printlogo


کد خبر: 157672تاریخ: 1395/2/29 00:00
اخبار

فقه منهای ولایت‌فقیه هیچ ارزشی ندارد
نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: فضلای حوزه اگر خود را سرباز امام زمان(عج) و شاگرد مکتب امامین صادقین(ع) می‌دانند فقه منهای ولایت‌فقیه در خدمت سکولاریسم است و هیچ ارزشی ندارد. به گزارش رسا، آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی در دیدار جمعی از طلاب، اساتید و فضلای حوزه علمیه گفت: هرکاری نیاز به برنامه‌ریزی دارد و انقلابی ماندن هم از این مقوله مستثنا نیست؛ یکی از دلایل به نتیجه رسیدن این انقلاب بزرگ به دست امام راحل همین برنامه‌ریزی جامع او بود. استاد درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر اینکه امتیاز نظام ما نسبت به نظام‌های دیگر همین نهاد رهبری و ولایت فقیه است، گفت: نظام ما متکی به ولایت شخص فقیه و آگاه به زمان و مکان بوده و ادامه راه انبیا و جانشینی امام زمان(عج) است بنابراین فضلای حوزه بفهمند اگر خود را سرباز امام زمان(عج) و شاگرد مکتب امامین صادقین(ع) می‌دانند فقه منهای ولایت فقیه در خدمت سکولاریسم است و هیچ ارزشی ندارد. وی یادآور شد: اصلا تمام تلاش ما در حوزه و فقه و اصول خواندن برای رسیدن به هدف اصلی یعنی درک ولایت در فقاهت است و قوام فقه شیعه به همین است در غیر این صورت فقه انحرافی بیش نیست؛ بنابراین خیلی بد است گاهی در حوزه‌ها حرف‌های منافقانه جدایی دین از سیاست شنیده شود که آقا ما درس خودمان را بخوانیم و فقه ربطی به ولایت و حکومت ندارد مثل برخی از علمای اهل سنت که با تمام وجود جلوی استکبار کمر خم می‌کنند با اینکه منابع علمی و فقهی زیادی در اختیار داشته و از آنها استفاده کرده‌اند.

تصویب کلیات طرح الزام دولت به اخذ غرامت از آمریکا در مجلس
کلیات طرح الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران و اتباع ایرانی در نشست دیروز پارلمان تصویب شد. به گزارش فارس، وکلای ملت پس از بحث و تبادل‌نظر با 174 رای موافق، 7 رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 210 نماینده حاضر در صحن پارلمان به کلیات این طرح رای مثبت دادند. بهارستان‌نشینان پس از تصویب این طرح شعار مرگ بر آمریکا سر دادند. براساس این خبر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه با 181 رأی موافق به دو فوریت طرح الزام دولت به پیگیری خسارت‌های آمریکا علیه ایران رأی مثبت دادند که براساس آن بابت خسارت‌های وارد شده از آمریکا به ایران از کودتای 28 مرداد 32 تاکنون غرامت دریافت خواهد شد. سیدعباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه از حمایت وزارت امور خارجه از این طرح بابت خسارت‌های واردشده از آمریکا به ایران در طول 63 سال گذشته، خبر داد و اظهار داشت: از این طرح دو فوریتی مجلس حمایت می‌کنیم و مطمئن هستیم پیام محکمی را به دولت آمریکا و سایر کشورهایی که به ناحق بخواهند به اموال دولت ایران دست‌اندازی کنند، خواهد فرستاد. مطمئناً وزارت امور خارجه در راستای نظر مجلس و در همین جهت حرکت خواهد کرد.

عضو کمیته نیروهای مسلح
مجلس نمایندگان آمریکا :
جزئیات بازداشت تفنگداران
مردم آمریکا را شوکه می‌‌کند
عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت: دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور این کشور جزئیات مربوط به بازداشت 10 نظامی آمریکایی در آب‌های ایران و نحوه رفتار ایرانی‌ها با آنها را افشا نکرده است.
به گزارش تسنیم، رندی فوربس، در گفت‌وگو با «واشنگتن‌فری‌بیکن» اضافه کرد افشای این جزئیات می‌تواند ملت آمریکا را شوکه کند.  وی همچنین گفت: «من یک نشست محرمانه کامل با مقامات نظامی داشته‌ام. انتشار کامل این جزئیات می‌تواند یک سال زمان ببرد». فوربس تصریح کرد: «فکر می‌کنم وقتی جزئیات این اتفاق منتشر شود، بیشتر آمریکایی‌ها درباره اینکه ایرانی‌ها چطور ماجرا را مدیریت کردند و ما چطور مدیریت کردیم، شوکه خواهند شد». نماینده جمهوری‌خواه اضافه کرد افشای جزئیات مربوط به این حادثه می‌تواند باعث نگرانی برای اکثر مردم آمریکا شود. «فوربس» مدعی شد رفتار با نظامیان آمریکایی، ابعادی فراتر از فیلمبرداری ایرانی‌ها از صحنه‌های گریه این نظامیان داشته است.


Page Generated in 0/0054 sec