printlogo


کد خبر: 157668تاریخ: 1395/2/29 00:00
واکنش‌ها به دیدار دختر رفسنجانی با بهاییان ادامه دارد
افزایش مطالبه برخورد با فائزه

گروه سیاسی: تداوم اقدامات ساختارشکنانه یک عضو خاندان هاشمی‌رفسنجانی باعث شد علاوه بر افکار عمومی، علما و مراجع نیز خواهان برخورد قضایی با این عضو خانواده هاشمی شوند. به گزارش «وطن امروز»، در تازه‌ترین اقدام ساختارشکنانه و مشکوک این خانواده، فائزه، دختر جنجالی حجت‌الاسلام اکبر هاشمی‌رفسنجانی به دیدار فریبا کمال‌آبادی یکی از سرکردگان فرقه بهاییت رفت. انتشار تصویر این دیدار در شبکه‌های مجازی، خشم مردم را برانگیخت و آنان خواستار برخورد قانونی با فائزه هاشمی شدند. بازاریان تهران نخستین کسانی بودند که خواستار برخورد قضایی با دختر هاشمی‌رفسنجانی شدند. آنان با حضور مقابل دادسرای عمومی و انقلاب تهران و امضای بیانیه‌ای اعتراض خود را نسبت به دیدار فائزه هاشمی با سرکرده فرقه بهاییت اعلام کردند. انتقاد از دیدار دختر هاشمی‌رفسنجانی با سران بهاییت، صدای مراجع قم را نیز در آورد و آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی از سکوت معنادار در قبال این اقدام فرزند هاشمی‌رفسنجانی بشدت انتقاد کرد و اقدام دختر هاشمی را غیرشرعی و به واسطه تبعات سیاسی آن برای نظام جمهوری اسلامی، قابل تعقیب قضایی دانست. هرچند هاشمی‌رفسنجانی در واکنش به اقدام دخترش موضعی نرم اتخاذ کرده است ولی تاکید فائزه بر درستی اقدامش در گفت‌وگو با یورونیوز و همچنین حمایت رسانه‌های غربی از این اقدام دختر هاشمی باعث شد افکار عمومی و علما از قوه‌قضائیه بخواهند به این مساله رسیدگی کند. آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در گفت‌وگو با فارس، دیدار با اعضای فرقه ضاله بهاییت و حمایت از آنها را نشانه بی‌بصیرتی سیاسی و همنوایی با صهیونیسم بین‌الملل دانست و گفت: این عمل در راستای اجرای پروژه خشنودسازی سران استکبار صورت گرفته است. وی با تاکید بر اینکه نخستین اقدام لازم در قبال این عمل محکومیت قاطع از سوی فعالان فرهنگی و دلسوزان نظام اسلامی است، گفت: دیدار با بهاییان موجب تجری فرقه ضاله بهاییت و تعرض به نظام اسلامی است؛ از این رو ورود جدی قوه‌قضائیه و برخورد مناسب نسبت به آن امری لازم و ضروری است. نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد:‌ دیدار با اعضای فرقه ضاله بهاییت در تعارض با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب است.
غمخوار  بهاییت!
آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز بهاییت را یک فرقه ساخته و پرداخته استکبار جهانی دانست و به رسا گفت: شرکت این فرقه در فتنه 88 نیز معلوم است، بهاییت در ایران غیر از نقش جاسوسی و خدمت به استکبار جهانی همانند آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس مأموریت دیگری ندارد. آیت‌الله حیدری با اشاره به هنجارشکنی بعضی که منسوب به برخی شخصیت‌های نظام هستند، ابراز داشت: کسی که قدم در راه باطل بگذارد و با اسلام، انقلاب، خون شهدا و ولایت مقابله کند در سراشیبی سقوط قرار می‌گیرد و سقوط انسان منحرف نیز روز به روز خطرناک‌تر و وحشتناک‌تر خواهد بود و حد یقفی پیدا نمی‌کند، بویژه که اگر خمیرمایه سقوط مساله عناد، لجاجت و هواپرستی باشد. وی عنوان کرد: نباید تعجب کرد کسانی از خانواده‌های مربوط به انقلاب و روحانیت باشند و به گونه‌ای سقوط کنند که در کنار بهاییت قرار گیرند و مؤید و غمخوار آنها باشند و به اسلام، تشیع، انقلاب و خون شهدا دهن‌کجی کنند. نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وظیفه قوه‌قضائیه در این زمینه خاطرنشان کرد: از آنجا که بهاییت یک جریان وابسته به استکبار جهانی بوده و جاسوسی می‌کند قطعا کسانی که مرتبط با آنها باشند باید تحت تعقیب قوه‌قضائیه قرار گیرند و با آنها برخورد قانونی شود. حجت‌الاسلام والمسلمین جواد مروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در درس خارج خود با محکوم کردن این اقدام، گفت: نفس حضور یک خانم مسلمان که رنگی از تایید آنها را دارد صددرصد عمل محکوم و بسیار زشتی است. بسیار عجیب است که اینها نمی‌فهمند که ماهیت این جریان استعماری ضداسلام و ضدتشیع چیست! آیا این افراد ماهیت این جریان را نمی‌دانند یا لیبرالیسم فکری آنها را به اینجا رسانده که حاضر شوند در کنار جمعی بهایی زیر عکس چهره منفور بهاءالله بنشینند؟! وی ادامه داد: آیا اینها نمی‌فهمند که بهاییت با باطن بسیار خشن و چهره بسیار پلید زمانی که در ایران در تقابل با مسلمانان و شیعیان افتادند چه جنایاتی را مرتکب شدند؟ آیا اینها را نمی‌فهمند؟  عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه آیا این افراد نمی‌بینند امروز مرکز بهاییت و کسانی که آنها را مدیریت و ساپورت می‌کنند رژیم صهیونیستی است، ابراز داشت: از هر انگشت رژیم صهیونیستی خون هزاران مظلوم می‌چکد که چهره‌ای قسی دارد. وی عنوان کرد: آیا انسان می‌تواند باور کند؟ عجیب است! آیا این ساده‌لوحان باور می‌کنند که بهاییتی که زیر پرچم اسرائیل است چهره رحمت به خود بگیرد؟! این حرکت بشدت محکوم است. این خانم وابسته به بیتی است که قبل و پس از انقلاب به نظام خدمت کرده‌اند؛ انتظار ما این است که به صورت کاملا قاطع و صریح بیت مذکور این جریان را محکوم کند.
سوء‌استفاده 350 شبکه ماهواره‌ای
پس از انتشار تصویر دیدار فائزه هاشمی با سران بهاییت در ایران، بلافاصله رسانه‌های غربی و معاند به انعکاس ویژه این دیدار پرداختند. روز گذشته حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از پوشش حدود 350 شبکه ماهواره‌ای از این دیدار خبر داد و گفت: از نشست فائزه هاشمی با عناصر بهایی 348 شبکه ماهواره بین‌المللی سوءاستفاده علیه جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند و ما نگرانیم که این ریشه در زاویه با نظام و ولایت‌فقیه داشته باشد. به گزارش فارس، وی که در حاشیه صحن علنی مجلس در نشست خبری سخن می‌گفت، افزود: اصولا سابقه کار خانواده آقای هاشمی موجب نگرانی‌های متعدد بوده است بویژه کمیته «ایکس» در فتنه 88 و 5 کمیته زیرمجموعه آن که مسؤولیت کمیته تبلیغات و رسانه برعهده یکی از اعضای خانواده هاشمی بود. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تقاضا از دستگاه‌ قضا جهت پیگیری موضوع دیدار فائزه هاشمی با عناصر بهایی و روشن کردن پشت پرده آن گفت: دفاع از کسانی که مقابل جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌اند نوعی جرم است و قوه‌قضائیه باید وارد صحنه شده و از حقوق مردم دفاع کند.
 

سکوت معنادار اصلاح‌طلبان
با وجود اینکه فائزه هاشمی، عضو شورای مرکزی یک حزب شناسنامه‌دار اصلاح‌طلب یعنی کارگزاران سازندگی است اما تقریبا هیچکدام از فعالان جریان اصلاحات نسبت به حمایت تمام‌قد این فعال اصلاح‌طلب از فرقه ضاله بهاییت واکنش نشان ندادند، حتی تذکر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نیز به خوبی توسط رسانه‌های اصلاح‌طلب انعکاس داده نشد. به گزارش مهر، در این میان با اینکه روزنامه اصلاح‌طلب آرمان سخنان هاشمی‌رفسنجانی را بازتاب داد اما در تحلیلی عجیب با اعتراض به منتقدان دیدار فائزه هاشمی با عضو ارشد بهاییان در ادعایی مضحک نوشت: «انتشار خبر دیدار فائزه هاشمی با کمال‌آبادی برای دلواپسان دارای نفع بود و بیشترین دلیل انتشار آن در شبکه‌های مجازی این بود که آنها درصدد انتقام از اعتدالیون در ازای شکستی بودند که پس از خرداد ۹۲ در اسفند ۹۴ متحمل شده و با نه بزرگ ملت مواجه شدند!»


Page Generated in 0/0054 sec