printlogo


کد خبر: 157878تاریخ: 1395/3/3 00:00
اخبار

تورم اردیبهشت منفی شد
گروه اقتصادی: نرخ تورم فروردین‌ماه امسال 4/0 درصد و همین نرخ در اردیبهشت منفی 4/0 درصد از سوی مرکز آمار ایران اعلام شد. به گزارش «وطن امروز»، مرکز آمار ایران همچنین تورم نقطه‌ای فروردین را 7/7 درصد و تورم نقطه‌ای اردیبهشت را 8/6 درصد اعلام کرد. همچنین بنا به اعلام مرکز آمار ایران، تورم سالانه منتهی به فروردین 8/10 درصد و تورم سالانه منتهی به اردیبهشت 2/10 درصد بوده است.  در همین حال مدیرکل آمار اقتصادی بانک مرکزی ضمن تأکید بر اهمیت تجدیدنظر در سال‌ پایه آماری، گفت: عمده فعالیت‌های مطالعاتی لازم برای تغییر سال پایه (۱۰۰=۱۳۹۵) در سال ۱۳۹۴ انجام شده است.  علیرضا مقتدایی افزود: در طول 80 سال تولید آمار اقتصادی، از سال ۱۳۱۵ تاکنون، این دهمین مرتبه است که ضرایب شاخص‌های اقتصادی بهنگام می‌شود و اهمیت تجدیدنظر و تغییر سال پایه و بهنگام‌سازی ضرایب بر متخصصان و اهل فن پوشیده نیست.


تلفات یک‌میلیون نفری زلزله تهران
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به تلفات یک‌میلیون نفری شهر تهران در صورت بروز زلزله ۷ریشتری، گفت: ۲۰۰ هزار پلاک در بافت فرسوده شهر تهران قرار دارد که در معرض آسیب هستند.  محمد شکرچی‌زاده در گفت‌وگو با مهر درباره خساراتی که در صورت بروز زلزله در شهر تهران رخ می‌دهد، گفت: پلاک‌هایی که در داخل بافت فرسوده قرار دارند، بیشترین آسیب را در زمان زلزله می‌بینند، زیرا امدادرسانی به این خانه‌ها که در کوچه‌های تنگ و باریک قرار گرفته‌اند، بسیار دشوار است.   وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته یک بررسی از سوی تیم خارجی برای میزان تلفات انجام گرفته بود، افزود: براساس برآورد آنها، تلفات بیش از یک میلیون نفری برای زلزله 4/7 ریشتری پیش‌بینی کرده بودند که این رقم بویژه در ۴ بافت فرسوده بیشتر از سایر مناطق است.  وی با تاکید بر اینکه این نشان می‌دهد مردم نگران شده‌اند، گفت: از یک‌میلیون پلاک رسمی در تهران ۲۰۰ هزار پلاک در بافت فرسوده قرار دارند که این پلاک‌ها شرایط نامناسبی داشته و ساکنان آن در خطر قرار دارند.  وی با اشاره به وجود گسل در مناطق مختلف تهران، افزود: برخی گسل‌‌ها به شهر چسبیده‌اند، مانند گسل جنوب و شمال ری و گسل کهریزک که اینها اصلی هستند، ضمن آنکه بیش از ۵۰ گسل کوچک و فرعی هم در تهران وجود دارد.


جانمایی اشتباهی پردیس و پرند
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: هرچند جانمایی پروژه‌های مسکن شهرهای جدید پردیس و پرند از آغاز با اشکال همراه بود اما وزارت نیرو خود را به تامین آب برای ثبت‌نام‌کنندگان این واحدها مکلف می‌داند. به گزارش تسنیم، حمیدرضا جانباز درباره آخرین وضعیت پروژه‌های آب و فاضلاب شهرهای جدید پرند و پردیس گفت: قرار شد در شهر پرند انشعاب‌ واحدهای آماده به سرعت واگذار شود و حتی مرحله 2 تصفیه‌خانه این شهر در حال آماده شدن است. به گفته این مقام مسؤول، هرچند مجری پروژه فاضلاب در شهر پردیس شرکت عمران شهرهای جدید است اما وزارت نیرو به آنها یاری می‌رساند. وی درباره تصمیم‌های نشست هفته گذشته وزیر نیرو در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور افزود: مقرر شد واحدهای مسکن‌مهر آماده واگذاری پردیس به هیچ عنوان معطل خدمات آب و فاضلاب نباشند. جانباز اضافه کرد: در جانمایی این پروژه‌ها دقت لازم نشد و برای نمونه در شهر پردیس هیچ زیرساختی برای واگذاری این شمار واحد ساختمانی وجود ندارد و آب به اندازه کافی نیست اما به تامین آب برای ثبت‌نام‌کنندگان در این واحدها مکلفیم. وی هشدار داد: این منطقه آبستن مشکل تامین آب است؛ زیرا از اساس، منابع لازم برای تامین آب این حجم از جمعیت در آنجا طراحی نشده است و همه مصوبه‌های شورایعالی معماری و شهرسازی نیز این مساله را تایید می‌کند. جانباز گفت: قرار بود شهر جدید پرند نیز برای سکونت 85 هزار نفر طراحی شود و نه 850 هزار نفر.


Page Generated in 0/0062 sec