printlogo


کد خبر: 157702تاریخ: 1395/2/29 00:00
یک ایجنت معروف خارجی به دنبال ترانسفر طارمی
قرمزها قید آقای گل را بزنند

باربد بهراد: مهدی طارمی سرانجام به صورت شفاف از رفتنش از پرسپولیس حرف زد. مصاحبه‌ای که طارمی با سایت شخصی‌اش انجام داد بازگوکننده یک واقعیت بود؛ او دیگر پیراهن سرخ را
بر تن نمی‌کند.
تا قبل از پایان لیگ پانزدهم، مهدی طارمی با هیچ رسانه‌ای مصاحبه نکرد و سعی کرد درباره تمدید قراردادش هیچ حرفی را به زبان نیاورد. اما او از یک ماه قبل می‌دانست که تقریبا رفتنش به اروپا قطعی شده است اما به خاطر حساسیت بازی‌های پیش رو سعی کرد موضوع را به صورت مخفیانه نگه دارد. دست آخر او این واقعیت را روز دوشنبه در یک مصاحبه با سایت شخصی‌اش لو داد و تلویحا عنوان کرد فصل بعد احتمال ماندنش در پرسپولیس بسیار اندک است. اما پشت پرده این انتقال چیست و کدام تیم او را می‌خواهد؟
طبق اطلاعاتی که به دست آمده تا این لحظه هیچ تیم مشخصی برای او معین نشده است اما نمایش تحسین‌برانگیز او در لیگ پانزدهم و همچنین چند بازی ملی، موجب شده یکی از ایجنت‌های سرشناس فوتبال اروپا به واسطه یکی از بازیکنان بزرگ تیم‌ملی، جویای نوع قرارداد طارمی با پرسپولیس شود. این ایجنت سرشناس که از قضا چند بازیکن فعلی رئال مادرید تحت قرارداد او هستند، وقتی متوجه شد طارمی در پایان فصل بازیکن آزاد است بلافاصله با چند واسطه با وی تماس گرفت و از او خواست خودش را برای بازی در یکی از لیگ‌های خوب اروپا آماده کند. شاید همین پیشنهاد اغواکننده بود که موجب شد طارمی با افت وحشتناکی مواجه شود. او تقریبا در هفته قبل از داربی از پیشنهاد این ایجنت مطلع شد و جالب اینکه بعد از داربی دیگر موفق به گلزنی نشد. استرس در همه بازی‌های پایانی او هویدا بود و می‌دانست بازی‌هایش زیر ذره‌بین چند باشگاه است. شاید اگر این پیشنهاد نیم‌فصل به او می‌رسید با افت بسیار بزرگ‌تری مواجه می‌شد. در هر صورت او تازه 2 سال است به سطح اول فوتبال ایران رسیده و همین پیشنهاد اروپایی که شاید تا 2 سال قبل در رویاهای شبانه‌اش هم نمی‌گنجید باعث برهم خوردن آرامشش شد. اما از شانس خوبش بازی‌های درخشان او در طول فصل، باعث شده این ایجنت به استعداد او پی ببرد و بدون تردید یک باشگاه خوب برایش پیدا کند. البته این ایجنت رسمی فیفا به اطرافیان آقای گل لیگ پانزدهم وعده داده اگر او با همین روند پیشرفت کند 2 فصل دیگر در یکی از بهترین باشگاه‌های جهان بازی می‌کند.  از سویی برانکو علاقه‌مند بود به هر قیمتی طارمی را دست‌کم برای یک فصل دیگر حفظ کند اما وقتی از موضوع مطلع شد و فهمید طارمی برای رفتن مصمم است دیگر هیچ مخالفتی با او نکرد و به طاهری اعلام کرد حتما تمام گزینه‌های مورد نظر را برای جانشینی مهم‌ترین بازیکن تیمش جذب کند.  پرسپولیس در یک فصل اخیر بیشترین وابستگی را به این مهاجم بوشهری داشت و اگر او دست آخر بر سر مبلغ با یک تیم اروپایی به توافق برسد آن وقت پرسپولیس باید به فکر پر کردن این چاله عمیق باشد. پرسپولیس محلی شد برای رشد و معرفی طارمی و طارمی‌ها به فوتبال ایران و اگر مدیرانش هنگام عقد قرارداد با یک بازیکن گمنام و ناشناس، آینده‌نگر بودند می‌توانستند دست‌کم یک قرارداد 5 ساله بلندمدت با وی ببندند تا حالا سهمی از این انتقال داشته باشند. این هم از معایب حضور مدیران غیرفوتبالی در راس فوتبال ایران است.
زوج مورد علاقه برانکو در صورت جدایی طارمی
به نظر می‌رسد جدایی مهدی طارمی از پرسپولیس نهایی شده و خود این بازیکن هم اعلام کرده دوست دارد در فوتبال اروپا به میدان برود و در این صورت خط حمله سرخپوشان به جذب چهره‌های جدیدی نیاز دارد.  در صورت جدایی طارمی سرمربی پرسپولیس دوست دارد خط حمله تیمش از چه زوجی تشکیل شود؟ خط حمله پرسپولیس با حضور مهدی طارمی، جری بنگستون و علی علیپور عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشت و عنوان آتشین‌ترین خط حمله را به خود اختصاص داد و مهدی طارمی هم به عنوان بهترین گلزن انتخاب شد.  خبرهای زیادی درباره جدایی طارمی از پرسپولیس به گوش می‌رسد و به نظر می‌رسد جدایی این بازیکن اجتناب‌ناپذیر است و ستاره سرخپوشان فصل آینده را در فوتبال اروپا توپ خواهد زد. انتظارات از پرسپولیس برانکو بسیار بالا رفته است و این تیم جواز صعود به لیگ قهرمانان آسیا را هم به دست آورده و هواداران علاوه بر قهرمانی در لیگ برتر انتظار درخشش در لیگ قهرمانان آسیا را هم دارند، به همین خاطر برانکو باید در انتخاب نفرات و جذب بازیکن دقت زیادی کند.  طبیعی است جدایی بازیکنی مانند طارمی به ضرر سرخپوشان است و برانکو باید جانشین شایسته‌ای برای این ستاره خود پیدا کند. به احتمال خیلی زیاد جری بنگستون هم با پرسپولیس تمدید نخواهد کرد و در این صورت سرخپوشان کار سختی در فصل جابه‌جایی تابستانی دارند.  برانکو برای انتخاب جانشین برای زوج خط حمله خود چه بازیکنانی را مد نظر دارد. کاوه رضایی و وحید امیری 2 بازیکنی هستند که سرمربی کروات سرخپوشان علاقه زیادی به آنها دارد و مسؤولان باشگاه تلاش خود را می‌کنند تا این 2 بازیکن مورد علاقه برانکو را جذب کنند. کاوه رضایی بسیار به پرسپولیس نزدیک شده است. او بازیکن آزاد است و پیش از این هم از علاقه خود برای حضور در جمع قرمزپوشان پایتخت خبر داده است. با توجه به اینکه شرایط او برای پرسپولیسی شدن مهیاست به احتمال خیلی زیاد او را فصل آینده با پیراهن سرخپوشان ببینیم.  وحید امیری از دیگر بازیکنانی است که احتمال حضور او در پرسپولیس زیاد است اما وضعیت او با رضایی متفاوت است، چرا که خبرهایی درباره علاقه او به پوشیدن پیراهن استقلال به گوش می‌رسد بویژه اینکه علیرضا منصوریان هم قرار است هدایت آبی‌پوشان را برعهده گیرد، در این صورت چه بسا برانکو نتواند دومین بازیکن مورد علاقه خود را جذب کند.
آنچه روشن است اینکه امیری از نفت جدا خواهد شد اما هنوز معلوم نیست آبی‌پوشان موفق به جذب او خواهند شد یا پرسپولیس. باید منتظر ماند و دید در نهایت این بازیکن ملی‌پوش راهی چه تیمی خواهد شد اما آنچه روشن است این است که برانکو به جذب او علاقه دارد.
 


Page Generated in 0/0055 sec