printlogo


کد خبر: 157561تاریخ: 1395/2/27 00:00
اخبار

بیانیه سازمان حج درباره تمتع 95
عربستان زمینه اعزام حجاج را فراهم کند
سازمان حج و زیارت با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که ایران اصرار دارد عربستان در اسرع وقت نسبت به فراهم کردن زمینه مناسب جهت اعزام حجاج ایرانی براساس شرایط سنوات گذشته اقدام کرده و مانع انجام فریضه حج  نشود. به گزارش «وطن امروز»، در بخش‌هایی از بیانیه سازمان حج و زیارت آمده است: بعثه رهبری و سازمان حج و زیارت براساس وظایف خود مبنی بر فراهم آوردن تمهیدات لازم و برنامه‌ریزی زودهنگام جهت اعزام حجاج ایرانی، از مدت‌ها قبل پیگیر انجام مذاکرات و امضای صورتجلسه توافقات حج سال جاری بوده است که پس از 3 ماه تأخیر از طرف دولت عربستان در تعیین زمان ملاقات و صدور روادید برای اعضای هیات حج جمهوری اسلامی ایران، سرانجام مذاکرات در تاریخ 26 فروردین 1395 برگزار شد. اما با توجه به وعده‌های مسؤولان وزارت مزبور درباره رفع ابهامات موجود در پیش‌نویس توافقنامه، مقرر شد که وزارت حج عربستان نظر صریح وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی کشوری سعودی را درباره موارد ذیل اعلام کند تا هیات ایرانی دوباره به آن کشور عزیمت کند.
مهم‌ترین موارد مورد انتظار ایران که در مذاکرات مورد توجه قرار گرفت به شرح زیر است:
1- چگونگی صدور روادید حجاج ایرانی با توجه به قطع روابط سیاسی دوجانبه از سوی عربستان
یادآور می‌شود که در مذاکرات صورت گرفته، به هیچ وجه پیشنهادی از طرف سعودی درباره چگونگی صدور ویزا اعلام نشده است.
2- انتقال حجاج ایرانی توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و هواپیمایی سعودی طبق سنوات گذشته
همچنین علاوه بر موارد فوق، موضوع ارائه خدمات کنسولی و حمایت‌های حقوقی از حجاج ایرانی و تضمین امنیت و سلامت آنها با توجه به حوادث سال گذشته همچنان مورد تأکید جدی جمهوری اسلامی ایران بوده است که دولت سعودی باید پاسخگو باشد.  بنابراین با توجه به ضیق وقت، جمهوری اسلامی ایران اصرار دارد که دولت عربستان در اسرع وقت نسبت به فراهم کردن زمینه مناسب جهت اعزام حجاج ایرانی براساس شرایط سنوات گذشته اقدام کرده و مانع انجام فریضه حج آنها نشود.

ارائه تسهیلات به عمره‌گزاران
برای سفر به عتبات
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از طراحی سازوکاری برای ارائه تسهیلات بانکی به سپرده‌‌گذاران عمره برای سفر به عتبات خبر داد. محسن نظافتی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره برنامه سازمان حج و زیارت و بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به سپرده‌گذاران عمره گفت: در حال طراحی ساز و کاری برای این منظور هستیم و رایزنی با بانک‌ها به منظور ارائه تسهیلات ادامه دارد. وی به تسنیم عنوان کرد: قرار بر این است که سپرده فیش‌های بانکی به‌عنوان تضمین حساب‌ تسهیلات در نظر گرفته شود و پول‌های سپرده عمره‌گزاران نقش ضامن را خواهد داشت.


ساخت 126 مسجد در تهران
رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران درباره وضعیت مساجد پایتخت و تاسیس 126 مسجد در این کلانشهر توضیحاتی ارائه داد. به گزارش«وطن امروز» حجت‌الاسلام جواد صادق‌زاده، رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه مدیریت شهری تهران رسالت کاری‌اش تنها ساخت بزرگراه و توسعه فضای سبز  نیست، گفت: معتقدیم باید به فرهنگ شهروندان و نیز مسائل دینی در سطح تهران بیش از پیش توجه و اهمیت داده شود. وی با بیان اینکه هم‌اکنون شهرداری تهران از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده است، افزود: تقویت باورهای دینی پرسنل شهرداری و شهروندان از مهم‌ترین اقدامات مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری پایتخت است. صادق‌زاده با اشاره به اینکه هم‌اکنون 126 مسجد در حال تاسیس در شهر تهران وجود دارد، یادآور شد: تهران از نظر نسبت جمعیت به تعداد مساجد جزو فقیرترین شهرهاست.


Page Generated in 0/0081 sec