printlogo


کد خبر: 157553تاریخ: 1395/2/27 00:00
اخبار

تصویب 2فوریت طرح الزام دولت برای جبران خسارات اقدامات آمریکا
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح دیروز پارلمان 2فوریت طرح الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران و اتباع ایرانی را مورد بررسی قرار دادند. به گزارش تسنیم، وکلای ملت در نهایت با 2فوریت این طرح با 181 رای موافق، 6 رای مخالف و
 8 رای ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند. این طرح دارای یک مقدمه توجیهی و 5 ماده است که در صورت تصویب کلیات و جزئیات این طرح در صحن مجلس، دولت موظف می‌شود اقدامات لازم را برای اخذ غرامت کامل از دولت آمریکا به جهت نقش این کشور در کودتای 28 مرداد 32، کودتای نوژه، جنگ تحمیلی، شهادت بیش از 223 هزار نفر در جنگ تحمیلی و شهادت بیش از 17 هزار شهید ترور و دیگر جنایات این کشور علیه ملت ایران انجام دهد.

واکنش هاشمی به دیدار فائزه
 با بهاییان
حجت‌الاسلام هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیداری که با مسیح مهاجری، مدیرمسؤول روزنامه جمهوری اسلامی داشت، در واکنش به دیدار فائزه هاشمی با عناصر بهایی گفت:‌ فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن را تصحیح و جبران کند. هاشمی‌رفسنجانی افزود: فرقه ضاله بهاییت یک فرقه استعمارساخته و منحرف است که همیشه با همین انحراف شناخته شده و ما همیشه از این فرقه تبری جسته و می‌جوییم. گفتنی است این مطلب را دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تایید کرده است. براساس این گزارش، پس از دیدار هفته گذشته دختر هاشمی‌رفسنجانی با سران بهاییت در ایران و متهم کردن ایران به نقض حقوق بشر، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بیانیه مداخله‌جویانه واشنگتن درباره درخواست آزادی اعضای ارشد فرقه ضاله بهاییت را منتشر کرد. در این بیانیه  آمده است: ما به جامعه بین‌الملل می‌پیوندیم و ادامه حبس این زندانیان را محکوم می‌کنیم و از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم آنها را فوری آزاد کند.
فائزه: خطا نکردم!
اظهارات منتشر شده به نقل از هاشمی در حالی است که فائزه هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با یورونیوز دیدارش با اعضای فرقه ضاله بهاییت را خطا ندانست و گفت: عکس‌العمل مخالفان غیرمنطقی است.

توضیح ناجا درباره دستگیری یکی از عوامل انفجار حزب جمهوری اسلامی
سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی ناجا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به خبرها و گمانه‌زنی‌هایی که درباره دستگیری یکی از افراد دخیل در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی منتشر شده بود، گفت: «متاسفانه در برخی رسانه‌ها درباره نام این فرد و همچنین اتهامش اخبار نادرستی منتشر شده بود. فرد دستگیر شده یک زن بوده که در ماجرای انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی دست داشته است». وی با بیان اینکه این فرد از عناصر گروهک تروریستی منافقین بوده و در کشور آلبانی سکونت داشته است، ادامه داد: «پس از صدور اعلان قرمز از سوی اینترپل برای این فرد، سرانجام نامبرده طی روزهای گذشته از سوی پلیس این کشور شناسایی و دستگیر شد». سخنگوی ناجا، گفت: «اعلان قرمز اینترپل به منزله جلب سیار است که درباره این فرد اجرا شده و در نهایت دستگیر شد».

حدادعادل: مجلس دهم فضای اصولگرایی خود را از دست نداد
غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم در آخرین جلسه این فراکسیون ضمن تشکر از همه اعضای این فراکسیون اظهار داشت: در مجلس نهم سعی کردیم مواضع ارزشی و اسلامی خود را حفظ کرده و از اصول خود عدول نکنیم. به گزارش فارس، وی افزود: با اینکه به لحاظ عددی اکثریت نبودیم اما در بسیاری از امور مجلس، فراکسیون اثرگذار بود و این به دلیل انسجام درونی ما بود که باید به حساب اخلاص دوستان گذاشت. رئیس فراکسیون اصولگرایان همچنین تصریح کرد: در رای اعتمادها و استیضاح‌ها انسجام درونی ما خود را نشان می‌داد و در بسیاری موارد نتیجه‌بخش نیز بود. حدادعادل بر همین اساس اضافه کرد: از دیگر ویژگی‌های مهم اعضای فراکسیون اصولگرایان این بود که ریزشی وجود نداشت تا مانند بعضی نان را به نرخ روز بخورند بلکه بر سر مواضع خود ایستادند و حاضر نشدند به خاطر رای هر کاری کنند. وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: اگرچه در تهران جناح رقیب پیروز شد اما در مجموع مجلس فضای اصولگرایی خود را از دست نداد.


Page Generated in 0/0056 sec