printlogo


کد خبر: 157955تاریخ: 1395/3/4 00:00
اخبار

ساماندهی حقوق مدیران دولتی
معاون اول رئیس‌جمهوری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را مکلف کرد براساس مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت هرچه سریع‌تر تمهیدات لازم برای ساماندهی پرداخت حقوق، دستمزد به مدیران دولتی را در ضوابط اجرایی بودجه سال ۹۵ گنجانده و برای تصویب به هیات وزیران ارسال کند. به گزارش «وطن‌امروز» اسحاق جهانگیری، محمدباقر نوبخت را مکلف به ساماندهی پرداخت حقوق، دستمزد و تسهیلات رفاهی مدیران دولتی، در ضوابط اجرایی بودجه سال ۹۵ کرد و نوشت: اعضای دولت بر نظارت و جلوگیری از هرگونه پرداخت خلاف عرف و قانون موظف شده‌اند. جهانگیری همچنین همه اعضای دولت را موظف کرد با نظارت لازم بر زیرمجموعه‌های تحت مدیریت خود، مانع از هرگونه پرداخت حقوق، دستمزد و تسهیلات رفاهی خلاف قانون و عرف شوند. براساس مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در جلسه 26 اردیبشهت 95 که به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد، باید تمهیدات ایجابی و سلبی لازم برای ساماندهی پرداخت حقوق و دستمزد و تسهیلات رفاهی به مدیران دولتی، اتخاذ و نتیجه اقدامات به رئیس‌جمهور منعکس شود.


ممنوعیت فروش گازوئیل به خودروهای بدون بیمه
شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: از ابتدای خرداد پیام «خطا - بیمه» برای مالکان خودروهای گازوئیلی فاقد بیمه صادر شده و کارت‌های گازوئیل این خودروها تا چند روز آینده باطل می‌شود. به گزارش مهر، همزمان با ورود به خردادماه، برای مالکان خودروهای سنگین و گازوئیل‌سوز فاقد بیمه شخص ثالث هشدار پایانی درباره قطع سهمیه سوخت در زمان سوخت‌گیری در جایگاه‌ها صادر شد. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: مالکان خودروهای سنگین فاقد بیمه شخص ثالث از ۶ اردیبهشت‌ماه با ورود کارت به سامانه هوشمند برای دریافت سوخت، پیام «هشدار- بیمه» دریافت کردند و بر این اساس موظف به رفع مشکل بیمه خود تا خردادماه بودند. همچنین در مرحله دوم که از اول خردادماه آغاز شد، صاحبان خودروهای سنگین فاقد بیمه شخص ثالث با ورود کارت به سامانه هوشمند برای دریافت سوخت، پیام «خطا - بیمه» دریافت کردند. پیش‌بینی می‌شود زمان اجرای کامل طرح از نیمه خردادماه باشد. تاکنون ٩٥ هزار خودروی سنگین فاقد بیمه شخص ثالث در کشور شناسایی شده که براساس برنامه‌‌ریزی و هماهنگی انجام گرفته با نهادهای مربوط، از خردادماه سال‌جاری سهمیه سوخت آنها قطع خواهد شد.


رشد تجارت ایران و اتحادیه اروپایی
مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپایی در 3 ماه نخست سال 2016 میلادی با رشد ۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به مرز ۲ میلیارد یورو رسید. به گزارش تسنیم، مبادلات 2 طرف از 1634 میلیارد یورو در 3 ماه نخست 2015 به 1998 میلیارد یورو در 3 ماه نخست 2016 رسیده است. صادرات اتحادیه اروپایی به ایران با رشد 16 درصدی و به 1602 میلیارد یورو و واردات اتحادیه اروپایی از ایران نیز با رشد 52 درصدی به 396 میلیون یورو رسیده است. براساس این گزارش، آلمان 174 میلیون یورو به ایران صادرات و
6/28 میلیون یورو از ایران واردات داشته است. فرانسه نیز 41 میلیون یورو صادرات و 3/2 میلیون یورو از ایران واردات داشته است. در همین حال وال‌استریت‌ژورنال نوشت بانک‌های بزرگ انگلیس از تجارت با ایران تا زمان ادامه برنامه‌های تحریمی آمریکا خودداری می‌کنند و فقط بانک‌ها و شرکت‌های کوچک یا نه‌چندان بزرگ نسبت به توافق تجاری با این کشور تمایل دارند. همچنین مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران از دریافت کامل پول نفت فروخته‌شده به شرکت‌های اروپایی به یورو خبر داد و گفت: این پول‌ها از طریق 3 بانک اروپایی برداشت می‌شود. سیدمحسن قمصری درباره دریافت پول نفت ایران از مشتریان اروپایی و آسیایی پس از لغو تحریم‌ها اظهار داشت: شرکت‌های آسیایی نیز مانند گذشته پول نفت خود را می‌پردازند.


Page Generated in 0/0078 sec