printlogo


کد خبر: 157700تاریخ: 1395/2/29 00:00
اخبار

پرستویی کشتی‌گیر شد
پرویز پرستویی نقش یک کشتی‌گیر بازنشسته را در فیلم تازه مهدی نادری‌ ایفا می‌کند که اتفاقاتی زندگی‌اش را وارد مسیر تازه‌ای می‌کند. پرویز پرستویی این روزها به دنبال تأمین مالی این فیلم است. به گزارش «سینما»، پرویز پرستویی در دومین تجربه تهیه‌کنندگی‌اش بعد از فیلم «دو»، فیلم سینمایی تازه مهدی نادری را تهیه می‌کند. مهدی نادری که ساخت فیلم سینمایی «بدرود بغداد» را در کارنامه هنری خود دارد پرستویی را وارد گود کشتی‌ کرده است. نادری با بدرود بغداد به موفقیت‌های زیادی رسید اما ساخت فیلم دومش چند سالی طول کشید. فیلم تازه مهدی نادری موضوع اجتماعی دارد و پرویز پرستویی علاوه بر نقش اصلی این فیلم،‌ تهیه‌کنندگی آن را هم برعهده دارد.  مهدی نادری قصد دارد فیلم متفاوتی نسبت به کارهای قبلی‌اش بسازد و در نگارش فیلمنامه این فیلم از مشاوره علیرضا نادری استفاده کرده است. نکته قابل توجه در نگارش فیلم تازه مهدی نادری،‌ توجه به عنصر قهرمان‌پروری در سینمای ایران است. فیلم تازه مهدی نادری هنوز نامی ندارد و فیلمنامه‌اش از طرح‌های قدیمی مهدی نادری است و این کارگردان قصد دارد فیلم تازه‌اش را طی ماه‌های آینده جلوی دوربین ببرد.  گفتنی است، مهدی نادری و پرویز پرستویی قصد داشتند سال گذشته این فیلم را جلوی دوربین ببرند که به علت بازی پرویز پرستویی در «بادیگارد» تولید آن به تعویق افتاد.

وعده‌های ایوبی درباره
سینمای جوانان
حجت‌الله ایوبی در جشن سینمای جوان طی سخنانی گفت: انجمن سینمای جوانان ایران جایی است که کسی بازنشسته نمی‌شود و همه اعضای آن به آن تعلق خاطر دارند. افراد زیادی را شاهد بودم که پیشرفت کرده‌اند و به مراتب بالا رسیده‌اند اما یکی از افتخارات‌شان این است که در انجمن سینمای جوان حضور پیدا کردند. انجمن سینمای جوان برای آنها یک برند است، آن هم یک برند با افتخار. به گزارش فارس، رئیس سازمان سینمایی افزود: امیدوارم این انرژی که در جوانان وجود دارد ادامه‌دار باشد. یادآوری می‌کنم وقتی مسؤولان و مدیران سرمایه‌های کشوری را می‌گشایند و حساب می‌کنند مانند چاه‌های نفت و... بدانند که بالاترین سرمایه‌ها نیروی انسانی و جوانان هستند. چندی پیش در یک مقاله‌ای که در یک مجله آمریکایی نوشته شده بود مشاهده کردم به ایران پسابرجام پرداخته است آن هم با همین عنوان. ایوبی در ادامه با بیان این نکته که قدر جوانان را بدانیم، گفت: نباید به روز جوان اکتفا کرد بلکه هر روز و هر سال روز جوان است. برخی جریانات سیاسی سعی می‌کنند جوانان و مردم را ناامید کنند، به آنها توصیه می‌کنم یک بار دیگر فکر کنند. دولت‌ها می‌آیند و می‌روند، چرا باید جوانان ما ناامید شوند؟ ایوبی در ادامه عنوان کرد ردیف بودجه‌ای در سازمان سینمایی برای انجمن سینمای جوانان ایران در نظر گرفته شده است که امیدوارم سال آینده به آن اضافه شود. حجت‌الله ایوبی در پایان سخنان خود با اشاره به تکریم خانواده شهدا خاطرنشان کرد: ما باید نشان دهیم افراد قدرشناسی هستیم. اگر امروز در اینجا امنیت داریم و فیلم می‌بینیم‌ و فیلم می‌سازیم به خاطر فداکاری و گذشتی است که آنها انجام دادند.

طرح ویژه برای اکران ماه رمضان
سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: پیگیر دریافت مجوزهای لازم از ناجا برای اجرای طرح ویژه اکران ماه مبارک رمضان هستیم.  به گزارش فارس، غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره نتایج جلسه اخیر شورای صنفی نمایش گفت: قرارداد نمایش فیلم سینمایی «زاپاس» بعد از فیلم «رسوایی2» در گروه سینمایی استقلال به ثبت رسید.  وی درباره تصمیمات شورای صنفی نمایش برای فیلم‌های دفاع‌مقدس گفت: با توجه به تولید و محتوای آثاری که درباره دفاع مقدس و مقاومت ساخته می‌شود شورا اعلام آمادگی کرد تا هرگونه همکاری با تهیه‌کننده و دفاتر پخش را برای اکران فیلم‌ها انجام دهد.  وی درباره درخواست مجوز برای طرح ویژه ماه مبارک رمضان گفت: نامه درخواست سازمان سینمایی  به ناجا برای اجرای طرح ویژه ماه مبارک رمضان ارائه شده است و شورا پیگیر است تا مجوزهای لازم از سوی ناجا صادر شود.  فرجی در پایان درباره تسهیلات ویژه برای فیلم‌های اکران ماه مبارک رمضان گفت: فیلم‌هایی که در ایام ماه مبارک رمضان اکران شوند 4 هفته نمایش فیلم‌ها 2 هفته محاسبه خواهد شد.


Page Generated in 0/0057 sec