printlogo


کد خبر: 157917تاریخ: 1395/3/4 00:00
نیروی انتظامی شیوه برخورد با مدل‌های غیراخلاقی در شبکه‌های مجازی را اعلام کرد
رصد آنلاین مدل‌های اینستاگرامی

گروه اجتماعی: خودنمایی مدل‌ها در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی کار را تا آنجا کشاند که دستگاه قضایی هم به موضوع ورود پیدا کرد. افرادی که دامنه فعالیت‌شان تنها در حد همان چند عکس با نور و رنگ ویرایش شده در حساب کاربری‌شان و حرفه‌ای است که با آن خود را معرفی کرده‌اند. همچنین ریالی برای‌شان درآمد ندارد اما انگار هرچه لایک‌ها و کامنت‌های زیر عکس‌شان بیشتر باشد، افتخار بزرگ‌تری کسب کرده‌اند.
بعضی از این مدل‌ها که به شیوه‌های گوناگون، دنبال‌کنندگان (فالوئرهای) میلیونی در اینستاگرام کسب کرده‌اند، علاوه بر نوع رفتار و پوششی که از خود به نمایش می‌گذارند، حواشی دیگری هم دارند که آخرین نمونه آن ماجرای شکست عشقی دختری به نام «د» از خواننده زیرزمینی بود که به خارج از کشور سفر کرده است. مدل‌هایی که بیشتر مخاطبان‌شان نوجوانان و جوانان ایرانی هستند خواسته یا ناخواسته سبکی از زندگی را ترویج می‌کنند که با ارزش‌های جامعه ایرانی در تضاد است. این موضوعی است که سخنگوی نیروی انتظامی درباره آن و شیوه رصد فضای مجازی توضیحاتی ارائه داده است.
شکست هنجارها در شبکه‌های اجتماعی
سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی درباره فعالیت برخی افراد با فالوئر‌های چند هزارتایی و حتی میلیونی تحت عنوان مدل در فضای مجازی و رعایت نکردن هنجارهای اجتماعی در این صفحات بیان داشت: درباره آنچه در فضای مجازی رخ می‌دهد وظیفه پلیس رصد و شناسایی تخلفات و موارد غیرقانونی است. ما گزارش‌های مربوط را جمع‌آوری کرده و به مراجع قضایی می‌دهیم و اگر حکمی مبنی بر برخورد با این افراد صادر شود، به طور قطع با متخلفان برخورد خواهیم کرد.
شیوه ورود پلیس درباره کنترل مدل‌ها
سخنگوی ناجا درباره نحوه ورود پلیس به این موضوع اظهار داشت: این کار مربوط به حوزه ارشاد است و پلیس نیز در حد توانش با تخلفات برخورد می‌کند اما نباید فراموش کرد که دستگا‌های دیگری هم در این زمینه مسؤولیت دارند و باید وارد عمل شوند.
منتظرالمهدی با طرح این پرسش که پلیس به تنهایی تا چه حد می‌تواند چنین فضاهایی را رصد کند، به ایسنا گفت: پلیس به وظایف قانونی خود عمل می‌کند اما دیگر دستگاه‌ها هم مسؤولیت‌هایی دارند که باید به آن عمل کنند، ما آنچه در حد توان‌مان باشد انجام می‌دهیم و  نسبت به آن حساسیت هم داریم و همانطور که گفتم در صورتی که مقام قضایی دستوری در این زمینه بدهد به طور حتم مطابق آن عمل خواهیم کرد.
وی همچنین درباره فیلترینگ هوشمند خاطرنشان کرد: این موضوع به مصوبات و تصمیم‌های شورایعالی فضای مجازی مرتبط می‌شود و ناجا نیز به‌عنوان عضو این شورا هر تصمیمی که در آنجا اتخاذ شود را اجرا خواهد کرد و البته نظرات‌مان را هم بیان می‌کنیم.


Page Generated in 0/0050 sec