدمصطفی بدرالدین فرمانده شاخه نظامی مقاومت اسلامی لبنان بر اثر انفجاری در حومه دمشق به شهادت رسید
ترور ذوالفقارحزب‌الله

گروه بین‌الملل:‌ بامداد جمعه، سیدمصطفی بدرالدین، از فرماندهان حزب‌الله به همراه گروهی از همراهانش به شهادت رسید. شبکه تلویزیونی المیادین در خبر فوری خود ابتدا اعلام کرد بدرالدین در حمله موشکی بامداد جمعه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مقرش در نزدیکی فرودگاه نظامی دمشق، به همراه گروهی از همراهانش به شهادت رسید.  حزب‌الله لبنان اما دقایقی بعد با صدور بیانیه‌ای خبر شهادت فرمانده کل شاخه نظامی خود و جانشین شهید عماد مغنیه در سوریه را در پی «وقوع انفجاری» در مقر این حزب در فرودگاه نظامی دمشق اعلام کرد و این ضایعه را تسلیت گفت.  حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرده است بدرالدین چند ماه قبل گفته بود: از سوریه باز نخواهم گشت مگر آنکه شهید شده باشم یا پرچم پیروزی را در دست داشته باشم.  حزب‌الله اعلام کرد: او فرمانده جهادی بزرگ مصطفی بدرالدین (ذوالفقار) بود. او امروز شهید بازگشت و پرچم پیروزی را به تن دارد که با جهادش در رویارویی با گروه‌های تکفیری برای این پیروزی جنگید، همان گروه‌های تکفیری که نوک پیکان در طرح آمریکایی- صهیونیستی در منطقه هستند. پس از زندگی‌ای که مملو از جهاد، اسارت، جراحت و دستاوردهای بزرگ و چشمگیر بود، ذوالفقار زندگی خود را با شهادت به پایان رساند و به کاروان فرماندهان شهید پیوست که از جمله آنها رفیق راه و جهاد او، شهید عماد مغنیه است.  حزب‌الله تاکید کرد: مقاومت با فرماندهانش در حالی که زنده باشند، بزرگ می‌شود و در حالی که فرماندهانش به شهادت برسند، اعتلا می‌یابد.  حزب‌الله همچنین اعلام کرد: اطلاعات به دست آمده از تحقیقات اولیه نشان می‌دهد انفجار شدیدی یکی از مراکز ما را در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق هدف قرار داد که به شهادت این فرمانده حزب‌الله و زخمی شدن 2 تن دیگر انجامید.  حزب‌الله اعلام کرد تحقیقاتی را برای شناسایی ماهیت این انفجار و دلایل آن و اینکه آیا این انفجار ناشی از بمباران هوایی یا حملات موشکی یا توپخانه‌ای بوده است، انجام خواهد داد و بزودی نتایج بیشتری از تحقیقات را ارائه خواهد داد.  طبق این گزارش، پیکر شهید مجاهد حاج مصطفی بدرالدین عصر دیروز، از مقابل تالار حضرت زینب(س) در منطقه غبیری در جنوب پایتخت لبنان با حضور اقشار مختلف مردم و علما تشییع شد.
 
واکنش صهیونیست‌ها به شهادت سیدبدرالدین
درحالی که گزارشات ضد و نقیض حول دست داشتن رژیم صهیونیستی در شهادت مصطفی بدرالدین، فرمانده حزب‌الله در سوریه منتشر شده، یک مقام اسرائیلی از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.  زئیو الکین، وزیر امور مهاجران رژیم صهیونیستی از پاسخ به سوال شبکه رادیویی اسرائیل درباره دست داشتن این رژیم در ترور بدرالدین امتناع کرد. یاکوف آمیدرور، مشاور سابق امنیت داخلی نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته است کشته شدن او خبر خوبی برای اسرائیل بوده اما از صحبت درباره مسؤول بودن اسرائیل در این باره خودداری کرد.  روزنامه صهیونیستی هاآرتص با بیان اینکه گزارشات اولیه حکایت از این داشت که رژیم صهیونیستی یک عملیات مخفی برای ترور وی انجام داده، نوشته است اما نشانه‌های جدید حاکی از آن است که اسرائیل مسؤول این کار نبوده است.  روزنامه معاریو نیز در واکنش به ترور شهید مصطفی بدرالدین به تجربه ترور و شهادت حاج‌عماد مغنیه، فرمانده بزرگ مقاومت اشاره و تاکید کرد این ترور هم تاثیری بر عملکرد حزب‌الله نخواهد داشت.
 
سیدبدرالدین که بود؟
شهید سیدمصطفی بدرالدین، برادر همسر و جانشین سردار شهید حاج عماد مغنیه، فرمانده سابق شاخه نظامی حزب‌الله بود. نام او همواره به‌عنوان یکی از مبارزان علیه رژیم صهیونیستی معروف بود. وی از سال 1982 هنگامی‌که از زندان کویت آزاد شد و فعالیت جهادی و مبارزاتی خود را در دوایر حساس امنیتی و نظامی مقاومت آغاز کرد، همواره از سوی سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس تحت تعقیب قرار داشته و بارها از عملیات ترور جان سالم به در برده بود.  سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس بر این باور بودند که شهید بدرالدین در پس بزرگ‌ترین عملیات مقاومت در شناسایی و انهدام شبکه‌های جاسوسی آنها در لبنان و سوریه و بازداشت عوامل آنها در این شبکه‌ها قرار داشته است.  شهید بدرالدین به سبب زندگی سراسر مبارزه و جهادش علیه صهیونیست‌ها الگوی مبارزاتی بسیاری از جوانان لبنانی‌ها بوده و به همین مناسبت نیز دشمنان او در رسانه‌های وابسته به صهیونیسم بین‌الملل برای انحراف افکار عمومی هیچگاه از اتهام‌زنی به او دست برنداشتند تا شاید از این طریق شخصیت او را نزد هوادارانش تخریب و از الگوگیری زندگی مبارزاتی وی جلوگیری کنند. پس از آن وی به دست داشتن در ترور رفیق حریری، نخست‌وزیر اسبق لبنان متهم و تلاش شد با معرفی کردن وی به‌عنوان تروریست، امکان پیگرد او را در هر نقطه از جهان فراهم کنند. پس از ترور شهید عماد مغنیه، مسؤولیت هدایت و راهبری شاخه نظامی حزب‌الله را برعهده گرفت. با آغاز بحران سوریه و ورود آن به مرحله نظامی، شهید بدرالدین حضور در این عرصه و مبارزه با گروه‌های تکفیری را وظیفه خود شمرد.  وی سال گذشته در دیداری خصوصی به یکی از فعالان رسانه‌ای لبنان گفته بود: «وظیفه من مبارزه با توطئه‌های این کشورهاست و مبارزه در لبنان یا سوریه یا هر جای دیگر را جز با در دست گرفتن پرچم پیروزی و با رسیدن به شهادت رها نخواهم کرد».

Page Generated in 0/0066 sec