printlogo


کد خبر: 157918تاریخ: 1395/3/4 00:00
اخبار

قائم‌مقام سازمان امداد و نجات خبر داد
4 استان گرفتار سیلاب
قائم‌مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گزارش عملیات سیل و آب‌گرفتگی در 4 استان کشور را تشریح کرد. به گزارش ایسنا، مرتضی سلیمی، قائم‌مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر  با اشاره به تحت تاثیر سیل و آب‌گرفتگی بودن ٤ استان خراسان ‌رضوی و شمالی، سمنان و تهران طی 3 روز گذشته، بیان داشت: بر این اساس خدمات امدادی لازم به 814 تن از هموطنان در 25 شهر و روستای تحت تاثیر این استان‌ها ارائه شد. قائم‌مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به مفقودی یک تن در سیل و آب‌گرفتگی شیروان، روستای پالکانلو سفلی، خاطرنشان کرد: بر این اساس تخلیه آب از 46واحد مسکونی انجام و عملیات رهاسازی 18 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب انجام شد.


ممنوعیت فعالیت معادن شن و ماسه پایتخت
هرگونه بهره‌برداری از معادن شن‌وماسه در تهران براساس اعلام ‌نظر فرمانداری ممنوع است. به گزارش«وطن امروز» رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران درباره تعیین تکلیف معادن شن‌وماسه منطقه ۱۸ تهران، بیان داشت: به دنبال درخواست کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، جلسه‌ای در تاریخ ۱۲ اردیبهشت‌ماه امسال در فرمانداری تهران تشکیل شد.  وی افزود: با توجه به نظرات کارشناسی مبنی بر برداشت غیرقانونی بیش از اندازه و عمق معادن، هرگونه فعالیت و بهره‌برداری از معادن شن‌وماسه ممنوع بوده و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مکلف است از هرگونه برداشت غیرقانونی از معادن جلوگیری کرده و گزارش اقدامات را به فرمانداری ارائه کند. رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه برای ساماندهی سریع‌تر معادن نیز تصمیماتی اتخاذ شده است، تاکید کرد: مقاوم‌سازی بستر رودخانه کن با نظارت فنی شرکت آب منطقه‌ای و تحت‌نظر شهرداری منطقه ۱۸ باید انجام شود و در مدت زمان یک ماهه نتیجه این اقدامات به فرمانداری گزارش شود.

افتتاح پارک علم و فناوری شهر تهران
پارک علم و فناوری شهر تهران با حضور شهردار پایتخت، وزیر علوم، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از مدیران ارشد کشوری و شهری افتتاح شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، توجه به رویکرد توسعه پایدار در شهر تهران و جهت‌گیری به سمت مدیریت دانش‌بنیان در شهر بویژه در حوزه اقتصاد و درآمدهای شهری از اهداف احداث این پارک است. همچنین این پارک می‌تواند فضا و فرصت مناسبی برای شکل‌گیری، حضور و فعالیت شرکت‌های فعال در حوزه علم و فناوری و کمک آنها به ارتقای کیفیت زندگی شهروندان باشد. گفتنی است، پارک علم و فناوری شهر تهران  در تقاطع اتوبان امام علی (ع) و بزرگراه شهید همت، خیابان شهید محمدی، خیابان زنبق واقع شده است.


  به گفته امیرعلی حمیدیه، رئیس نخستین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادین و پزشکی بازساختی محصولات جدید در عرصه سلول‌های بنیادی به غیر از سلول‌های خون‌ساز تا 6 ماه دیگر وارد بازار می‌شود.
  عبادالله فتح‌اللهی، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از بررسی مصوبات و برنامه‌های پیشنهادی ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران و کمیته‌های زیرمجموعه در شانزدهمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری به ریاست وزیر راه و شهرسازی خبر داد.
  چاپ اولین قرآن بین‌المللی به خط نستعلیق با حضور محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران در نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران آغاز شد. همچنین حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران درباره جزئیات طرح تبیین قرآنی تکریم زندگی عنوان کرد: این طرح یکی از مهم‌ترین طرح‌های سازمان است و از ۱۷ رمضان امسال به مدت ۶ ماه اجرا می‌شود.
  نشست خبری پانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با موضوع اعلام زمان و نحوه ثبت‌نام عتبات برگزار می‌شود.
 


Page Generated in 0/0049 sec