printlogo


کد خبر: 157924تاریخ: 1395/3/4 00:00
اخبار

سخنگوی آموزش‌وپرورش تهران مطرح کرد
 هشدار درباره پانسیون‌های دانش‌آموزی
سخنگوی آموزش‌وپرورش شهر تهران نسبت به رواج پدیده پانسیون‌های مطالعاتی و آسیب‌های در کمین دانش‌آموزان در این مکان‌های پرآسیب هشدار داد. مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش‌وپرورش شهر تهران در این‌باره به تسنیم اظهار داشت: بتازگی با پدیده‌ای با عنوان پانسیون‌های مطالعاتی روبه‌رو شده‌ایم که دانش‌آموزان را بویژه در پایه دوم و سوم متوسطه با تبلیغات فریبکارانه در مکان‌هایی خارج از مدرسه جمع می‌کنند. وی افزود:‌ این مکان‌ها وابستگی به آموزش‌وپرورش ندارند و به دلیل آسیب‌های اجتماعی و موارد غیراخلاقی متعدد از سوی آموزش‌‌وپرورش تایید نشده و مجوزی به آنها اعطا نمی‌شود. سخنگوی آموزش‌وپرورش شهر تهران یادآور شد: به خانواده‌ها هشدار می‌دهیم که به هیچ عنوان فریب تبلیغات این مکان‌ها را نخورند و حتی این احتمال وجود دارد که پانسیون‌های مطالعاتی برای رفع خستگی دانش‌آموزان داروهای روانگردان در اختیارشان قرار دهند.

شهریه 10میلیونی دوره پیش‌دانشگاهی
شهریه مدارس غیردولتی تهران حداقل ۲ میلیون تومان در ابتدایی و حداکثر ۱۰ میلیون تومان در پیش‌دانشگاهی است. به گزارش «وطن امروز» مجتبی زینی‌وند، مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش درباره شهریه مدارس غیردولتی اظهار داشت: در دوره ابتدایی  در مدارس غیردولتی ۳۱ ساعت درس ارائه می‌شود که ۲۵ ساعت مصوب و ۶ ساعت فوق‌برنامه است که شهریه مصوب شامل هر دو می‌شود بنابراین حداکثر شهریه در این مقطع
۵ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان و حداقل ۲ میلیون و ۲۲ هزار تومان است. وی خاطرنشان کرد: در دوره متوسطه اول، ۳۸ ساعت ارائه درس می‌شود که ۳۰ ساعت برنامه مصوب و ۸ ساعت فوق‌برنامه است؛ میزان شهریه در این دوره حداکثر ۶ میلیون و ۸۵۶ هزار تومان و حداقل ۲ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان است. زینی‌وند اضافه کرد: در دوره متوسطه دوم، ۴۲ ساعت ارائه درس می‌شود که ۳۴ ساعت برنامه مصوب و ۸ ساعت فوق‌برنامه است؛ میزان شهریه در این دوره حداکثر ۸میلیون و ۴۱۹ هزار تومان و حداقل ۳میلیون و ۷۸۰ هزار تومان است. به گفته وی، در دوره پیش‌دانشگاهی، ۴۰ ساعت ارائه درس می‌شود که ۳۴ ساعت برنامه مصوب و ۱۶ ساعت فوق‌برنامه است؛ میزان شهریه در این دوره حداکثر ۱۰ میلیون و ۵۲۴ هزار تومان و حداقل ۴ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان است.


افزایش 10 ساله سن ازدواج در کشور
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و جوانان وزارت بهداشت از افزایش 10 ساله سن ازدواج در برخی مناطق کشور خبر داد. به گزارش «وطن امروز» محمداسماعیل مطلق، مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و جوانان وزارت بهداشت در این باره اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات وزارت بهداشت در حوزه بهداشت، توجه به سلامت افراد جامعه در سنین ازدواج و باروری است. وی با بیان اینکه سن ازدواج در سال‌های گذشته ۴ تا ۶ سال افزایش یافته است، ادامه داد: افزایش سن ازدواج در برخی مناطق به ۱۰ سال نیز رسیده است. مطلق با اعلام اینکه در سال‌های ۸۵ تا ۹۳ فاصله ازدواج تا فرزندآوری بیش از ۳ سال بوده است، افزود: فاصله تولد اول تا  فرزند دوم بالای ۵ سال است. وی به ترویج زایمان طبیعی به‌عنوان یکی از برنامه‌های موفق وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشترین سزارین در منطقه مربوط به ایران بوده است، ما توانسته‌ایم بین 5/6 تا ۱۰ درصد آمار سزارین را کاهش دهیم. مطلق همچنین از وجود ۳ میلیون زوج نابارور در کشور خبر داد و یادآور شد: برنامه‌های ما در جهت حمایت از زوجین نابارور باعث شد در سال گذشته یک‌میلیون و ۵۷۰ هزار تولد داشته باشیم که نسبت به سال قبل از آن ۳۶ هزار مورد افزایش تولد داشته‌ایم.


Page Generated in 0/0071 sec