printlogo


کد خبر: 157870تاریخ: 1395/3/3 00:00
اخبار

آیت‌الله جنتی کاندیدای ریاست خبرگان می‌شود
یک منبع آگاه از قطعی بودن کاندیداتوری آیت‌الله جنتی برای ریاست مجلس خبرگان در دوره پنجم خبر داد. این منبع آگاه که با رسا گفت‌وگو کرده برخی اظهارنظرها درباره عدم تمایل آیت‌الله جنتی برای کاندیداتوری ریاست مجلس خبرگان رهبری را تکذیب کرد. شنیده‌های رسا از منابع موثق حاکی است آیت‌الله موحدی‌کرمانی و آیت‌الله مؤمن به دلیل کاندیداتوری آیت‌الله جنتی قطعا داوطلب ریاست خبرگان نخواهند شد.

دیدار منتخبان لیست امید با نوبخت
در حالی که دولت اعلام کرده در انتخاب رئیس مجلس شورای اسلامی دخالت نمی‌کند اما دیدارهای منتخبان لیست امید و دولتی‌ها حکایت از تلاش دولت برای تاثیرگذاری در انتخاب رئیس قوه مقننه دارد. به گزارش «وطن امروز»، از نخستین نشست منتخبان لیست امید که در نهاد ریاست جمهوری و با حضور و سخنرانی دولتمردان، برگزار شد چند روزی نگذشته که محمدباقر سعادت، منتخب اعتدالگرای مجلس از دیدار منتخبان لیست امید با محمدباقر نوبخت خبر داده است. منتخب مردم دشتستان در مجلس دهم در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه هفته گذشته نمایندگانی که با خط‌مشی اعتدال وارد پارلمان دهم شد‌ه‌اند با محمدباقر نوبخت، دبیرکل حزب اعتدال و توسعه دیداری داشتند، گفت: در این جلسه تعدادی از منتخبان مجلس دهم با  خط‌مشی اصولگرایی، اصلاح‌طلبی و مستقل نیز حضور داشتند و بیشتر زمان این جلسه به معارفه منتخبان سپری شد.

بیانیه سپاه پاسداران به مناسبت سوم خرداد
راهبرد آمریکا تداوم جنگ‌های نیابتی و تروریستی در غرب آسیاست
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با پاسداشت حماسه آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی، مخمصه بزرگ منطقه‌ای امروز نظام سلطه و صهیونیسم را از پیامدهای راهبردی دفاع‌مقدس ملت ایران دانست.  این بیانیه که  به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر  منتشر شده، دفاع‌مقدس بویژه ماجرای اشغال و سپس آزادسازی افتخارآمیز و شگفت‌انگیز خرمشهر را برای تاریخ امروز و فردای انقلاب اسلامی عبرت‌آموز و حاوی پیام‌های آموزنده قلمداد و تصریح  کرده است دفاع‌مقدس نشان داد اگر برابر جبهه دشمن دچار غفلت شویم باید خود را مهیای پذیرش تسلط دشمن بر سرزمین خود و تسلیم شدن برابر خواسته‌های آن کنیم. در ادامه این بیانیه آمده است: در عصر پرآشوبی که راهبرد نظام سلطه و صهیونیسم و در رأس آن شیطان اکبر آمریکای دغل‌باز و سلطه‌گر بر تداوم جنگ‌های نیابتی و تروریستی در منطقه راهبردی غرب آسیا و درگیر ساختن جهان اسلام قرار گرفته است و در جبهه داخلی نیز وحدت و یکپارچگی ملی ایرانیان با القای دوقطبی‌های کاذب و خیالی هدف قرار گرفته است تجربه دفاع‌مقدس به ما می‌آموزد هوشمندی و هوشیاری برابر نقشه‌ها و ترفندهای دشمن به مثابه یک ضرورت ملی و نیاز حیاتی و دائمی مورد یادآوری قرار گیرد تا تداوم پیشرفت ملت و پیش‌روندگی انقلاب و نظام همچنان تضمین شود.

صبر بیش از حد برای‌ برجام فرصت‌ها را از ما گرفت
محسن رضایی با بیان اینکه صبر بیش از حد برای تحقق‌ برجام، بسیاری از فرصت‌ها را از ما گرفت، گفت: این انتظار باعث شد رکود 2 سال دیگر ادامه پیدا کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست معاونت‌های سیاسی نیروهای مسلح استان تهران با برشمردن ویژگی‌های دوران کنونی مواجهه انقلاب و دشمنانش، افزود: موضوع برجام و پسابرجام و مسائل ما با کشورهای منطقه‌ای ما را وارد جنگ احزاب کرده است.  وی افزود: جنگ احزاب یعنی ائتلاف منطقه‌ای با محوریت عربستان که به تصویب 4 بند علیه ایران در سازمان همکاری اسلامی منجر شد. از طرفی آمریکا هم ائتلافی علیه ما راه انداخته‌ است. در داخل کشور هم با نخبگان ما ارتباط گرفته‌اند و گهگاه دعوت‌شان می‌کنند به غرب و حتی با پررویی رئیس پیشین سازمان سیا را به ایران می‌فرستند و به دانشگاه‌های ما می‌آید و با اساتید و مدیران دانشگاهی ما عکس می‌اندازد.


Page Generated in 0/0155 sec