printlogo


کد خبر: 157559تاریخ: 1395/2/27 00:00
اخبار

خودروهای لوکس را نمی‌فروشیم
مدیرکل سازمان اموال تملیکی استان تهران سرانجام درباره خودروهای لوکس انبار شده در این سازمان توضیح داد. به گزارش میزان، منصور حاجی‌زاده با اشاره به انباشت این خودروهای لوکس در انبارهای این سازمان گفت: با توجه به بخشنامه شهریور 93 هیات دولت درباره منع ورود و شماره‌گذاری خودروهای بالای 2500 سی‌سی، امکان ترخیص و شماره‌گذاری این خودروها وجود نداشته و به جهت تعیین تکلیف به انبارهای سازمان اموال تملیکی انتقال یافته است. وی افزود: بر این اساس به هیچ عنوان امکان فروش و واگذاری یا شماره شدن این خودروها وجود ندارد. حاجی‌زاده گفت: تنها راه تعیین تکلیف اینها مرجوع شدن به خارج کشور است به این جهت در شرف طی مراحل قانونی است تا بتوانیم از طریق صاحبان‌شان یا مراجع قانونی وضع مرجوعی آنها را مشخص کنیم. وی با بیان اینکه به این خودروها در اصطلاح متروکه گفته می‌شود، افزود: تعداد این خودروها آنقدر زیاد نیست که قابل مطرح کردن باشد.


عربستان به‌دنبال برکناری
رئیس بانک توسعه اسلامی
گروه اقتصادی: عربستان به دنبال برکناری رئیس فعلی بانک توسعه اسلامی است که در این میان گزینه دلخواه را معرفی کرده و می‌خواهد در نشست مجمع به تصویب برساند. سعودی‌ها، دیروز این نامه را بین اعضای هیات‌مدیره بانک توزیع کردند و توقع دارند 2 روز بعد، در جلسه مجمع عمومی بانک، نامزد جدیدشان برای انتصاب به ریاست بانک توسط مجمع عمومی بانک متشکل از نمایندگان ٥٦ کشور تایید شود. دوره ریاست احمد محمدعلی(رئیس فعلی) ٥ ساله است و تا سال ٢٠١٩ میلادی ادامه دارد اما دولت سعودی در صدد برآمده است وزیر حج را به‌جای وی بگمارد. بانک توسعه اسلامی یک نهاد بین‌المللی است اما نحوه عزل و نصب رئیس آن، بیشتر حالت تصمیمات داخلی دولت عربستان را به‌خود گرفته است. در نامه‌ای که ابراهیم بن عبدالعزیز الاصف، وزیر دارایی عربستان نوشته دکتر بندر هاجری را نامزد کسب ریاست بانک توسعه اسلامی اعلام کرده است. چهل‌ویکمین مجمع عمومی بانک قرار است چهارشنبه و پنجشنبه این هفته در جاکارتا برگزار شود و وزیر اقتصاد کشورمان نیز در این مجمع حضور خواهد یافت. بانک توسعه اسلامی، در برگیرنده 56 کشور از 4 قاره آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا بوده و سرمایه پذیره‌نویسی شده این بانک در حال حاضر نیز بالغ بر 4 میلیارد دینار اسلامی است که از این میان، ایران با پذیره‌نویسی سهام به ارزش 700 میلیون دینار اسلامی، چهارمین سهامدار بزرگ بانک توسعه اسلامی محسوب می‌شود.


تبدیل ایران به هاب گازی منطقه
 مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: ایران برای تبدیل شدن به هاب گازی منطقه برنامه جامع دارد و یکی از اقداماتی که باید انجام شود احداث واحدهای ال‌ان‌جی است که کمک زیادی به کشورهای همسایه خواهد کرد. حمیدرضا عراقی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای تبدیل ایران به هاب گازی منطقه گفت: خوشبختانه ایران یکی از مجهزترین خطوط لوله انتقال گاز را بین کشورهای منطقه دارد. معاون وزیر نفت ادامه داد: در حال حاضر ایران می‌تواند گاز را از شمالی‌ترین نقطه به جنوبی‌ترین و از غربی‌ترین نقطه به شرقی‌ترین نقطه منتقل کند. به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، تبدیل شدن ایران به هاب گازی نیازمند گفت‌وگوهای قوی دیپلماسی است، بنابراین کشورهای همسایه که به دنبال گسترش روابط تجاری خود با دنیا هستند می‌توانند از این ظرفیت ایران استفاده کنند.  در همین حال وزیر سابق اقتصاد و دارایی پاکستان گفت: بهترین گزینه برای ما دریافت گاز از ایران است ولی برای تأمین برق به تاجیکستان رجوع کرده‌ایم. عبدالحفیظ شیخ در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: پاکستان با بحران کمبود انرژی مواجه است و سعی دارد با اجرای پروژه‌های مختلف، گاز و برق مورد نیاز خود را تأمین کند. وی افزود: البته پاکستان از ایران برق نیز دریافت می‌کند که در بخش‌هایی از بلوچستان توزیع می‌شود.


Page Generated in 0/0062 sec