printlogo


کد خبر: 157541تاریخ: 1395/2/26 00:00
اخبار

 مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد یارانه اردیبهشت امروز به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
  وزیر اقتصاد گفت: با تصویب دولت مشوق‌های زیادی برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در ایران به‌وجود آمده و دولت حمایت‌های لازم را از سرمایه‌گذاران خارجی حتی بیش از سرمایه‌گذاران ایرانی اعمال می‌کند.
  مجری طرح دانه‌های روغنی گفت: رهبر معظم انقلاب، دولت و وزارت جهاد کشاورزی از تولید دانه‌های روغنی حمایت می‌کنند و هیچ کس نمی‌تواند مانع شود. بنابراین قرار است وابستگی به واردات روغن و دانه‌های روغنی از 90 درصد به 30 درصد در 10 سال کاهش یابد.
 قرارداد سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد دلاری شرکت بلژیکی برای ساخت نیروگاه در ایران روی میز شورایعالی اقتصاد قرار گرفته و قرار است تا پایان بهار امسال، زمان اجرای آن مشخص شود.
 رئیس اتحادیه صادرکنندگان برنج پاکستان اعلام کرد ایران پس از وقفه‌ای بیش از ۶ ساله، سفارش خرید ۳۰ هزار تن برنج از این کشور را ثبت کرده است.
 پروازهای مستقیم هواپیمایی ایرآسیای مالزی از مقصد تهران به کوالالامپور و بانکوک از ۲ تیر امسال ۳ روز در هفته از سر گرفته می‌شود.
 موسی‌الرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به 2 برابر شدن نقدینگی در کشور از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم گفت: نقدینگی ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی ۹۹۵ هزار میلیارد تومان شده اما در رونق اقتصادی تأثیر مثبتی نداشته است.
 سهراب‌کومار، سفیر هند در ایران درباره نحوه پرداخت بدهی 5/6 میلیون دلاری هند به ایران گفت: این بدهی از طریق هالک ‌بانک ترکیه و با ارز مرجع یورو پرداخت می‌شود.
 شرکت سامسونگ الکترونیکس، یخچال بالافریزر جدید خود از سری 7000RT را برای پاسخگویی به نیازهای جامعه امروزی و فراهم کردن یک سبک زندگی راحت، طراحی و تولید کرده است.
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از انجام 3 میلیارد و 418 میلیون دلار مجوز سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در کشور خبر داد.
 اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، «آیین‌نامه کشت فراسرزمینی» را که به تصویب هیات وزیران رسیده برای اجرا ابلاغ کرد.


کاهش واردات از کشورهای عربی
مدیرکل دفتر عربی و آفریقای سازمان توسعه تجارت از کاهش ۳۶ درصد واردات از کشورهای عربی و آفریقایی در سال ۹۴ خبر داد. فرزاد پیلتن در این‌باره گفت: بیشترین کاهش واردات مربوط به امارات عربی متحده بوده است. پیلتن افزود: ارزش واردات از کشورهای عربی- آفریقایی از 13 میلیارد دلار در سال 93 به 8 میلیارد و 200 میلیون دلار در سال 94 رسیده است. وی ادامه داد: بیشترین کاهش واردات مربوط به امارات حدود 5 میلیارد دلار بود و از مصر نیز کاهش واردات از 14 میلیون دلار به 2 میلیون دلار را داشته‌ایم. به گفته پیلتن، سال گذشته واردات از بحرین، تونس، عمان، قطر، کویت و ماداگاسکار نیز کاهشی بوده و در مقابل واردات از کشورهای اردن و آفریقای‌جنوبی با افزایش همراه شده است. وی تصریح کرد: سال گذشته 13 میلیارد دلار از صادرات ایران به کشورهای عربی و آفریقایی مربوط می‌شد. پیلتن افزود: سال 93 سهم صادرات ایران به کشورهای عربی و آفریقایی 12 میلیارد و 300 میلیون دلار بوده که در سال 94 این رقم با 5 درصد افزایش به 13 میلیارد دلار رسیده است.

فروش پوشاک تاناکورا ممنوع است
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از برخورد جدی با واردکنندگان غیرقانونی پوشاک دست دوم (تاناکورا) خبر داد و تاکید کرد هیچ‌کس حق واردات و فروش این اقلام را ندارد.  علی‌اکبر پوراحمدنژاد در گفت‌وگو با تسنیم درباره فروشگاه‌های دست دوم‌فروشی پوشاک اظهار داشت: ما علاوه بر اینکه این محموله‌های قاچاق پوشاک دست دوم را ضبط خواهیم کرد با مغازه‌های عمده‌فروشی غیرقانونی آن هم برخورد می‌کنیم، چنانکه سال گذشته نیز با چند مغازه عمده‌فروشی برخورد کردیم.  وی به تفاهمنامه کمیسیون و اتحادیه پوشاک اشاره کرد و افزود: در این تفاهمنامه مقرر شد ظرف مدت 2 ماه یعنی تا اردیبهشت آن واحدهای صنفی که مشغول به فعالیت هستند پروانه خود را تبدیل به واحد صنفی حق فروش کنند، چرا که عمده تخلفات در واحدهای بدون پروانه است.  وی تصریح کرد: اتحادیه در حال حاضر خودش تقاضای مهلت را کرده است و ما نیز سال گذشته واحدهای بدون پروانه‌ را جمع و با آنان برخورد کردیم، خود اتحادیه هم خواهان جمع‌آوری این فروشگاه‌های بدون پروانه است و اخطار لازم را به آنان ارائه کرده است.


Page Generated in 0/0054 sec