printlogo


کد خبر: 157664تاریخ: 1395/2/29 00:00
نرخ بلیت قطار آزاد می‌شود

شناورسازی قیمت بلیت قطارها یا افزایش سطح کیفی خدمات در بخش حمل‌ونقل ریلی شیوه‌ای است تا از این طریق بتوان بهای بلیت قطارها را به شکلی خاص افزایش داد اما از آنجا که توسعه حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری برای قشر متوسط جامعه بویژه افرادی که توان مسافرت هوایی را ندارند ضروری است مسؤولان باید به آن توجه ویژه کنند، بنابراین آزادسازی نرخ بلیت قطارها نباید بهانه‌ای برای افزایش قیمت آن شود. مدیرعامل رجا با بیان اینکه این شرکت ریلی ۹۰ میلیارد تومان از دولت بابت خدمات و مسیرهای تکلیفی طلب دارد، گفت: در حال حاضر نرخ بلیت قطارهای زندگی، لوکس و ویژه آزاد شده است. سیدحسن موسوی‌نژاد در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی از ورود 3 رام قطار لوکس و یک رام قطار زندگی به ناوگان ریلی رجا در سال جاری خبر داد و افزود: در حال حاضر نرخ بلیت‌ قطارهای لوکس و ویژه آزاد است. مدیرعامل رجا با بیان اینکه رجا هنوز زیانده است، گفت: نرخ‌گذاری تکلیفی مانع سوددهی می‌شود، البته با توجه به منابع در اختیار رجا سهم بدهی‌ها 18 درصد دارایی‌های رجا است. وی بیان کرد: میانگین عمر ناوگان شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا 32 سال است؛ در بودجه رجا که امسال به تصویب مجمع رسید، 500 دستگاه واگن نو و 200 دستگاه واگن دست‌دوم خریداری خواهد شد که در این ‌باره مذاکره با تولیدکنندگان داخلی آغاز شده است. مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا گفت: واگذاری در سال 91 قطعی و سهام به تأمین اجتماعی واگذار شد اما روابط فیمابین هنوز تعیین تکلیف نهایی نشده است. مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا با بیان اینکه آذرماه سال گذشته افزایش قیمتی در نرخ‌های بلیت قطار اعمال شد، گفت: در این راستا اختیار کامل هم گرفتیم که نرخ‌ها را در شرایط خاص کاهش دهیم. وی افزود: البته در قطارهای لوکس آزادسازی نرخ‌ها انجام شده است اما در قطارهای عمومی‌تر با حمایت دولت و ارائه یارانه نرخ‌ها پایین می‌ماند. موسوی‌نژاد گفت: راه‌آهن و دولت هیچ کمک مالی به رجا نداشته است اما قرار است از محل عمومی منابع دولت برای سال‌های 92 و 93 رقمی بابت مسیرها و نرخ‌های تکلیفی دریافت کنیم که انجام نشده است.
 


Page Generated in 0/0056 sec