printlogo


کد خبر: 157964تاریخ: 1395/3/4 00:00
اخبار

موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان
به‌مناسبت اعیاد فرخنده‌ شعبانیه و همچنین فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر رهبر حکیم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۶۶۹ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای، آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه‌ قضائیه طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌مناسبت اعیاد فرخنده‌ شعبانیه و همچنین فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۶۶۹ نفر از محکومانی را که در کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی قوه‌ قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد مورد موافقت حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای  قرار گرفت.

عربستان مانع حضور حجاج ایرانی می‌شود
رئیس قوه‌قضائیه حاکمان سعودی را ناتوان در تامین امنیت حج خواند و گفت: متاسفانه گاهی خودشان نیز علیه حجاج عملیات ایذایی انجام می‌دهند و به بهانه‌های مختلف، مانع حضور حجاج در این مراسم می‌شوند. آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در جلسه مسؤولان عالی قضایی تاکید کرد: برگزاری مراسم حج باید توأم با عزت باشد و مسؤولان سعودی باید شرایط و مقدمات برگزاری حج سالم و ابراهیمی را فراهم کنند. آیت‌الله آملی‌لاریجانی در پایان اظهار امیدواری کرد کشورهای جهان اسلام برای آزادسازی حج ابراهیمی از دست سعودی‌ها راهی پیدا کنند.

حمایت خبرگان از ریاست
آیت‌الله جنتی
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جمع زیادی از اعضای خبرگان خواستار ریاست آیت‌الله جنتی بر مجلس خبرگان هستند. آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به انتخابات هیات‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری، گفت: بنده به هیچ عنوان کاندیدای ریاست خبرگان نخواهم شد. آیت‌الله موحدی‌کرمانی از احتمال کاندیداتوری آیات جنتی، هاشمی‌شاهرودی و امینی برای ریاست خبرگان خبر داد و گفت: شنیده‌ام جمع زیادی از اعضای خبرگان از آیت‌الله جنتی برای کاندیداتوری ریاست خبرگان دعوت کرده‌اند و قصد دارند به صورت یکپارچه به ایشان
رای بدهند.

توضیحات ناجا درباره زن منافق
یک منبع آگاه در نیروی انتظامی توضیحات جدیدی درباره ماجرای دستگیری یکی از سران منافقین در آلبانی مطرح کرد. این منبع آگاه، به «وطن امروز» گفت: اطلاع‌رسانی ناجا درباره دستگیری یکی از سران منافقین مربوط به پس از آزادی وی بوده است. وی افزود: فهیمه اروانی که یکی از عوامل بمب‌گذاری 7 تیر 1360 در دفتر حزب جمهوری اسلامی است، چندی قبل توسط اینترپل در آلبانی دستگیر اما پس از 10 روز آزاد شد. این منبع آگاه اضافه کرد: خبر دستگیری این منافق البته پس از آزادی او منتشر شد. در واقع بنا به دلایلی، ناجا خبر دستگیری این سرکرده منافقین را پس از آزادی وی اعلام کرد. وی تصریح کرد: بنابراین اعلام خبر دستگیری فهیمه اروانی توسط ناجا، هیچ نقشی در آزادی این تروریست در آلبانی نداشته است، چراکه اعلام این خبر توسط ناجا پس از آزادی او صورت گرفته است.

دیگر کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌شوم
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در شب سالگرد آزادسازی خرمشهر در برنامه «پایش» در پاسخ به پرسش بیننده‌ای که از قصد دکتر رضایی برای کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری پرسیده بود، گفت: من به سپاه بازگشتم و دیگر کاندید‌ای ریاست‌جمهوری نمی‌شوم. وی افزود: در حال حاضر بنده در اختیار رهبر معظم انقلاب هستم که هر مأموریتی دستور بدهند، اجرا می‌کنم. به دوستان‌مان کمک می‌کنیم تا ان‌شاء‌الله امنیت کشور و اقتدار را در بیرون منطقه داشته باشیم. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به اینکه اگر رأی می‌آوردید،کدام یک از وزیران را در کابینه خودتان استفاده می‌کردید، بیان داشت: در این صورت، آقای جهانگیری و آقای ظریف را در ذهن داشتم و قبلا هم به ایشان گفته بودم.
 


Page Generated in 0/0051 sec