printlogo


کد خبر: 157484تاریخ: 1395/2/26 00:00
اخبار

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا خبر داد
انهدام ۱۰ باند
جعل کارت پایان خدمت
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، از شناسایی و دستگیری اعضای ۱۰ باند جعل مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت‌های پایان خدمت و معافیت در سال گذشته خبر داد.  به گزارش «وطن امروز»، سردار سیدحمید صدرالسادات، رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در این‌باره اظهار داشت: در سال گذشته با همت و تلاش بازرسان این سازمان، ۴ باند جعل مدارک مربوط به معافیت‌ها و پایان خدمت در سطح شهر تهران و ۶ باند جعل دیگر نیز در سایر استان‌ها، شناسایی شد. وی افزود: در سال گذشته، ۸۹ فقره پرونده جعل از شهر تهران و ۵۵ فقره پرونده از سایر استان‌ها به مراجع قضایی ارجاع شده است که منجر به دستگیری ۴۰۴ نفر در شهر تهران و ۵۱۲ نفر در سطح استان‌ها شد. رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، از ابطال ۶۳۷ کارت معافیت و پایان خدمت که دارای فرآیند جعلی بوده خبر داد و عنوان کرد: با توجه به تدابیر اندیشیده شده دیگر امکان جعل کارت وجود ندارد و بیشتر تخلفات و جرائم در حوزه جعل فرآیند دریافت کارت است. صدرالسادات با اشاره به اینکه در سال گذشته در سطح سازمان بیش از ۱۷۰ مورد بازرسی صورت گرفته است، گفت: در سال ۹۴، علاوه بر بازرسی فیزیکی، نظارت‌های سیستمی از سامانه‌های وظیفه عمومی نیز انجام  شد.


برگزاری نخستین مسابقات قرآن نابینایان جهان
 رئیس سازمان بهزیستی از برگزاری اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه روشندلان جهان اسلام و چاپ قرآن کریم به خط بریل خبر داد. به گزارش«وطن امروز» انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی درباره اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه روشندلان جهان اسلام  عنوان کرد: ارتقای فرهنگ قرآنی در میان جامعه هدف و آشنایی جامعه با ظرفیت‌های موجود و تشویق و ترغیب جامعه هدف در راستای برقراری تعاملات و ارتباطات بین‌المللی از اهداف عمده بهزیستی در برگزاری این مسابقات است. وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس تلاش ویژه‌ای برای برگزاری این مسابقات در کنار
سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم صورت گرفت که از جمله این اقدامات انتشار قرآن بریل با حجم کمتر و به 3 زبان انگلیسی، عربی و فارسی بود تا بتوانیم از طریق چاپ این قرآن و تدوین و تنظیم مقررات این مسابقه بین‌المللی و تعیین گروه داوری و نحوه داوری در این مسابقات موجب ارتقای سطح توانمندی‌های قرآنی نابینایان شویم. بندپی با اشاره به چاپ قرآن به خط بریل به 3 زبان انگلیسی، عربی و فارسی اظهار داشت: عبدالغفور جوهرچی حافظ قرآن کریم و نماینده ایران در نخستین دوره مسابقات قرآن نابینایان جهان است.


  مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در مراسم رونمایی از طرح ملی فرهنگ کارت که در سالن رسانه‌های دیجیتال در محل شهر آفتاب برگزار شد، اظهار داشت: طرح فرهنگ کارت یک بستر مناسب برای توسعه سواد رسانه‌ای است و با زیربنای اقتصاد فرهنگ مرتبط است.
  عبادالله فتح‌اللهی، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در جلسه با اداره کل حقوقی شهرداری تهران، خلأ مالکیت زمین و زمین‌های رها شده در شهرها را یکی از مهم‌ترین عوامل شکل‌گیری بافت‌های فرسوده دانست و بر ضرورت رفع مشکلات حقوقی ناشی از این موضوع تأکید کرد.
  سعید طلوعی، شهردار منطقه 7 از ارائه نقشه‌نما به صورت رایگان از طریق دفاتر تسهیلگری سطح منطقه با هدف تشویق شهروندان به بهسازی و نوسازی بافت فرسوده خبر داد.
  سومین روز از سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با رقابت شرکت‌کنندگان در مرحله نیمه‌نهایی رشته حفظ کل و قرائت برگزار شد و شرکت‌کنندگان این 2 رشته به تلاوت قرآن پرداختند.
  دومین کنگره دوسالانه بین‌المللی آنکولوژی کودکان، بزرگداشت پروفسور پروانه وثوق همزمان با 25 سالگی مؤسسه خیریه محک، با حضور قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی سازمان‌های مردم‌‌نهاد، رئیس انجمن خون و سرطان کودکان ایران، 15 سخنران خارجی فعال در معتبرترین بیمارستان‌ها و مراکز تحقیقاتی، اساتید، متخصصان و پزشکان ایرانی در حوزه سرطان کودک، در بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودکان محک برگزار شد.


Page Generated in 0/0053 sec