printlogo


کد خبر: 157504تاریخ: 1395/2/26 00:00
حزب‌الله لبنان علت شهادت مصطفی بدرالدین را اعلام کرد
راه ذوالفقار ادامه دارد

گروه بین‌الملل: شهید مصطفی بدرالدین، فرمانده شاخه نظامی حزب‌الله روز جمعه در حالی به سوی جایگاه ابدی خویش در الغبیری در ضاحیه جنوب لبنان تشییع شد  که مشخص شد حملات توپخانه‌ای تکفیری‌ها عامل شهادت وی بوده است. براین اساس، حزب‌الله شنبه اعلام کرد: تحقیقات ما نشان می‌دهد انفجاری که به شهادت مصطفی بدرالدین در نزدیکی فرودگاه دمشق منجر شد به دلیل حمله توپخانه‌ای گروه‌های تکفیری به یکی از مقرهای حزب‌الله بود. حزب‌الله لبنان همچنین تاکید کرد: مشخص شدن نتیجه تحقیقات درباره ترور بدرالدین بر عزم و اراده ما برای ادامه جنگ علیه این گروه‌های جنایتکار و شکست آنها خواهد افزود که یکی از خواسته‌ها و آرزوهای شهید بدرالدین بود. در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: در هر حال جنگ ما یک جنگ واحد علیه طرح آمریکایی- صهیونیستی است که تروریست‌های تکفیری به مثابه نوک پیکان این طرح و خط مقدم آن در تجاوز علیه امت و مقاومت هستند. گمانه‌زنی‌های اولیه از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به نزدیکی فرودگاه دمشق حکایت داشت.
ضربات سخت شهید بدرالدین به صهیونیست‌ها
در حاشیه مراسم تشییع پیکر بدرالدین که روز جمعه برگزار شد، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان خطاب به آن شهید گفت:‌ ای فرمانده شهید! به جایگاهی که تو به دست آوردی افتخار می‌کنیم و هر روز آرزو می‌کنیم با شهادت از دنیا برویم. وی افزود: ما هرگز نمی‌پذیریم در کشور خود خوار شویم و کفر بر ایمان پیروز شود. ما اهل شهادت و پیروزی هستیم و بنده هیچ کسی در دنیا نخواهیم شد. شیخ قاسم تاکید کرد: ذوالفقار به گروه‌های تکفیری و تروریستی و حامیان آنها در میدان جنگ ضربه‌های سنگینی وارد آورد و راه این شهید در رویارویی با اشغالگری و تکفیر با استقامت و مقاومت ادامه خواهد داشت. شیخ قاسم در ادامه گفت: ما در مکان و زمان و روش پابرجاییم و اندیشه مقاومت را تا زمان پیروزی حمایت می‌کنیم.
ذوالفقار در کنار رضوان آرام گرفت
مراسم تشییع پیکر شهید بدرالدین، ذوالفقار حزب‌الله عصر جمعه از تالار الحوراء زینب (س) در منطقه الغبیری ضاحیه جنوبی با حضور جمع کثیری از مردم و مقامات مذهبی، سیاسی و اجتماعی برگزار شد. تشییع‌کنندگان با فریاد لبیک یا زینب، لبیک یا حسین، لبیک یا نصرالله و یا شهید الله و مرگ بر اسرائیل، پیکر شهید ذوالفقار فرمانده و مجاهد بزرگ حزب‌الله را به سوی ماوای همیشگی‌اش در روضه الشهیدین و محفل شهدای مقاومت اسلامی در ضاحیه جنوبی بیروت همراهی و مشایعت کردند. بدین ترتیب این شهید در روضه‌الشهیدین درکنار دیگر شهدای مقاومت اسلامی بویژه دوست، برادر و همرزم خود، شهید عماد مغنیه، معروف به حاج رضوان آرام گرفت. نام شهید مصطفی بدرالدین مشهور به «ذوالفقار» از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان از همان آغاز با مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی پیوند خورده بود. وی در سال 1961 میلادی به دنیا آمد. از سال 1983 میلادی تا اوایل دهه 90، بدرالدین در کویت زندانی شد و بعد از آن به لبنان بازگشت تا در فرماندهی مقاومت نظامی در مبارزه برای آزادسازی جنوب لبنان از اشغالگری رژیم صهیونیست سهیم شود که عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر در 25 ماه مه سال 2000 میلادی محقق شد. برای سال‌های طولانی، بدرالدین به عنوان شخصیتی پر رمز و راز باقی ماند و داستان‌های زیادی درباره وی نقل می‌شد؛ بدون اینکه هرگونه حضور علنی داشته باشد. در آوریل سال 2011 میلادی، دادگاه ویژه بین‌المللی لبنان مصطفی بدرالدین را با افراد دیگری به دست داشتن در ترور رفیق حریری، نخست وزیر لبنان متهم کرد که حزب‌الله لبنان به طور قاطع این اتهام را رد کرد. اطلاعات زیادی درباره «جانشین عماد مغنیه» وجود ندارد و اندک اطلاعات حاکی است که شهید بدرالدین، برادر همسر شهید عماد مغنیه است که به طور دائم به سوریه تردد می‌کرد و مسؤولیت‌هایی در ارتباط با پرونده جنگ در آنجا داشت.
سخنرانی سیدحسن نصرالله در روز جمعه
از سوی دیگر، منابع لبنانی گزارش دادند  سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان جمعه آتی به مناسبت شهادت بدرالدین در مراسمی در ضاحیه جنوبی بیروت سخنرانی خواهد کرد.


Page Generated in 0/0049 sec