printlogo


کد خبر: 157555تاریخ: 1395/2/27 00:00
دیپلماسی

اسرائیل بزرگ سقوط کرد
سیدحسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در پیامی که روز یکشنبه در کنفرانس بین‌المللی «همصدا با اقصی» در تهران توسط شیخ علی دغموش رئیس بخش خارجی این جنبش قرائت شد، ضمن قدردانی از ایران برای برگزاری چنین کنفرانسی نوشت: خطر اسرائیل مثل قبل نیست و اسرائیلی‌ها بسیار عقب‌نشینی کرده‌اند، عقب‌نشینی آنها نتیجه جهاد، فداکاری‌ها، پیروزی‌ها و دستاوردهای جنبش‌های مقاومت در منطقه است. اسرائیل بزرگ سقوط کرد، اسرائیل دیگر نمی‌تواند در جنوب لبنان بماند، نمی‌تواند در غزه بماند و مدعی اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات باشد. این پروژه شکست خورده و سقوط کرده است. در پایان این پیام آمده است: ما به خداوند عزوجل ایمان و اعتقاد داریم، به وعده قاطع و تاکید او بر پیروزی مجاهدان و صابران و شجاعان ایمان داریم. پس از جانب او به خیر و برکت این امت تا روز قیامت ایمان داریم و تا پایان این جنگ پیروزی برای ما مسلم است. مهم این است تلاش کنیم در زمره کسانی باشیم که خداوند به آنان توفیق رقم‌زدن این پیروزی را می‌دهد.

ابلاغ قانون انگشت‌نگاری از اتباع سعودی از سوی وزارت امور خارجه
علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در واکنش به رفتار ضدایرانی عربستان سعودی با مسؤولان سازمان حج و زیارت و انگشت‌نگاری از آنان هنگام ورود به این کشور، به خانه ملت گفت: مجلس شورای اسلامی در سال‌های گذشته در واکنش به اقدام آمریکایی‌ها در رابطه با انجام انگشت‌نگاری از مسؤولان کشورمان قانونی را به تصویب رساند که براساس آن مقامات کشور مربوط نیز باید هنگام ورود به ایران، انگشت‌نگاری شوند، البته در تبصره این قانون بیان شد که این مساله تنها مختص ایالات متحده نیست و در صورت ارتکاب این اقدام از سوی دیگر کشورها، این مصوبه قانونی شامل این کشورها نیز می‌شود. وی ادامه داد: با توجه به مصوبه قانونی مجلس، از این پس مقامات عربستان برای ورود به کشورمان باید انگشت‌نگاری شوند و مسؤولان وزارت امور خارجه باید این مساله را به مبادی ورودی ابلاغ کنند.

اقدامات بیولوژیکی
 مشکوک عربستان
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور درباره تهدیدات در حوزه بیولوژیک گفت: در حوزه بیولوژیک اقدامات مشکوکی از سوی عربستان در حال انجام است که نشان می‌دهد آنها برنامه‌های سنگینی را دنبال می‌کنند، البته چون آنها برنامه سالانه‌ای به نام حج دارند و جمعیت زیادی از جاهای مختلف دنیا رفت و آمد دارند تعاملات و تبادلات بیولوژیکی‌شان بالاست و طبیعتا در این زمینه اقدامات مهمی انجام داده‌اند ولی اتفاقات مشکوکی هم آنجا اتفاق می‌افتد که رصد می‌شود از جمله بیماری کرونا که نوعی بیماری مشترک انسان و دام است یا کنفرانس‌های بیولوژیکی که آنجا تشکیل می‌شود نشان‌دهنده این است که در واقع سطح علمی و ابزارهای بیولوژیک در آنجا در حال افزایش است. به گزارش تسنیم، سردار جلالی درباره مقابله با تهدیدات بیولوژیک اظهار داشت: در این رابطه چند حوزه وجود دارد؛ اولین مورد تعاملات بین‌المللی است در مرز‌ها و فرودگاه‌های بین‌المللی که موضوعی جدی است و ما نیز در حال آماده‌سازی دستورالعملی هستیم که قرارگاه‌های مجازی در هر استانی شکل بگیرد، دوم اینکه هر استان باید وضعیت خود را نسبت به تهدیدات شناسایی کند،سوم اینکه باید سازوکارپدافند زیستی لازم به‌وجود آمده و پیگیری شود.

سردار فدوی: آمریکایی‌ها جرأت ندارند به شناورهای ما چپ نگاه کنند
دریادار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه در آیین بهره‌برداری از مجتمع درمانی شهید عمویی منطقه سوم ندسا، گفت: نه‌تنها آب‌های ساحلی کشور و آب‌های فلات قاره و آب‌های مورد استفاده اقتصادی، بلکه تمام آب‌های دنیا برای شناورهایی که پرچم جمهوری اسلامی ایران بر بالای آن بوده، امن است. وی ادامه داد: هیچ جای دنیا، حتی آمریکایی‌ها جرأت ندارند به شناورهای ما نگاه چپ کنند، این یک امر مشخص است و سال‌های طولانی بوده که ادامه دارد.
 


Page Generated in 0/0060 sec