printlogo


کد خبر: 157879تاریخ: 1395/3/3 00:00
اخبار

  تسنیم نوشت: در حالی حدود 2 ماه از تعدیل شرایط مسکن‌مهر با هدف عرضه واحدهای بدون متقاضی این طرح می‌گذرد که در این مدت فقط برای ۱۰۰۰ واحد ثبت‌نام انجام شده، یعنی تنها ۸۴درصد واحدهای مذکور فروخته شده است.
 انجمن جهانی آهن و فولاد اعلام کرد تولید فولاد ایران در ۴ ماهه نخست سال 2016 میلادی با رشد 5/1 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 57/5 میلیون تن رسید.
 فروش بلیت قطارهای رجا حد فاصل ۱۱ تا ۳۱ خرداد از ساعت ۸:۳۰ دوشنبه ۳ خرداد به صورت همزمان از طریق اینترنت و مراکز فروش در سراسر کشور آغاز می‌شود.
 مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه تا تابستان تولید نفت ایران از مرز ۲/۲ میلیون بشکه در روز عبور می‌کند، گفت: دولت فعلا برنامه‌ای برای فریز یا توقف افزایش تولید و صادرات نفت ابلاغ نکرده است.
 رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: به طور قطع کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی تأثیری بر افزایش نرخ اجاره‌بها نخواهد داشت.
 سخنگوی دولت گفت: برای 7500 واحد تولیدی غیرفعال شناسنامه تهیه کرده، تسهیلات و اعتبارات لازم گذاشته و به‌تفکیک هر استان برای افتتاح آن برنامه‌ریزی کردیم.


هیأت‌های فروشنده کالا راراه ندهید
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین با بیان اینکه برخی‌ها می‌خواهند ایران سکته مالی کند، گفت: دولت هیات‌هایی را که به دنبال فروش کالا هستند به کشور راه ندهد. اسدالله عسگراولادی درباره نتایج رفت‌وآمد خارجی‌ها به بازار ایران بعد از تحریم‌ها گفت: حرف فعالان اقتصادی این است که دولت هیات‌های خارجی را که صرفا برای فروش کالاهای خود به ایران می‌آیند، راه ندهد و تنها زمانی آنها را پذیرش کند که پیش از سفر اعلام کنند در این سفر چه مسائلی را دنبال می‌کنند، بنابراین اگر قرار است این هیات‌ها بیایند و ماشین‌آلات و کالاهای ساخته شده خود را بفروشند، باید از ورود آنها جلوگیری شود.  رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین افزود: سوال اینجاست که چرا ما باید شورولت آمریکایی را از طریق کره‌جنوبی خریداری کنیم. اصلا ایران چه نیازی به شورولت دارد؛ پس در اینجا دولت مقصر است. این هیات‌ها به ایران می‌آیند که کالاهای‌شان را بفروشند، نمی‌آیند تا کالا از ایران بخرند یا سرمایه‌گذاری کنند. البته برخی خارجی‌ها با اطلاع از اوضاع اقتصادی ایران و نبود نقدینگی می‌خواهند کالا را به ایران به صورت نسیه بفروشند، در حالی که از بانک مرکزی ضمانتنامه طلب می‌کنند اما این راه به بیراهه می‌رود و اگر این پول‌ها در سال‌های بعد پرداخت نشود، ایران هم مثل یونان مقروض و بدهکار خواهد شد.  وی تصریح کرد: البته در مذاکراتی که با خارجی‌ها صورت می‌گیرد، می‌گوییم کالا می‌خریم ولی در مقابل پول کالا از آنها خواسته می‌شود که به دولت‌های‌شان فشار وارد آورند که نفت و گاز از ایران بخرند، یعنی اگر قرار باشد از خارجی‌ها کالا به صورت نسیه بخریم و ۵ سال دیگر گرفتار شویم، بهتر است وارد این بازی نشویم. به هر حال همه خارجی‌ها می‌خواهند به ایران کالا بفروشند؛ دولت ایران نباید این هیات‌ها را به کشور راه دهد و تنها افرادی برای مذاکره به ایران بیایند که خریدار کالاهای ایرانی باشند. عسگراولادی معتقد است: روابط سرمایه‌گذاری ایران با دنیا باید 2 طرفه باشد یعنی نفت ما را بخرند، کالا به ما بفروشند و در ایران سرمایه‌گذاری کنند. اروپایی‌ها اکنون می‌خواهند تحریم‌ها را بردارند اما مشکل آنها با بانک‌های آمریکاست. دلیل اینکه فرانسه و ایتالیا هم از ایران نفت نمی‌خرند، همین است.


تخلف در تمدید کارت مهارت کارگران
نایب‌رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای بدون اطلاع سازمان تأمین اجتماعی و انجمن‌ها اقدام به برون‌سپاری امور تمدید کارت مهارت کرده‌است، گفت: ادارات این سازمان با انجمن‌ها همکاری سلیقه‌ای دارند. سیدهادی ساداتی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر همچنان با سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای مشکلاتی داریم که حل نشده است،  اظهار داشت: تمدید اعتبار کارت‌های مهارت کارگران ساختمانی طبق تصمیم اخیر سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شده است که این موضوع با ناهماهنگی‌ همراه بود. وی افزود: در حال حاضر برخی استان‌ها با این دفاتر هماهنگ شده و برخی هنوز هماهنگ نیستند. وی خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای برخلاف ماده 131 قانون کار و اصول 44 و 29 قانون اساسی اقدام به حذف انجمن‌های صنفی در موضوع تمدید کارت‌های مهارت کارگران و امور مربوط به این قشر کرده است.


Page Generated in 0/0066 sec