printlogo


کد خبر: 157582تاریخ: 1395/2/27 00:00
اخبار

چرا بارسلونا قهرمان لیگا شد؟
بارسلونا توانست با شکست گرانادا جام قهرمانی در رقابت‌های لیگا را بالای سر برد. چرا شاگردان انریکه توانستند از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند؟ در این گزارش به دلایل قهرمانی آبی‌واناری‌ها می‌پردازیم و چهار دلیل را عنوان می‌کنیم. به گزارش شفقنا ورزشی، بارسلونا برای دومین سال پیاپی توانست قهرمانی در لیگا را به دست آورد. شاگردان لوئیس انریکه در دیدار پایانی در خانه گرانادا به میدان رفتند و موفق شدند با درخشش ستاره اروگوئه‌ای خود با 3 گل به پیروزی برسند تا بالاتر از 2 تیم بزرگ شهر مادرید به عنوان قهرمانی دست پیدا کنند. هواداران بارسلونا می‌ترسیدند که سناریوی فصل 2007-2006 در هفته پایانی برای آنها تکرار شود و این بار به جای اسپانیول قربانی گرانادا شوند اما شاگردان انریکه بازی خوبی را به نمایش گذاشتند و با 3 گل در خارج از خانه به پیروزی رسیدند تا شایسته
قهرمانی باشند.
درخشش لوئیس سوارس
یکی از اصلی‌ترین دلایل قهرمانی بارسلونا در فصل جاری درخشش لوئیس سوارس اروگوئه‌ای بود که در دومین فصل حضورش در آبی‌واناری‌ها خیره‌کننده ظاهر شد و در 38 بازی توانست 40 گل به ثمر رساند تا علاوه بر پشت سر گذاشتن کریستیانو رونالدو کفش طلای فوتبال اروپا را هم به خود اختصاص دهد. بارسلونا در 5 بازی اخیر خود در رقابت‌های لیگا نمایشی توفانی داشت و توانست 24 گل به ثمر رساند بدون آنکه دروازه این تیم باز شود. ستاره نخست تیم انریکه در این 5 بازی لوئیس سوارس بود که به تنهایی 14 گل به ثمر رساند تا ثابت کند بهترین و آماده‌ترین مهاجم کنونی فوتبال اروپاست.
بزرگی بارسلونا
بارسلونا در هفته‌های پایانی رقابت‌های لیگا شرایط بسیار بدی داشت. شکست در 3 دیدار برابر رئال‌مادرید، رئال‌سوسیداد و والنسیا در 10 سال اخیر بارسلونا بی‌سابقه بود و جمع کردن چنین تیمی بسیار سخت بود اما بارسلونا بازیکنان بزرگی در اختیار داشت و لوئیس انریکه بخوبی توانست آنها را از شرایط بحرانی خارج و به روزهای اوج خود برگرداند و این نشان می‌دهد که بارسلونا تیم بزرگی است.
از دست رفتن قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا
بارسلونا در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به قرعه اتلتیکومادرید خورد و نتوانست برابر این تیم در مجموع دو دیدار رفت و برگشت به پیروزی برسد و از دور رقابت‌ها حذف شد. اگر آبی‌واناری‌ها نمی‌توانستند جام قهرمانی در لیگا را بالای سر برند انتقادات از انریکه بالا می‌رفت و حتی احتمال اخراج او در پایان فصل زیاد می‌شد و به همین خاطر این مربی و بازیکنان بارسلونا چاره‌ای جز قهرمانی در لالیگا نداشتند و همه تلاش خود را روی این رقابت‌ها گذاشتند و در نهایت هم به آنچه که می‌خواستند دست یافتند.
بازگشت توازن و انسجام به خط دفاعی
بارسلونا در این چند سال اخیر مشکلات زیادی در خط دفاعی داشته و همواره یکی از نقاط ضعف این تیم خط دفاعی بوده است اما از شانس خوب هواداران این تیم اسپانیایی در دیدارهای اخیر خط دفاعی بدون اشتباه ظاهر شد و در 5 بازی سنگربان این تیم کلین‌شیت کرد.خط دفاعی بارسلونا در بهترین زمان ممکن به اوج هماهنگی و انسجام خود رسید و اشتباهات مدافعانی مانند پیکه و ماتئو به حداقل رسید تا شاگردان انریکه در نهایت جام قهرمانی را بالای سر برند.


مدافع پرسپولیس
تحت عمل جراحی قرار گرفت
مدافع تیم فوتبال پرسپولیس جراحی کرد تا با شروع دور جدید تمرینات سرخ‌پوشان برای فصل جدید دوران نقاهتش را پشت سر بگذارد. بنابر اعلام کادر پزشکی سرخ‌پوشان، محمد انصاری در هفته‌های پایانی لیگ در حالی به میدان می‌رفت که از ناحیه عضله شکم دچار آسیب‌دیدگی بود و با توجه به تعطیلی مسابقات و تمرینات، برای جراحی وی اقدام شد. پزشک تیم فوتبال پرسپولیس در این باره گفت: در این مدت با فیزیوتراپی و تقویت عضله تلاش شد انصاری در اختیار تیم باشد ولی در نهایت با نظر پزشک متخصص، این نتیجه حاصل شد که وی تحت عمل جراحی قرار بگیرد. طی روزهای گذشته برنامه فیزیوتراپی و سونوگرافی داپلر برای انصاری انجام شد و او در نهایت تحت عمل جراحی قرار گرفت تا در شروع فصل جدید تمرینات، دوران نقاهت را پشت سر بگذارد.
 


Page Generated in 0/0090 sec