printlogo


کد خبر: 157895تاریخ: 1395/3/3 00:00
رویدادها

بازیگر نمایش «دختر شینا»:
از مادرم الهام گرفتم
نازنین بابایی، بازیگر نقش قدم‌خیر در نمایش «دختر شینا» درباره این شخصیت گفت: قدم‌خیر همسر شهیدی است که در طول سال‌هایی که این شهید در جنگ بوده، سختی‌های زیادی را متحمل می‌شود تا 5 فرزندش را بزرگ کند. در واقع عشق خالصی که قدم‌خیر به همسرش دارد، عشقی که شهید نسبت به قدم‌خیر دارد و در نهایت عشقی که شهید نسبت به دفاع از مملکتش دارد در این نمایش خیلی پررنگ است و من به همین خاطر خیلی علاقه‌مند بودم که این نقش را بازی کنم.  به گزارش تسنیم، نمایش «دختر شینا» براساس کتاب پرفروشی به همین نام، این روزها به کارگردانی علی مست‌علی در تماشاخانه سرو روی صحنه است.  نازنین بابایی، بازیگر این اثر نمایشی درباره حضورش در نمایش «دختر شینا» افزود: خیلی خوشحال شدم برای اینکه احساس کردم فرصتی به دست آمده تا هر چند با کار کوچکم حقی که نسبت به شهدا و همسر شهدا بر گردنم هست را به احترام روح بزرگ آنان ادا کنم. پدر  من هم سال‌ها در جبهه بود و من سعی کردم وضعیت مادرم را به یادم بیاورم. مادر من هم 2 فرزند کوچک داشت و پدرم چند سالی جبهه بود و مدتی نیز روی ویلچر بود، جانباز نبود اما آسیب جدی دیده بود. در این سال‌ها تا جایی که خاطرم هست مادرم خیلی سختی می‌کشید و من تمام این سختی‌ها را به خاطر دارم. در واقع به نوعی از مادرم در ایفای این نقش الهام گرفتم و البته کتاب هم زیاد خواندم تا به این نقش نزدیک شوم.

«فصل شیدایی» به استقبال ماه مبارک رمضان می‌رود
هنرمندان «فصل شیدایی» با نمایش جدید «فصل وصل» به باغ‌موزه دفاع‌مقدس می‌آیند. به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای انقلاب اسلامی؛ (مُهنا)، مرکز مُهنا در پروژه پیش روی خود تصمیم گرفته به سمت تولید کارهای نو برود و نمایش میدانی و چندرسانه‌ای «فصل وصل» به کارگردانی سعید اسماعیلی با همین دیدگاه با حمایت معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران به مدت 45 شب روی صحنه خواهد رفت. مرحله پیش‌تولید این نمایش از هفته‌های گذشته شروع شده و اجرا از سوم خردادماه همزمان با روز مقاومت، ایثار و پیروزی در باغ‌موزه دفاع‌مقدس، آغاز می‌شود. «فصل وصل» از 4 فصل تشکیل شده و با دوران صدر اسلام آغاز می‌شود؛ در این آیتم جاهلیت قبل از اسلام و زنده به گور کردن دختران با جاهلیت مدرن و کودک‌کشی آل‌سعود در بحرین پیوند می‌خورد و سپس به داستان بعثت پیامبر، مباهله و سرانجام غدیرخم ختم می‌شود. نمایش «فصل شیدایی»  از دوشنبه سوم خرداد به مدت 45 شب، هر شب ساعت 21 در باغ‌موزه دفاع‌مقدس روی صحنه می‌رود و مثل دیگر اجراهای این گروه ورود مردم برای تماشای نمایش آزاد و رایگان است. اثر قبلی این گروه با نام
«فصل شیدایی» در جشن هنر انقلاب اسلامی به عنوان مهم‌ترین رویداد هنری سال ۹۴ شناخته شد. «فصل وصل» تولید مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی به مدیریت علیرضا کوهفر، با کارگردانی سعید اسماعیلی و روایت رسالت بوذری همراه است. باغ‌موزه دفاع‌مقدس، ناحیه مقاومت بسیج جماران و سازمان هنری- رسانه‌ای اوج در تولید این پروژه همکاری داشته‌اند.

سبک زندگی در نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران
نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران با تمرکز بر سبک زندگی مطلوب ایرانی در حالی برگزار می‌شود که وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی از ضرورت بازدید مدیران فرهنگی از این نمایشگاه سخن گفت.
به گزارش مهر، کارگاه سبک زندگی، کارگاه نمایش خلاق، کارگاه گردشگری، کارگاه قرآنی، کارگاه بازاریابی در اینستاگرام و کارگاه از رؤیا تا اختراع کارگاه‌هایی هستند که با حضور کارشناسان برای استفاده علاقه‌مندان تشکیل شد. مراسم رونمایی از باشگاه مخاطبان منطقه ۵، کتاب «نذر شعر»، سند راهبردی منطقه ۱۸، کتاب «۷۲ بازی ایرانی» و کتاب «لذت مطالعه» دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران در نمایشگاه بوده است. محمدحسین صفارهرندی، با حضور در نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران گفت: برگزاری این نمایشگاه در بدو امر به درد فعالان فرهنگی می‌خورد چون زایش فرهنگی و طرح‌ها و ایده‌ها از این اقدام سخت‌ترین کار است. برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست کمک می‌کند این زایش در ذهن و دل آدم‌ها با آسودگی بیشتری اتفاق بیفتد. نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران با برنامه‌های متنوع تا سوم خرداد (امروز) در پردیس سینمایی ملت به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، ابتدای نیایش برپاست.


Page Generated in 0/0473 sec