printlogo


کد خبر: 157713تاریخ: 1395/2/29 00:00
چهارگوشه

خروج نام هاشمی از لیست اینترپل
اینترپل، دوشنبه طارق هاشمی، معاون پیشین رئیس‌جمهور عراق را از لیست قرمز و تحت تعقیب خارج کرد. در بیانیه اینترپل آمده، درباره صحت اطلاعاتی که درباره هاشمی ارائه شده بود، شک‌های قوی به وجود آمد. بنابراین تصمیم بر این شد که نام وی و اطلاعات ارائه شده در پرونده‌هایش از دستور کار خارج شود. این بیانیه افزود اینترپل از مدارکی که مقامات عراقی برای دستگیری الهاشمی ارائه داده‌اند، قانع نشده است. اینترپل، ۲۰۱۲ دستور دستگیری هاشمی را به اتهام حمایت از تروریسم و به درخواست دولت وقت عراق صادر کرده بود.

تمدید آتش‌بس قره‌باغ
روسای جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان روز دوشنبه درباره تمدید آتش‌بس در مناقشه بر سر منطقه قره‌باغ و از سرگیری گفت‌وگوی سیاسی به توافق رسیدند. مناقشه دیرینه 2 کشور بر سر منطقه قره‌باغ در ماه آوریل بار دیگر شعله‌ور شد و 110 تن در درگیری‌های 2 کشور کشته شدند. اعضای گروه مینسک با هدف در نطفه خفه کردن این بحران، از سران 2 کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای دیداری رو در رو در وین دعوت کرده بودند.

خنثی‌سازی عملیات تروریستی
در استرالیا
پلیس فدرال استرالیا با همکاری پلیس ایالت نیو ساوت ولز، سه‌شنبه یک جوان
18 ساله را در شمال غرب سیدنی به اتهام برنامه‌ریزی برای اقدام تروریستی «قریب‌الوقوع» دستگیر کردند. پلیس ادعا کرد این متهم برای خروج از استرالیا و سفر به سوریه به منظور پیوستن به داعش نیز برنامه‌ریزی کرده بود. آمارهای ارائه شده از طرف دولت استرالیا نشان می‌دهد تاکنون حدود 100 نفر از شهروندان این کشور به گروه تروریستی داعش پیوسته‌اند.

محاصره غزه توسط اردن
دیده‌بان حقوق‌بشر سازمان ملل اعلام کرد که اردن بیش از یک سال است که با مانع‌تراشی‌های زیادی به مردم غزه اجازه ورود به اردن برای عزیمت به کشور دیگر را نمی‌دهد. این در حالی است که مردم غزه برای حدود یک‌دهه از سوی مصر با منع عبور و مرور مرزی و محاصره مواجه هستند. ناظران حقوق بشر در سازمان ملل نیز در جدیدترین گزارش خود ضمن اشاره به اقدام غیرانسانی اردن، از این کشور خواستند تا هرچه زودتر مسافرت فلسطینیان از غزه به کشور سوم را تسهیل کنند.

بی‌اهمیتی اولاند به معترضان
رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد با وجود اعتراضات مردمی در سراسر این کشور به اصلاحات قانون کار، تغییری در اصلاحات انجام نخواهد داد. این اظهارات فرانسوا اولاند درحالی مطرح شده که اعتراضات سراسری در شهرهای مختلف این کشور نوعی رای منفی به دولت کنونی به شمار می‌رود. در حالی که دولت سوسیالیست فرانسه قصد دارد قانون کار را از طریق پارلمان اصلاح کند، اعتراضات وسیع و گسترده‌ای علیه این اصلاحات در شهرهای مختلف این کشور در هفته‌های اخیر برپا شده است.

9 زخمی در تیراندازی
در بیمارستان عربستان
بنا بر گزارش‌ها، در تیراندازی در بیمارستانی در شمال عربستان سعودی 9 نفر زخمی شده‌اند. این تیراندازی صبح سه‌شنبه در پارکینگ خودروهای بیمارستان ملک خالد در شهر حائل رخ داد. این حادثه در پی مشاجره لفظی آغاز شد و سپس افراد درگیر به سوی هم تیراندازی کردند.
به گزارش رسانه‌های محلی، نیروهای امنیتی دست‌کم 10 نفر را در ارتباط با این حادثه دستگیر کرده‌اند. حال برخی از مصدومان این حادثه وخیم اعلام شده است.

4 زن و کودک قربانی حملات آمریکا به سوریه
در حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، 3 کودک و یک زن کشته شدند. شبکه راشاتودی به نقل از منابع محلی و رسانه‌ای گزارش داد در این حملات طی روز دوشنبه به شهر بوکمال در استان دیرالزور در نقطه صفر مرزی میان سوریه و عراق، علاوه بر تخریب منازل مسکونی، 4 غیرنظامی کشته شدند.
 


Page Generated in 0/0053 sec