printlogo


کد خبر: 157590تاریخ: 1395/2/27 00:00
چهارگوشه

سقوط هلی‌کوپتر نظامی امارات
یکشنبه، فرماندهی کل نیروهای مسلح امارات از سقوط یک فروند هلی‌کوپتر نظامی‌ این کشور حین پرواز آموزشی خبر داد که به کشته شدن خلبان و مربی آن انجامیده است. این فرماندهی اعلام کرد در حال انجام تحقیقات برای کشف علت این حادثه است. طبق اعلام فرماندهی نیروهای ائتلاف متجاوز عربی، در 14 مارس 2016 نیز 2 خلبان اماراتی به دلیل نقص فنی هلی‌کوپترشان و سقوط در خاک یمن کشته شدند.

16 نوامبر، روز «امامعلی رحمان»
امامعلی رحمان، رئیس‌جمهوری تاجیکستان قانونی را برای تعیین یک روز تعطیل به افتخار حکومت خود امضا کرد؛ اقدامی که نگرانی‌ها نسبت به این کاریزمای شخصیتی رو به رشد در این کشور آسیای مرکزی را تشدید می‌کند. بر این اساس، پارلمان توافق کرد 16 نوامبر به مناسبت «روز رئیس‌جمهور» تعطیل باشد و جشن‌هایی به مناسبت آن برگزار می‌شود. دلیل انتخاب این تاریخ این است که امامعلی رحمان 16 نوامبر 1992 همزمان با اینکه تاجیکستان پس از 5 سال توانست توسط نیروهای حامی دولت در یک جنگ داخلی پیروز شود، به عنوان رئیس پارلمان این کشور انتخاب شد.

لغو تابعیت مصری قرضاوی
دادگاهی در مصر دادخواست برای لغو تابعیت یوسف قرضاوی را بررسی می‌کند. قرضاوی مدت‌هاست که ساکن و تبعه قطر است، و تحت حمایت دولت این کشور قرار دارد. براساس این دادخواست قضایی، سخنان یوسف قرضاوی در شبکه الجزیره خصومت علیه ارتش مصر و تحریک برای ایجاد فتنه به شمار می‌رود که ممکن است به منافع عالی کشور لطمه بزند و کشور را در معرض فتنه قرار دهد.  قرضاوی پدر معنوی برخی جریان‌های افراطی سلفی است و از گروه‌های مسلح در سوریه و عراق حمایت می‌کند.

میهمان‌نوازی به سبک ترکیه
یک روزنامه در ترکیه از دستگیری یک کارگر نظافتچی در اردوگاه پناهجویان سوری در استان «غازی عینتاب» در جنوب شرقی ترکیه، به اتهام تجاوز جنسی به 30 پسربچه خبر داد.  نشریه بیرگون نوشت، تاکنون فقط 8 خانواده از این متهم 29 ساله شکایت کرده‌اند و خانواده‌های بقیه کودکان قربانی از بیم اخراج از ترکیه هیچ اقدامی نکرده‌اند. این در حالی است که اداره مدیریت امور اضطراری و بحران ترکیه که مدیریت این اردوگاه را برعهده دارد، پیش از طرح شکایت به این مساله پی نبرده بود.

سر خوک مقابل ستاد انتخابات مرکل
پلیس آلمان از کشف یک سر خوک که روی آن عبارت توهین‌آمیزی خطاب به آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور نوشته شده بود، خبر داد. پلیس خاطرنشان کرد افرادی ناشناس سر یک خوک را که روی آن عباراتی توهین‌آمیز نوشته شده بود، جلوی یکی از ستاد‌های انتخاباتی مرکل در شهر بندری اشترالزوند، در شمال ایالت مکلنبورگ- فورپومرن قرار داده‌اند. گفته می‌شود محبوبیت مرکل به دلیل سیاست‌های آسانگیرانه‌اش در قبال مهاجران کاهش یافته است. هم‌اکنون آمار مهاجران به آلمان به بیش از یک میلیون نفر رسیده است.


تیراندازی در کالیفرنیا
تیراندازی مرگبار در یکی از شهرهای ایالت کالیفرنیا به کشته شدن ۲ نفر و زخمی شدن یک نفر دیگر منجر شده است.  تیراندازی‌های مرگبار در سال‌های گذشته به یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی سیاستمداران آمریکا تبدیل شده است.

سانحه مرگبار در تگزاس
در یکی از مهلک‌ترین سانحه‌های رانندگی معاصر در ایالات متحده، واژگونی یک اتوبوس در بزرگراهی در ایالت تگزاس
8 کشته و 44 مجروح برجای گذاشت.
به گفته کونارد هین، یکی از مقام‌های ایالتی، این حادثه که روز شنبه به وقوع پیوست به‌خاطر عدم کنترل راننده اتوبوس در هوایی احتمالا بارانی بوده است. به گفته هین، 7 مسافر در محل حادثه کشته شدند و نفر هشتم پس از انتقال به بیمارستان جان‌باخت، حال برخی از مصدومان هم  وخیم است. سال گذشته نیز تصادف اتوبوس حامل زندانیان در این ایالت به مرگ 10 نفر منجر شد. در سال 2008 نیز سقوط یک اتوبوس از روی پل 17 کشته برجای گذاشت.


Page Generated in 0/0071 sec