printlogo


کد خبر: 157942تاریخ: 1395/3/4 00:00
افشای اسناد جدید ارتباط داعش با معارضان دولت سوریه
جنایت تروریست‌ها زیر نگاه پلیس ترکیه

گروه بین‌الملل: سرانجام اسناد ارتباط مخالفان مسلح نظام سوریه که تحت حمایت ترکیه، عربستان و غرب هستند با سازمان تروریستی داعش رسانه‌ای شد.
شبکه تلویزیونی راشاتودی این اسناد مهم را که توسط ارن اردم، نماینده پارلمان ترکیه تهیه شده بودند منتشر کرد که نشان می‌دهد دولت آنکارا نسبت به جنایات تروریست‌های داعشی و همدستان‌شان در خاک این کشور و کشورهای همسایه بی‌اعتناست.
این اسناد همچنین از روابط نزدیک و دوستانه داعش و معارضان دولت سوریه از جمله ارتش آزاد، احرارالشام، جندالاسلام و دیگر گروه‌هایی که توسط غرب حمایت و تسلیح می‌شوند پرده برمی‌دارد. راشاتودی به متن یک گفت‌وگو اشاره کرده که احتمالا از سوی پلیس ترکیه شنود شده و اکنون نسخه‌ای از آن در اختیار این رسانه است.
در این مکالمه سخنان 2 فرد به نام «سلیمان خنو» و «الهامی بالی» متهم به ارتباط با داعش و اتهام‌های دیگر از جمله انجام عملیات تروریستی در ترکیه شنیده می‌شود که درباره میزبانی این گروه تکفیری از مردان مسلح تحت نام معارضان صحبت می‌کنند. بالی همان سازمان‌دهنده چند اقدام تروریستی از جمله انفجار 10 اکتبر سال 2015 در استانبول است که برای دستگیری وی یک‌میلیون دلار جایزه تعیین کرده‌اند.
مقام‌های ترکیه پس از این انفجار ادعا کرده بودند رد پای این متهم را گم کرده‌اند اما اسناد منتشره ثابت می‌کند وی هنوز تحت نظارت و تعقیب بوده و به نظر می‌رسد همچنان فعالیت می‌کرده است.
این اطلاعات بیانگر این است که او تحت تعقیب دائمی پلیس مخفی ترکیه، در سراسر این کشور فعالیت می‌کند. همچنین مایکل اسپرینگمان، دیپلمات غربی به راشاتودی گفته است: «مهم‌ترین نکته این نیست که شبه‌نظامیان خود را چه بنامند، بلکه کارهای آنهاست. آنان روی پیشانی خود ننوشته‌اند که اپوزیسیون معتدل یا متعصب یا عضو جبهه النصره یا القاعده هستیم یا برای نمونه خواستار حل و فصل صلح‌آمیز درگیری، انجام اصلاحات سیاسی و اقتصادی هستیم... و برای این چه کاری می‌کنند. حرف آنها مهم نیست، اقدامی که انجام می‌دهند،
اهمیت دارد».
 


Page Generated in 0/0046 sec