printlogo


کد خبر: 157557تاریخ: 1395/2/27 00:00
اخبار

همتی رئیس کل بیمه مرکزی شد
بنا به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و رأی هیات وزیران، عبدالناصر همتی به مدت 4 سال رئیس کل بیمه مرکزی شد. به گزارش تسنیم، این تغییر پس از افشای فیش‌های حقوقی چندده‌میلیونی مدیران بیمه مرکزی و استعفای رئیس کل این شرکت صورت گرفت. علی طیب‌نیا به هیات وزیران پیشنهاد کرد ریاست بیمه مرکزی را به عبدالناصر همتی، مدیرعامل فعلی بانک ملی ایران بسپارند و این پیشنهاد به اتفاق آرای هیات وزیران تصویب شد. بر این اساس حسین‌زاده، عضو هیات مدیره بانک ملی نیز موقتاً سرپرستی این بانک را برعهده خواهد داشت.  


80 درصد پوشاک خارجی قاچاق است
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: سالانه 2 میلیارد دلار پوشاک و البسه قاچاق وارد کشور می‌شود. به گزارش ایسنا، قاسم خورشیدی با تاکید بر لزوم خرید کالای داخلی برای حمایت از صنعتگران ایرانی اظهار کرد: برآوردها از سطح بازار نشان می‌دهد بیش از 80 درصد از کالای خارجی موجود در داخل بازار، یعنی البسه و پوشاک خارجی که در بازار عرضه می‌شود، از طریق قاچاق وارد کشور می‌شود؛ البته بخشی از این کالا هم با عنوان تجارت چمدانی وارد کشور شده که آن هم نوعی قاچاق به شمار می‌آید.  سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه براساس قانون حداکثر رقمی که یک مسافر می‌تواند کالا وارد کشور کند، 80 دلار است که قاعدتا جنس زیادی نخواهد بود، گفت: بعضا مشاهده می‌شود افرادی که در حوزه فروش پوشاک فعال هستند، ضمن مراجعه به کشورهای همجوار و همسایه چمدان‌هایی را مملو از پوشاک وارد کشور می‌کنند و حتی ممکن است در مغازه‌های شخصی خود عرضه کنند و این از مصادیقی است که می‌تواند شکل و شمایل قاچاق به خود بگیرد.  وی با اشاره به میزان اشتغالی که صنعت پوشاک در کشور ایجاد می‌کند، اظهار کرد: به طور مستقیم بیش از 500 هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند.   


افزایش ۱۰۰۰ تومانی قیمت مرغ
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از افزایش ۱۰۰۰ تومانی قیمت هرکیلوگرم مرغ در بازار خبر داد.  مهدی یوسف‌خانی به مهر گفت: قیمت این کالا در حال حاضر در مراکز خرده‌فروشی به ۶۴۰۰ تومان رسیده است.  وی قیمت مرغ زنده را ۴۲۰۰ تومان اعلام و اضافه کرد: قیمت مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۵۸۰۰ تومان و توزیع در واحدهای صنفی ۵۹۰۰ تومان است.  یوسف‌خانی با اشاره به اینکه کاهش عرضه دلیل این موضوع بوده است، ادامه داد: مرغ‌داران طی این چند روز اعلام بار نمی‌کردند. رئیس اتحادیه پرنده و ماهی قیمت جدید انواع ماهی را هم در مراکز خرده‌فروشی بدین شرح اعلام کرد: شیر جنوب ۲۶ هزار تومان، کپور ۱۵ هزار تومان، قزل‌آلا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، شیرنیزه‌ای ۱۴ هزار تومان، تیلاپیا ۱۹ هزار تومان، سفید پرورشی (آمور جنوب) ۱۵ هزار تومان، آزاد دزفولی ۸ هزار و ۵۰۰ تومان، هامور جنوب ۱۸ هزار تومان، حلوای سیاه ۱۸ هزار تومان، شوریده ۲۳ هزار تومان، راشگوی جنوب ۳۲ هزار تومان، سرخو ۱۸ هزار تومان، سالمون نروژ ۳۷ هزار تومان، سنگ‌سر طلایی ۱۶ هزار تومان، سارم ۷ هزار تومان، گیش ۷ هزار تومان و سنگ‌سر شهری ۱۴ هزار تومان.


ایجاد ۸ هزار مگاوات
ظرفیت جدید نیروگاهی
امروز صنعت برق کشور قادر به تولید سالانه 6 تا 8 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه جدید، 35 تا 40 توربین بزرگ و به همین اندازه توربین کوچک در کشور است. به گزارش تسنیم، عباس علی‌آبادی، مدیرعامل شرکت مپنا در حاشیه امضای تفاهمنامه احداث 5 هزار مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی اظهار داشت: مهم‌ترین مقوله در صنعت برق کشور تامین امنیت آن است. علی‌آبادی با بیان اینکه هر واحد نیروگاهی که وارد کشور می‌شود باید داخلی‌سازی شود تا امنیت تولید برق همچنان محفوظ باشد، افزود: امروز قادر به بومی‌سازی و داخلی‌سازی توربین‌های 15، 25 و 42 مگاواتی در سیکل‌های ساده و ترکیبی در کشور هستیم و علاوه بر آن توان تولید توربین‌های 185 و 300 مگاواتی و نیز توربین‌های بخاری بزرگ تا 325 مگاوات در کشور وجود دارد. همچنین توربین‌های بادی 5/2 مگاواتی با بیش از 75 درصد طراحی تولید داخلی در کشور ساخته می‌شود. حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو هم در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: طبق قانون، شورای اقتصاد ورود وزارت نیرو و دولت به ساخت نیروگاه را منع نکرده است و وزارت نیرو می‌تواند برای ساخت 5 هزار و 50 مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی از موقعیت خود استفاده کند.
 


Page Generated in 0/0057 sec