printlogo


کد خبر: 157496تاریخ: 1395/2/26 00:00
اخبار

انتقاد محمد گلریز از عدم توجه مسؤولان به موسیقی انقلابی
محمد گلریز، خواننده موسیقی انقلابی از کم‌توجهی رسانه ملی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آثار ملی و انقلابی انتقاد کرد.  به گزارش مهر، محمد گلریز در این باره گفت: متاسفانه مدت زیادی است رسانه ملی توجه چندانی به پیشکسوتان موسیقی ملی و انقلابی نمی‌کند و به قدری در این عرصه کم‌تلاش و نامهربان شده که هنرمندان قدیمی امید چندانی برای فعالیت در این فضا ندارند و به اعتقاد من این جفای بزرگی است که هم به موسیقی انقلاب و هم به هنرمندان این عرصه می‌شود.  خواننده قطعه ماندگار «خجسته باد این پیروزی» تصریح کرد: آیا ما نمی‌دانیم موسیقی ملی ما بسیار غنی است که می‌توانیم در بیان اهداف انقلاب اسلامی از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم؟ آیا نمی‌دانیم همین بی‌توجهی که تبدیل به انتقادی کلیشه‌ای شده اثر نامطبوع و مخربی در عرصه موسیقی دارد؟ به اعتقاد من تلویزیون و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حق موسیقی ملی واقعا جفا کرده‌اند و همین بی‌توجهی باعث شده است که من و امثال من در بیرون از این دو نهاد به فعالیت مشغول باشیم.  گلریز افزود: باور کنید همانطور که با جان و دل برای بزرگوارانی چون شهید همدانی خواندم با جان و دل می‌خواهم برای تمام ایثارگران مدافع حرم بخوانم. من دوست دارم باز هم مانند اوایل پیروزی انقلاب کارهایی را در مناسبت‌های مختلف بخوانم اما وقتی نهادی مانند وزارت ارشاد و رسانه ملی توجه چندانی به تولید آثار فاخر اینچنینی نمی‌کنند معلوم است که رسانه‌ها و مردم فکر می‌کنند ما کم‌کار شده‌ایم.

همراه با سینمای ایران
در بازار جشنواره فیلم «کن»
این روزها مهم‌ترین رخداد هنری جهان، برگزاری شصت‌ونهمین جشنواره فیلم کن در جنوب فرانسه است و جدا از بخش‌های اصلی و جانبی جشنواره و نمایش فیلم‌ها، بازار کن به عنوان یکی از مهم‌ترین بازارهای جهانی فیلم در جهان از استقبال قابل توجه میهمانان از کشورهای مختلف برخوردار است. سینمای ایران نیز با آثار تولیدی خود در سال 2015 میلادی در این رویداد مهم حضور دارد؛ از اولین حضور بین‌المللی سازمان «اوج» با آثار قابل توجه تولیدی‌اش چون «بادیگارد»، «هیهات»، «ایستاده در غبار» و «فهرست مقدس» که توسط پخش «آیات فیلم» آثار خود را در کن عرضه می‌کند تا بنیاد سینمایی فارابی و دیگر نهادهای تولید و پخش سینمای ایران که با فیلم‌هایی چون «سیانور»، «امکان مینا»، «قشنگ و فرنگ»، «سینما نیمکت»، «دختر» و «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» در بازار جشنواره‌ کن برای فروش آثار حضور دارند. اما در ادامه برنامه‌های مرتبط به بازار جشنواره کن، فیلم‌هایی از سینمای ایران برای میهمانان خارجی به نمایش درمی‌آیند و طبق برنامه‌ریزی‌های منظم جشنواره قرار است یکشنبه 26 اردیبهشت مصادف با 15 مه، ‌«رویای آب» ساخته فرهاد مهران‌فر و «برادرم خسرو» احسان بیگلری و روز دوشنبه 27 اردیبهشت‌ماه فیلم «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار و «ربوده شده» بیژن میرباقری به نمایش درآیند. در این دوره موسسه رسانه‌های تصویری فیلمی عرضه نمی‌کند اما برخی کارمندان سابق و فعلی موسسات دولتی به عنوان پخش‌کنندگان خصوصی وارد فعالیت شده‌اند و فیلم عرضه می‌کنند، از جمله علیرضا قاسمی 2 فیلم «من» و «360 درجه» را عرضه می‌کند و الهه نوبخت که دیگر در موسسه فعالیت نمی‌کند، شرکتی را مستقلا تحت عنوان «الی ایمیج» راه‌اندازی کرده است که 2 فیلم «هاری» و «تنهایی» را عرضه می‌کند.  از دیگر پخش‌کنندگان شناخته‌شده ایرانی در بازار کن 2016 باید به کتایون شهابی اشاره کرد که امسال عضو هیات داوران جشنواره‌ کن هم است و در بازار، «وارونگی» بهنام بهزادی، «لاک قرمزی» سیدجمال سیدحاتمی و «باران می‌بارد» علیرضا امینی و علی مردانی را پخش می‌کند. سازمان سینمایی سوره هم پخش جهانی «دلبری» سیدجلال اشکذری را برعهده دارد. شصت‌ونهمین جشنواره فیلم کن تا ۲۲ مه ‌(دوم خرداد) در کن برگزار می‌شود.

آغاز ثبت‌نام «فرهنگ کارت»
رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز ثبت‌نام «فرهنگ کارت» از تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: تمام افراد می‌توانند با ثبت‌نام در سایت farhangcart.ir نسبت به دریافت «فرهنگ کارت» اقدام کنند.  سیدمرتضی موسویان افزود: هر یک از فرهنگ‌کارت‌ها دارای 47 هزار تومان اعتبار است و قابلیت استفاده در مراکز فرهنگی، هنری، سینماها و مراکز آموزشی را دارد. همچنین دارندگان این کارت‌ها تا سقف 10 میلیون ریال تحت پوشش بیمه حوادث قرار خواهند گرفت.


Page Generated in 0/0049 sec