printlogo


کد خبر: 157534تاریخ: 1395/2/26 00:00
اخبار

اعزام یکصد مستشار نظامی دانشگاه افسری سپاه به سوریه و عراق
سردار مرتضی صفاری، فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) در گفت‌وگو با تسنیم، درباره اعزام مربیان و فرماندهان این دانشگاه به سوریه و عراق با هدف ماموریت‌های مستشاری، گفت: در یک سال گذشته تعداد قابل توجهی از فرماندهان و مربیان ما که نزدیک به 100 نفر هستند، برای ماموریت‌های 2 ماهه به این مناطق اعزام شدند. وی افزود: تعدادی از این عزیزان پس از انجام ماموریت خود، پس از 2  تا 3 ماه به کشور بازگشتند و تعدادی دیگر شهید و مجروح شدند. در این میان شماری دیگر از نیروها که مورد نیاز (جبهه مقاومت) بودند، در محل ماموریت خود ماندند. سردار صفاری در خاتمه از تکریم خانواده‌های شهدای مدافع حرم دانشگاه امام حسین(ع) در زمان حضور فرمانده معظم کل قوا در این دانشگاه خبر داد و گفت خانواده این عزیزان در روز حضور فرمانده معظم کل قوا در محل جایگاه جانبازان، مورد تفقد ایشان قرار می‌گیرند.


رفتار تحقیرآمیز سعودی نتیجه دیپلماسی «خنده و سکوت» است
محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس، رفتار تحقیرآمیز عربستان سعودی با مسؤولان سازمان حج و زیارت و انگشت‌نگاری از آنان هنگام ورود به این کشور را معلول برخوردهای خوشبینانه با این کشور خواند و گفت: اگر ما در ماجرای قتل راننده هموطن‌مان که توسط دیپلمات مست سعودی در تهران کشته شد، محکم ایستاده بودیم و این دیپلمات را مجازات کرده بودیم اکنون سعودی‌ها اینقدر جری نمی‌شدند که با زحمت به مسؤولان سازمان حج و زیارت ما روادید دهند. وی افزود: اگر دستگاه دیپلماسی ما در پی واقعه سوءنیت به 2 زائر دانش‌آموز ایرانی در فرودگاه جده یا در ماجرای له شدن 2 زن زائر ایرانی زیر کامیون عربستانی و نیز در موضوع سقوط جرثقیل در خانه خدا و فاجعه منا که منجر به کشته و مجروح شدن جمع کثیری از هموطنان‌مان شد برخورد قاطع کرده بود امروز سعودی‌ها به این میزان پررو نمی‌شدند که این رفتار را با مقامات ایرانی داشته باشند. آصفری گفت: متاسفانه دیپلماسی صرفا گفت‌وگو، خنده و سکوت موجب شد طرف سعودی این برخوردهای خارج از عرف بین‌الملل را با مسؤولان ایرانی در فرودگاه داشته باشد و اگر دیپلماسی انقلابی خود را در کنار دیپلماسی لبخند حفظ کرده بودیم امروز با این رفتارهای تحقیرآمیز در قبال مسؤولان خود هنگام ورود به عربستان مواجه نبودیم.

از موضع ضعف مذاکره کردند، حالا می‌گویند برجام ضمانت اجرا ندارد
فریدون عباسی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با بسیج در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه مبنی بر اینکه آنچه در روابط و سیاست بین‌المللی وجود دارد با آرزوی ملت‌ها و نخبگان فاصله دارد و همچنین توافقات بین‌المللی از میزان ضمانت‌های حقوق داخلی برخوردار نیست، اظهار داشت:  دوستان دولت یازدهم از ابتدا از موضع ضعف مذاکره کردند و حالا که برجام به اینجا رسیده است می‌گویند برجام ضمانت حقوقی ندارد. وی افزود: کسانی که از اول مذاکرات هیاهو می‌کردند با برجام مشکل آب خوردن مردم هم حل می‌شود فقط به دنبال قهرمان‌سازی بودند و از ابتدا یک قهرمان کاغذی ساختند. عباسی خاطرنشان کرد: سال 92 که هنوز هیچ چیز به دست نیاورده بودند و هنوز برجامی هم در کار نبود وقتی آقای ظریف در ژنو بود لقب قهرمان دیپلماسی به او دادند و معلوم بود برجام هیچ دستاوردی ندارد. رئیس سابق سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: متاسفانه دولتمردان تدبیر هنوز هم درس عبرت نگرفته‌اند و می‌گویند برجام آفتاب تابان است و فقط در تلاشند با الفاظ و کلمات، برجام را دستاوردی بزرگ معرفی کنند. وی ادامه داد: اگر برجام دستاورد بزرگی بود باید مردم نتایج آن را در زندگی مشاهده می‌کردند؛ دولت به دلیل اینکه در این قضیه موفق عمل نکرده، به تبلیغات کاذب رو آورده است. عباسی خاطرنشان کرد: طرف مقابل نیز خوب فهمیده دولت یازدهم در کشور دارای پایگاه اجتماعی ضعیفی است لذا با برجام به دنبال این است که از جمهوری اسلامی امتیازهای بیشتری بگیرد.


Page Generated in 0/0068 sec