printlogo


کد خبر: 157532تاریخ: 1395/2/26 00:00
اخبار

آیت‌الله سیدنورالدین طاهری‌شیرازی درگذشت
آیت‌الله سیدنورالدین طاهری‌شیرازی تولیت حوزه علمیه حجت‌بن‌الحسن علیه‌السلام و امام جماعت مسجد حجت‌بن‌الحسن علیه‌السلام خیابان سهروردی که از اساتید بنام اخلاق و از شاگردان مبرز آیت‌الله‌العظمی بروجردی بود بامداد دیروز [شنبه] درگذشت. این فقیه مجاهد از مبارزان انقلاب و استاد شخصیت‌هایی همچون آیات فاضل‌لنکرانی و موحدی کرمانی بود و در سال‌های اخیر وقت خود را برای تربیت طلاب جوان اختصاص داده بود. وی که از چند روز پیش به دلیل سکته مغزی بستری بود بامداد روز شنبه در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.

طرح مجلس برای الزام دولت
به پیگیری اخذ غرامت از آمریکا
ابراهیم کارخانه‌ای، نماینده مردم همدان و طراح طرح الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران و اتباع ایرانی در گفت‌وگو با فارس، از امضای 201 نماینده مجلس بر این طرح خبر داد. به گفته وی، این طرح تقدیم هیات رئیسه مجلس شده و قرار است در نشست‌های هفته جاری خانه ملت مورد بررسی قرار گیرد. کارخانه‌‌ای در همین زمینه گفت: در جایی که کنگره، دولت و دادگاه‌های آمریکا به بهانه‌های واهی و دروغین علیه منافع جمهوری اسلامی ایران اقدام می‌کنند جا دارد نمایندگان ملت نیز در اقدامی متقابل پاسخ اقدامات آمریکا را قاطعانه بدهند. به گزارش فارس،  در بخشی از این طرح دولت مکلف شده اقدامات حقوقی را جهت جبران 10 عنوان خسارت و اخذ غرامت کامل از دولت ایالات متحده آمریکا به جهت نقش این کشور در خسارت‌های مادی و معنوی ناشی از کودتای 28 مرداد 1332، خسارت‌های مادی و معنوی ناشی از کودتای نوژه، خسارت‌های مادی و معنوی ناشی از جنگ تحمیلی، خسارت‌های مادی و معنوی ناشی از شهادت بیش از 223000 نفر و آسیب 600000 نفر ایثارگر (جانباز و آزاده)، خسارت‌های مادی و معنوی ناشی از شهادت بیش از 17000 شهید ترور،خسارت‌های مادی و معنوی ناشی از حمله به سکوهای نفتی و خسارت‌های مادی و معنوی ناشی از جاسوسی علیه ایران توسط ایالات متحده یا با حمایت و نقش‌آفرینی ایالات متحده صورت دهد.

آمریکا می‌گوید اگر رزمایشی انجام دادید به زبان نیاورید
سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه معصومیه قم با تأکید بر اینکه طی سال‌های اخیر حجم تهدیدات و اقدامات ضدایرانی دشمنان در مقایسه با گذشته 7 برابر شده است، گفت: همان‌گونه که حافظه تاریخی انقلاب گواهی می‌دهد ما سخت‌ترین تهدیدات از جمله تهدید بزرگ جنگ تحمیلی 8 ساله را که چندین استان ما متأثر از آن بوده و دشمن شهرهای بزرگ ما را اشغال و بیش از 30 کشور جهان در مقابل ما صف‌آرایی کرده بودند را به فرصت تبدیل کردیم؛ قادر هستیم تهدیدات امروز را نیز به فرصت تبدیل کنیم. به گزارش فارس، وی با بیان نمونه‌ای از قاطعیت نیروهای مسلح بویژه سپاه در مواجهه با آمریکایی‌ها در خلیج‌فارس تصریح کرد: چرا نباید از زبان قاطعیت در زمینه‌های دیگر نیز استفاده کنیم؟ اگر در مقابل این اقدامی که آمریکایی‌ها کردند و پول ملت را دزدیدند ایستادگی و برخورد شود این عادت آمریکایی‌ها ترک می‌شود اما اگر خدای ناکرده در برابر آنها کوتاه بیاییم روزی دزدی آنها تا رقم 50-40 میلیارد دلار از دارایی‌ها و پول‌های بلوکه ایران خواهد رسید. حاجی‌زاده با اشاره به سناریوی فشار و تهدید آمریکایی‌ها در قبال توانمندی موشکی ایران اظهار داشت: الان می‌گویند راجع به مسائل موشکی حرف نزنید، اگر تستی و رزمایشی انجام دادید به زبان نیاورید، اگر ما این را پذیرفتیم آنها یک قدم جلو می‌آیند و می‌گویند فعلاً انجام ندهید، در منطقه خلیج‌فارس هم این کار را نکنید، سپس می‌گویند شما برد 2000 کیلومتر موشک‌های‌تان را برای چه می‌خواهید. وی با تکذیب شایعه دخالت صهیونیست‌ها در شهادت سردار حسن طهرانی‌مقدم که متأسفانه اخیراً در برخی رسانه‌ها مطرح شده است، گفت: سردار طهرانی‌مقدم همواره مشغول نوآوری بود و در روز حادثه نیز در حال تست سوخت در کارگاه بودند که این اتفاق افتاد و پس از شهادت ایشان طرح‌هایشان به اتمام رسید.


Page Generated in 0/0055 sec