printlogo


کد خبر: 157881تاریخ: 1395/3/3 00:00
اخبار

نماینده مردم زابل در مجلس مطرح کرد
زابل قربانی بی‌تدبیری محیط‌زیست
«چنانچه سازمان حفاظت محیط‌زیست برای زابل کاری می‌کرد  این شهر نخستین شهر آلوده جهان نمی‌شد.» سیدباقر حسینی، نماینده مردم زابل در مجلس با بیان این مطلب به فارس گفت: علت اینکه زابل به عنوان آلوده‌ترین شهر جهان انتخاب شد توفان‌های شن و ماسه است. وی افزود: متأسفانه به دلیل خشکسالی‌های پیاپی که وارد نوزدهمین سال شده تالاب هامون خشک شده است به همین دلیل شن و ماسه‌های کف رودخانه با توفان‌های مداوم 120 روزه که متوسط بین 170 تا 180 روز طول می‌کشد باعث ایجاد توفان‌های گرد و خاک می‌شود به صورتی که گاهی اوقات میزان غلظت آلاینده‌ها به چندین برابر حد بحران می‌رسد. حسینی با بیان اینکه اگر محیط‌زیست تدبیری می‌کرد هم‌اکنون شرایط زابل اینگونه نبود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تابستان و بادهای 120 روزه سیستان را در پیش داریم باید محیط‌زیست هر چه سریع‌تر اقداماتی را انجام دهد تا شاهد آلودگی هوای شدید در تابستان نباشیم.

زاینده رود از ۱۰ خرداد
خشک می‌شود
«طبق برنامه مصوب برای رهاسازی، آب در زاینده‌رود تا دهم خرداد جریان دارد». به‌گزارش تسنیم، مسعود میرمحمد صادقی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان این مطلب اظهار داشت: برای تأمین مطمئن آب کشاورزی مقرر شده است که دریچه‌های سد زاینده رود هشتم خرداد بسته شود و طبق این برنامه تا دهم خرداد آب در شبکه‌ها وجود دارد. میرمحمدصادقی با تأکید بر وضعیت نامطلوب بارش‌ها در حوضه زاینده‌رود تصریح کرد: بارش‌ها اندکی وضعیت حوضه زاینده‌رود را بهبود بخشیده است اما همچنان در شرایط بحرانی هستیم به طوری که در منطقه شرق حوضه 80 درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم.


کوچ مجرمان سایبری به تلگرام
مجرمان سایبری همانند کلاهبرداری کارت به کارت این‌بار با استفاده از کدهای برنامه‌های اجتماعی از افراد سرقت و اخاذی می‌کنند. سرهنگ علیرضا آذردرخش، سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا با اشاره سرقت اطلاعات برنامه‌های اجتماعی شخصی افراد، به میزان گفت: ورود به صفحه شبکه‌های اجتماعی افراد مانند تلگرام یکی دیگر از روش‌های سرقت اطلاعات افراد در فضای سایبر است.  وی این روش را مانند روش کلاهبرداری کارت‌به‌کارت دانست و افزود: این روش همانند همان روش است با این تفاوت که دیگر نیازی به حضور مقابل عابربانک نیست و با دادن چند کد، خودمان تمام اسرار و اطلاعات شخصی را در اختیار این افراد قرار می‌دهیم. این گروه از مجرمان علاوه بر سوءاستفاده از اکانت دیگران برای پس دادن آن یا دست‌برداشتن از اعمال مجرمانه دست به اخاذی‌های میلیونی می‌زنند.


  نشست علمی- تخصصی «آینده‌پژوهی سبک‌های زندگی در شهر تهران» با حضور  علی چاپرک، امیر خراسانی، صادق پیوسته، سیاوش ملکی‌فر و لیلا فلاحی‌سرابی به همت مرکز مطالعات فرهنگی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران برگزار شد.
  ایرج عربی، مدیرکل درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تمدید قرارداد بنیاد شهید و امور ایثارگران با سازمان بیمه سلامت در سال 95  خاطرنشان کرد: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران دارنده دفاتر بیمه خدمات درمانی سایر اقشار بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تعویض دفترچه بیمه خود اقدام کنند.  همچنین اسکندر یارنسب، مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری نهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران و یادواره سراسری شهدای فتح خرمشهر طی امروز سوم خرداد؛ سالروز آزادسازی خرمشهر و روز «مقاومت، ایثار و پیروزی» خبر داد.
  سازمان تامین اجتماعی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اعلام کرد کارفرمایان کارگاه‌های زیر 100نفر برای دریافت تسهیلات بانکی نیاز به ارائه مفاصا حساب ندارند.
  هوشنگ کامکار، سرپرست گروه موسیقی کامکارها با اشاره به اینکه اجرا برای بیست و پنج سالگی مؤسسه خیریه محک، افتخاری برای گروه کامکارهاست، از همه مردم ایران دعوت کرد از فعالیت‌های خیرخواهانه مؤسسات
مردم‌نهاد حمایت کنند.


Page Generated in 0/0057 sec