printlogo


کد خبر: 157932تاریخ: 1395/3/4 00:00
اخبار

جایزه بهترین بازیگر کن در دست شهاب حسینی
اصغر فرهادی، جایزه بهترین فیلمنامه را گرفت
در میان انتخاب‌شده‌های جایزه فیلم کن نام 2 ایرانی برجسته است که شهاب حسینی و اصغر فرهادی، بازیگر و کارگردان فیلم «فروشنده» هستند که در میان رقبای جشنواره شصت‌ونهم کن 2016 به عنوان بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلمنامه‌نویس شناخته شدند. انتخاب این افراد موجی از تحسین‌ها را میان رسانه‌های داخلی و در صفحات شخصی هنرمندان به همراه داشت و هنرمندانی چون پرویز پرستویی با نوشتن یادداشتی کوتاه کسب جوایز فوق را به آنها و سینمای ایران تبریک گفتند. گفتنی است، نخل طلای کن به بهترین فیلم بلند و کوتاه اختصاص می‌یابد که در این دوره کن لوچ به عنوان سازنده فیلم «من دنیل بلیک» به عنوان بهترین فیلم بلند و خوانجو خیمنز اسپانیایی برای فیلم «تایم کد» نخل طلا گرفتند و نشان نخل طلای بهترین بازیگر مرد برای شهاب حسینی به ارمغان آمد و همچنین جایزه بهترین فیلمنامه به اصغر فرهادی رسید.

امیرخانی رمان «معمارانه» می‌نویسد
رضا امیرخانی از تالیف رمان تازه‌ای با موضوع شهر‌ها خبر داد که تا سال آینده به انتشار می‌رسد.رضا امیرخانی در گفت‌وگو با مهر از تالیف رمان تازه‌ای خبر داد و گفت: فضای این رمان به موضوع توسعه شهری مرتبط می‌شود و اسم آن هم «ر‌ه‌ش» است.  امیرخانی ادامه داد: این اثر یک رمان معمارانه است و در آن بیشتر دارم سراغ واکاوی این مساله می‌روم که چه اتفاقی برای شهر در حال رخ دادن است. نویسنده رمان «قیدار» افزود: به نظرم در دنیا شهرهای بزرگ الگوهای توسعه متفاوتی دارند. از توسعه شهرهای بزرگ معمولا به عنوان عبرت بزرگ یا عبرت منفی یاد می‌کنند. مثلا در آمریکا شهری مانند لس‌آنجلس توسعه بزرگی داشته اما همه آن را شهر از دست رفته معرفی می‌کنند. همه شهردارهای آمریکا هم می‌دانند که نباید شهرشان مانند لس‌آنجلس شود. در ایران مساله برعکس است. شهری مثل تهران تا این اندازه که می‌بینیم بزرگ می‌شود، آلودگی هوا پیدا می‌کند و از طرف دیگر همه شهرهای دیگر کشور هم سعی دارند مثل تهران شوند. امیرخانی افزود: من برای تهران راه‌حلی ندارم اما می‌توانم فکر کنم که مشهد، شیراز و اصفهان نباید مثل تهران می‌شدند که شدند و می‌دانم شهری مثل کاشان نباید قطعا مثل تهران شود و در حال تبدیل شدن است.

کارگردان «شاهزاده روم» «فیلشاه» را می‌سازد
به گفته کارگردان «فیلشاه»، یک نسخه از این انیمیشن در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده می‌شود. هادی محمدیان، کارگردان انیمیشن درباره جدیدترین پروژه خود که بتازگی پروانه ساخت آن صادر شده است، گفت: پروژه «فیلشاه» به تهیه‌کنندگی حامد جعفری و با همراهی تیم «هنرپویا» ساخته می‌شود و فیلمنامه این پروژه به صورت مشترک توسط من و محمدباقر مفیدی‌کیا نوشته شده است. وی با اشاره به اینکه در تلاش است با توجه به تجربه‌ای که از «شاهزاده روم» به دست آمده «فیلشاه» را پیش ببرد، گفت: «فیلشاه» داستان یک بچه فیل در آفریقاست که از زمان تولدش و با توجه به اینکه پدرش رئیس گله است، همه انتظار دارند او نیز روزی مانند پدرش رئیس گله شود اما این فیل کوچولو بسیار بی‌دست و پا است و به همین دلیل اتفاقات طنزی برای او رخ می‌دهد.

تقدیر رهبر انقلاب
از سازندگان نماهنگ «ارغوان»
 رهبر حکیم انقلاب چندی پیش و در پی پخش نماهنگ «ارغوان» از شبکه‌های مختلف تلویزیونی ضمن تحسین سازندگان این اثر پیام تشکری را ابلاغ فرمودند. به گزارش فارس، پیام تشکر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای از سازندگان و تهیه‌کنندگان این اثر روز گذشته از سوی یکی از مسؤولان دفتر معظم‌له به مدیر یکی از شبکه‌های تلویزیونی اعلام شد. نماهنگ «ارغوان» جزو جدیدترین محصولات خانه موسیقی و سرود بسیج است که درباره شهدای مدافع حرم و فرزندان آنهاست. در این نماهنگ فرزند یکی از شهدای حرم در نقش فرزند شهید بازی کرده است و سایر عوامل تهیه این نماهنگ عبارتند از: نویسنده و کارگردان: مهدیار عقابی، موسیقی: گروه نسیم قدر، شاعر و سرپرست گروه: سیدضیا محسنی،  آهنگساز: محسن ناحی، تنظیم موسیقی: امید روشن‌بین، تصویربردار: یحیی رضایی و مدیر تولید: علی شمس. تهیه‌کننده نماهنگ ارغوان امیر پوروزیری است.


Page Generated in 0/0055 sec