printlogo


کد خبر: 157673تاریخ: 1395/2/29 00:00
اخبار

برنامه‌ریزی آمریکا برای انتقال تروریست‌ها به شرق ایران
رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی با بیان اینکه اطلاعات دقیقی از کمک آمریکا به گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه داریم، گفت: منطقه شرق ایران و آسیا محلی است که می‌خواهند این گروه‌های تروریستی را به آنجا منتقل کنند. به گزارش فارس، سردار احمد وحیدی در همایش ملی آمایش دفاعی- امنیتی مناطق کویری و بیابانی ایران با اشاره به وضعیت امروز منطقه و تهدیدات پیرامونی کشور اظهار داشت: اقدامات خصمانه و کینه‌توزانه دشمن برای ما یک امر مشخص است و اگر این تهدیدات در گذشته در سطح فرامنطقه‌ای بود، امروز در سطح منطقه هم این موارد را می‌بینیم و این یک واقعیت است. وی افزود: البته اینکه می‌توانند علیه ما دست به کاری بزنند یا نه، مساله دیگری است و ما هم باید ببینیم که چه کارهایی می‌توانیم بکنیم. رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی همچنین به وجود پایگاه‌های آمریکا و دیگر دشمنان ایران در خاک همسایه‌های شرقی اشاره کرد و افزود: سواحل عمان نیز می‌تواند یکی از محل‌های اولیه هرگونه تهدیدی علیه ایران باشد. سردار وحیدی تصریح کرد: امروز آوردگاه نبرد گسترده شده و رشد تکنولوژی می‌تواند موجب بروز جنگ‌های نوینی شود. رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی تاکید کرد: در آمایش دفاعی- امنیتی باید توجه ویژه‌ای به منطقه بیابانی و کویری در شرق کشور و نیز قابلیت گسترش در عمق و ایجاد لایه‌های دفاعی و تاخیری داشته باشیم.


۴ خرداد؛ افتتاحیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری
پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح روز ۴ خرداد با پیام رهبر معظم انقلاب افتتاح می‌شود. به گزارش تسنیم، این مراسم از ساعت 9 صبح سه‌شنبه چهارم خرداد 95 در محل ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی و با حضور جمعی از مقامات کشوری و لشکری و نیز میهمانان و شخصیت‌های داخلی و خارجی آغاز می‌شود. در این مراسم علاوه بر تعیین هیات‌رئیسه سنی و قرائت پیام مقام معظم رهبری، آیت‌الله جنتی، رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات گزارشی از روند برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ارائه خواهد کرد. برگزاری مراسم تحلیف منتخبان مردم در پنجمین دوره مجلس خبرگان و انتخاب هیات رئیسه دائم از دیگر برنامه‌های این مراسم خواهد بود. به موجب آیین‌نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری، برگزاری مراسم افتتاحیه این مجلس بر عهده شورای
نگهبان است.


نوبخت: دولت در انتخاب رئیس مجلس دخالت نمی‌کند!
سخنگوی دولت می‌گوید در انتخابات هیات‌رئیسه مجلس هم دخالت نمی‌کنند اما این در حالی است که جلسات فراکسیون ائتلاف امید در نهاد ریاست‌جمهوری و با حضور اعضای کابینه حسن روحانی برگزار شده است(!)
به گزارش تسنیم، وی بر موضع بی‌طرفی دولت نسبت به انتخاب هیات‌رئیسه آینده مجلس تاکید کرد و گفت: تشخیص نمایندگان مجلس در این‌باره ملاک تصمیم‌گیری است. سخنگوی دولت با واکنش نشان دادن به انتشار تصویری از فائزه هاشمی با محکومان فرقه بهایی گفت: مباحث شایسته از سوی آیت‌الله رفسنجانی در جهت نکوهش این کار منعکس شد و باید به این نظر احترام بگذاریم. نوبخت نسبت به بازگشایی سفارت کانادا گفت: دولت جدید کانادا تصمیم دولت قبلی این کشور را درباره بستن سفارت، مورد نکوهش قرار داد. این نشان‌دهنده انعطاف در دیدگاه آنهاست. منافع ملی ما نیز در گسترش روابط با دنیا همواره با حفظ عزت و کرامت کشور باعث می‌شود درباره بازگشایی سفارت این کشور در تهران، نگاه مثبت داشته باشیم. وی درباره عدم اعزام حجاج به عربستان گفت: انتظار داشتیم دولت عربستان زمینه حج امن و توأم با عزت را برای حجاج ایرانی فراهم کند که تاکنون این شرایط مهیا نشده است.


Page Generated in 0/0047 sec