printlogo


کد خبر: 157681تاریخ: 1395/2/29 00:00
اخبار

 در هفته گذشته قیمت تخم‌مرغ 5/1 درصد، میوه‌های تازه 1/4 درصد، سبزی‌های تازه 4/8 درصد، گوشت قرمز 1/0 درصد و گوشت مرغ 7/4 درصد کاهش یافت اما قیمت لبنیات و چای بدون تغییر بود.
 امیرحسین کاوه، دبیر سندیکای لوله و پروفیل درباره ماجرای عجیب حذف و اضافه‌ بندی در کتاب تعرفه امسال گفت: رشد ۵ برابری تعرفه واردات مواد اولیه این صنعت، ضمن گرانی۶۰ درصدی قیمت ورق، ۳۰۰ کارخانه را با بحران روبه‌رو کرده و هیچ مسؤولی در وزارت صنعت این تقصیر را به گردن نمی‌‌گیرد.
 رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با صدور بخشنامه‌ای، از بخشودگی جرایم فروردین 95 درباره پرداخت مالیات حقوق تا تاریخ 19 خرداد 95 خبر داد.
 یحیی آل‌اسحاق، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، مشکل نقل‌ و انتقالات پولی را از مهم‌ترین مشکلات تجار دانست و گفت: هنوز روابط بانکی ایران با دیگر کشورها به صورت رسمی نیست و باید از راه‌های غیررسمی انجام شود.
 مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به برخی اظهارنظرها درباره صنعت خودروی کشور گفت: در سال 1394 گردش مالی صنعت خودروی ایران حدود 23 میلیارد دلار بوده و پیش‌بینی می‌شود این عدد در سال 2025 به 50 میلیارد دلار برسد.
 دبیرکل خانه کشاورز گفت: سالانه 3 تا 4 میلیارد دلار ارز از کشور برای واردات محصولات تراریخته مصرف می‌شود و
۹۰ درصد محصولات غذایی(کشاورزی) وارداتی کشور تراریخته است.


رونمایی از رشد منفی صنعت
تازه‌ترین آمارهای استخراج شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت از اوضاع نگران‌کننده صنعت کشور در سال ۹۴ حکایت دارد به‌طوری‌که بیشتر بخش‌ها در این سال، رشد منفی بالایی را تجربه کردند.  در این گزارش رسمی که وزارت صنعت درباره وضعیت شاخص‌های بخش صنعت، معدن و تجارت کشور در سال ۹۴ تهیه کرده، تنها رشد ۹ ماهه آن هم به روایت مرکز آمار ایران اعلام شده است. بر این اساس نرخ رشد صنعت منفی یک‌درصد و رشد بخش معدن منفی ۲ درصد اعلام شده است، یعنی در مجموع گروه صنایع و معادن رشد منفی 2/1 درصدی را تجربه کرده است.  
پرداخت وام به 7500 واحد تولیدی
از مجموع تعداد کل واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور تعداد ۳۴۵۵۷ واحد صنایع کوچک است که
۴۲ درصد اشتغال کشور را این صنایع به خود اختصاص می‌دهد. علی یزدانی، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این مطلب از تعطیلی ۲۵ درصد واحدهای دارای پروانه در شهرک‌های صنعتی خبر داد و افزود: واحدهای صنعتی تملک شده از سوی بانک‌های عامل بالغ بر یکهزار و ۹۹ واحد است که از این تعداد ۲۵ درصد آنها به طور کامل تعطیل شده‌اند و ۷۵ درصد آنها زیر ظرفیت مشغول فعالیت هستند. در همین حال وزیر صنعت، معدن و تجارت از ارائه تسهیلات جدید برای 7500 واحد تولیدی کوچک و متوسط خبر داد. محمدرضا نعمت‌زاده با بیان اینکه کفایت نسبت مالکانه 25 درصد برای دریافت تسهیلات از سوی واحد‌های کوچک و متوسط حذف شده است، ادامه داد: به 2000 واحد کوچک و متوسط دیگر که پیشرفت بیش از 60 درصد داشته باشند و تا آخر سال به بهره‌برداری برسند تسهیلات بانکی ارائه می‌شود.


Page Generated in 0/0064 sec